Helderziend?

Hey girls! Ik heb het gevoel dat ik een beetje helderziend ben. Nouja ik zal het wat specifieker uitleggen…
Het is soms dat ik droom dat ik wat zie en dan zie ik het een paar dagen er na ook echt. Dat gebeurt zo af en toe dan. Maar vaak als ik iemand 1x ontmoet weet ik gelijk hoe die gene in elkaar zit en of hij of zij te vertrouwen is. Jullie reacties?
Dankjullie wel alvast!
x jazz . :hugs:

dat heet nou toeval.

@snotterslet maar ik voel mensen ook aan

dat zijn prikkels

Ik denk dat dat gewoon mensenkennis is dan hoor :slightly_smiling_face:

Ik voel ook mensen aan, dat maakt je nog niet helderziend. Dan heb je gewoon een goed instinct.

En dat heet dan weer mensenkennis

Ik heb wel eens dat ik net aan een vriendin denk en ze dan net belt, of we appen allebei tegelijk. Heb ook wel eens een voorgevoel wat blijkt te kloppen. En ook ik kan vaak mensen redelijk inschatten op t eerste gezicht.
Maar helderziend? Nee ik vind dat gewoon toeval, ik geloof niet in dat spirituele gedoe. Niet lullig naar jou bedoeld hoor, maar hoor de laatste tijd wel vaker om me heen dat iemand paranormaal begaafd zijn, het is steeds makkelijker om te zeggen lijkt het wel

dankjewel allemaal xxx

Ik heb wel eens dat ik iets heb gedroomd enzo & dat het daarna net lijkt of ik dat al heb meegemaakt maar denk dat het wel normaal is :slightly_smiling_face:

Ja inderdaad! Mijn moeder werkt op een vrije school, daar zitten ook wat ‘apartere’ kinderen (niet lullig bedoelt, ik kom er zelf ook vandaan). Hooggevoeligheid en paranormale gaven horen ze daar ook steeds vaker. Maar het is natuurlijk lastig uit te vissen of iemand echt aura’s iod ziet, dus als er al echte paranormaal begaafden bestaan haal je die er lastig tussenuit.

Wat ik zelf wel ooit heb gehad is dat ik droomde dat mijn oma overleed en ik afscheid van haar nam in een bloemenveld. Ik werd ongeveer een half uur later wakker gemaakt met de mededeling dat ze was overleden. Dat was wel apart. Verder geloof ik zelf niet echt in dat sport dingen, met geesten en helderziendheid enzo.

Ja het lijkt soms een beetje een “trend” te zijn. Tuurlijk zullen er wel mensen zijn die echt paranormaal begaafd zijn (hoewel ik daar alsnog te nuchter voor ben, bij mij is het eerst zien dan geloven, maar dat ter zijde), net als dat het lijkt alsof het (met name bij tieners) soms een trend lijkt om depressief te zijn (de serieuze gevallen dus even niet meegerekend).
“Wees jezelf dan ben je al gek genoeg” lijkt toch niet echt genoeg voor velen

Ik vind dit best een leuke discussie, maar misschien moeten we ‘m in het discussieforum voeren. Dit helpt de TS natuurlijk niet echt, haha :’)

ik heb ook best vaak dat ik al weet wat er gaat gebeuren of dat ik denk “oh nu gaat hij vast dat zeggen” en dan zegt hij precies dat.
maar echt helderziend zoals “zigeunerhelderziendheid” wordt voorgesteld bestaat volgens mij niet echt

Dat doet bijna elk persoon. Eerste indruk is altijd een framework van wat je de persoon op langere termijn vind. Het kan dus ook best dat die indrukken van jou helemaal niet kloppen, maar dat je zelf denkt van wel (dit gebeurt onbewust). Echter kan het natuurlijk ook wel kloppen, en heb je gewoon goede mensen kennis.

Dat andere heb ik ook vaak, is gewoon een deja vu. Dat je dénkt dat het eerder is gebeurd, terwijl dat dus niet zo is.