Hey,
Ik wil hier even mijn verhaal kwijt, waar ik al een tijdje mee zit. Sinds eind november loop ik stage op een camping bij de receptie. De stage duurt nog tot midden april. Ik vind alles heel leuk om te doen, alleen er is altijd zoveel commentaar. Ik heb altijd het gevoel alsof ik alles fout doe. Toen ik begon met stage lopen, kende ik gewoon helemaal geen Duits. Ik kreeg echt het idee dat ik meteen alles moest kunnen, terwijl ik gewoon nog nooit Duits op school had gehad, en dat heb ik ook gezegd bij het sollicitatiegesprek. Ik ben altijd al om 10 over half 9 aanwezig, maar ik moet vaak nog 10 minuten buiten wachten omdat er niemand is. Voor 9 uur moet ik dan alles hebben opgestart (slome computers) het afwasmachine in- en uitgeruimd hebben en vaak nog het koffiezetapparaat schoon hebben gemaakt. Dit krijg ik echt niet allemaal in 10 minuten gedaan. Er gaan ook zo vaak dingen fout, wat vaak vooral komt omdat ik het heel graag heel goed wil doen of omdat ik zo gestresst ben omdat ik bang ben dat ik het fout doe.
Ik zit hier heel erg mee en wat ik ook doe, het lijkt nooit goed genoeg. Bij ieder gesprek zeggen ze dat ik er meer aan moet werken omdat ze anders ook niet weten of ik mijn stage wel met een voldoende afrond. Ik moet ook met heel veel dingen tegelijk rekening houden en vaak vergeet ik dan iets, wat ik meteen weer te horen krijg. Ook krijg ik vaak van die vervelende klusjes. En ik weet dat dit bij heel veel stages zo is, maar ik zit er heel erg mee. Ik voer alles uit wat ze vragen, ben altijd ruim op tijd en heb me nog nooit ziekgemeld. Ik heb een paar dagen geleden te horen gekregen dat het Duits nu wel wat beter gaat, maar dan heb ik nog het gevoel alsof het nog steeds niet goed genoeg is, terwijl ik die gasten allemaal zelf help. Ze vinden ook dat ik veel te veel vraag en te vaak om een bevestigend antwoord vraag. Dit komt omdat ik echt heel erg onzeker ben en mijn mentor is aan het regelen dat ik binnenkort met iemand op school hierover kan praten.
Zouden jullie misschien weten wat ik nog kan doen? Ik ga echt iedere dag met tegenzin naar stage en als ik dan een dagje vrij ben, maak ik me de hele dag druk omdat ik zo bang ben dat ik mijn stage ook gewoon niet haal. Dit is ook pas mijn eerste stage, dus alles is ook nog echt nieuw voor mij.