Heldere lichte witte urine.

He,
de titel is misschien beetje vaag, maar ik ging net naar de wc en ja dit klinkt dom maar urine is meestal gewoon beetje gelig, maar dit keer was mn urine helemaal helder (wit) licht, er was niks geels aan. En ik ben nogal snel bang dus ik denk ik zoek het maar niet op op google want straks kom ik allemaal erge dingen tegen ofzo.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad en is dit normaal?

het is heel normaal:P…hoe lichter des te minder voedingsstoffen zitten erin die afgebroken zijn. Misschien dat je wel eens gemerkt heb na een flink avondje stappen ofzo…dus veel drinken dat je urine ook licht is. Dat houdt dus in: voornamelijk water en weinig afgebroken andere stoffen

Wat jij hebt is juist goed geloof ik :") Het kan ook voorkomen als je groene thee gedronken hebt

Gewoon doorzchtig en helder betekent dat je veel water hebt gedronken, of dat je lichaam niet veel afvalstoffen hoefde af te scheiden. Dus dat is juist een goed teken.
Maar als t echt wit is is t volgens mij slecht xD

Nou het is niet wit wit, maar het is gewoon helemaal helder.

Veel (water) gedronken?
Heeft alleen met de concentratie kleurstof te makenm.

voldoende gedronken dus:D…:cold_sweat:

Heb ik soms ook wel eens, dat is juist goed geloof ik.

Doorzichtig? Alsof het nog gewoon water is? :'3
Dat ken ik. Dat is juist goed. Dan drink je voldoende… Hoe meer je drinkt, hoe lichter. Je urine hoort juist niet heel geel te zijn.

Hmm. maar is het niet iets met je nieren ofzo? want ik heb de laatste tijd ook alleen maar steken in m’n zij.

Nou, ik heb geen idee of dat óók zo kan zijn, maar het is in iedergeval zo dat als je veel drinkt, je dan helderdere urine krijgt.
En dat kan echt op het uur. Stel dat je nu naar de wc gaat en het is een beetje gelig, daarna drink je 2 flesjes water en je gaat een uur erna ofzo weer naar de wc, dat het dan helemaal helder is. Maar ik weet niet of het met je nieren te maken heeft.

Doorzichtig is juist goed. Dat heb je gewoon als je veel drinkt, of als je vocht vasthield en het komt er nu uit, zegmaar :stuck_out_tongue: Vooral als t maar één keer is is het echt niks om je druk om te maken. Als je dit nou al wekenlang alleen maar zou hebben zou je mss naar de dokter kunnen gaan, maar één keer… heel normaal hoor.

Je klinkt een beetje als een paniekerig type :stuck_out_tongue: Maar als je je druk maakt om die steken en je hebt er last van, kan het toch nooit kwaad om je te laten geruststellen door de dokter?

Waarschijnlijk is dat gewoon je milt. Ik heb nog nooit gehoord dat je van je nieren steken kunt krijgen, dus…

het is juist niet zo goed als je urine gelig is, dat betekent dat je te weinig hebt gedronken. dus wat jij hebt is prima (:

ja precies x]

doorzichtig is beter dan geel x]

Oke, bedankt dan hoef ik me geen zorgen te maken ofzo :slightly_smiling_face:

ooh dat heb ik ook vaak hoor!
vooral overdag, 's ochtends niet.
het is heel normaal, komt denk ik omdat je water hebt gedronken en dat heeft geen kleur ofzo ;p.

En dit kon je niet aan je moeder/verzorger/etc vragen omdat?