Hekel aan verjaardag

Hoi,

Dit klinkt misschien raar, maar ik heb echt een doodhekel aan mijn verjaardag! Vreselijk vind ik het! Ik vind het niet fijn om alle aandacht te krijgen, ik zou willen dat iedereen gewoon zou kunnen doen alsof het een normale dag is. Eigenlijk zou het best kunnen dat ik bang ben om geen cadeaus te ontvangen, klinkt allemaal heel raar.

Hoe kan ik proberen het zo min mogelijk te ‘haten’?:grin:

Ik herken precies wat je zegt !
Ik ben denk ik te onzeker, durf geen feestjes te geven want ben bang dat niemand het leuk vind bij mij.
En ook zo met vieren voor familie, ben bang dat niemand komt opdagen en dat alle cadeaus tegenvallen. Terwijl ik juist iemand ben die tevreden is met hele kleine dingen maar toch hoop je ergens dat je iets heel leuks krijgt en dat is bij mij nooit zo.

Over 3 maanden is mijn 20e verjaardag, denk dat ik het maar niet ga vieren. Ben al beledigd als er twee mensen niet komen, terwijl dat me eigenlijk helemaal niet uit maakt…

Het niet vieren? Ik vier mijn verjaardag ook niet, alleen mijn ouders + oma geven er dan aandacht aan en dat vind ik zelf prima.

Dit ja.

.

^Dat lijkt mij ook echt kut…

Ik hou er ook niet van om in de aandacht te staan en ben ook bang dat niemand het leuk vind bij mij maargoed.

Je bent niet verplicht je verjaardag te vieren hè? :wink:

Ik vier het al jaren niet meer. Cadeaus zijn wel leuk maar boeien me ook niet zoveel dat ik daarom per se mijn verjaardag wil vieren. Meestal gaan we lekker uit eten met het gezin en dat vind ik zelf veel leuker.