Hekel aan openbaar vervoer

Hoi, ik weet niet of iemand deze gedachtes met mij deelt maar in september begin ik dus aan een hbo opleiding in rotterdam, (ik woon in een stad die daar ong. 25 minuten vandaan ligt) en ik heb wel zin in de opleiding, maar ik zie echt op tegen het reizen met de trein en metro elke dag. Dat komt doordat ik het niet gewend ben en omdat ik me dan soms ook best wel onveilig voel. Ook als ik die verhalen hoor/lees dat mensen worden lastig gevallen enzo in de trein/bus/metro dan heb ik er al helemaal geen zin in meer. Heeft iemand dit ook? En heeft iemand tips ofzo om het vol te houden? :frowning_face:

je went er vanzelf wel aan :slightly_smiling_face:

Eerste keren zie je er nog tegenop maar daarna gaat het gewoon vanzelf :wink: Het is heel makkelijk.

Ach, het valt allemaal best wel mee. Ik reis soms ook wel alleen met de trein (ook 25 minuten ongeveer) en ben nog nooit lastiggevallen. Gewoon een muziekje op en als er iemand eng dicht bij me komt zitten verhuis ik naar de coupé die dicht bij de machinist zit.

Ik moet al een jaar of 7 met het OV naar school en ik heb echt nog nooit iets naars meegemaakt. Ook niet in Rotterdam, waar ik vorig jaar op school zat.

En je reist waarschijnlijk op heel normale tijden, wanneer het heel druk is enzo. En niet om 12 uur 's nachts ofzo, dat scheelt ook al een hoop.

Ik vind de trein zelf heerlijk, gewoon rustig zitten, boekje lezen :grinning: In de bus zit je al snel wat opgepropter. Er zitten weleens vervelende luide sukkeltjes bij maar dat is hier maar heel incidenteel. En als dat bij jou wel zo is, moet je toch maar 25 minuutjes volhouden.

Niet zeuren en met de trein reizen.:wink:
Goed voor het milieu en lastig gevallen op de trein/metro/bus komt evenveel voor als lastig gevallen worden op straat. Met een beetje geluk komt het je niet voor. Het is niet omdat er mensen zijn die het meemaken, dat iedereen dat meteen ook meemaakt. Het is uitzonderlijk. Ik heb het nog maar 1 x meegemaakt.

ik haat het openbaar vervoer ook vooral nu met de ov en vertragingen maar zo erg is het ook weer niet hoor je went er vanzelf aan en je word heus niet aangerand ofzo xd

De trein is juist wel lekker. Vooral s’ochtends, kun je een beetje rustig bijkomen en een boekje lezen…

je zal er vanzelf wel aan wennen.
Zelf was ik een keer met de trein gegaan, ook alleen en ik moest 2 á 3 uur in de trein zitten.
Ik dacht ook van; stel dat er iets gebeurt.
Maar de kans is klein, daar ben ik zelf ook achter gekomen.

Juist, vind ik ook. Nu zit ik op een andere school en nou hoef ik niet meer met de trein en vind het best jammer.

ik snap wat je bedoelt, maar idd als je gewoon in spitstijden gaaat in niet in de avond/nacht dan gebeurt er weinig…

Ik ga al jaren met t ov (uur heen, uur terug) en je leert wel om mensen in te schattwn en wat te doen als er gekke types om je heen zijn haha :wink:

de trein vind ik heerlijk, metro ben ik nog nooit geweest, en de bus kan ik niet uistaan

Koop een brommer

ik heb er ook een hekel aan… ik ga dan met de tram, en er zitten vaak luidruchtige types in, maar er gebeurt bijna nooit iets, je moet 't ook gewoon negeren. En als je elke dag moet dan went het vanzelf, en dan zie je er niet meer zo tegen op! :slightly_smiling_face:

Zonde van je geld als je gratis met het OV kan…

In België is het OV niet gratis voor jongeren.

Een abonnement zal nog steeds minder kosten dan de kosten van een brommer + verzekeringen + benzine

Dat is sowieso waar, neemt niet weg dat ik een brommertje veel veel leuker vind.

Ik ga ook iedere dag met de trein naar school. Kan ook met de bus gaan maar ik haat bussen.

Ik heb hier ook last van ik ben altijd bang dat er iets gebeurd.
Ik ben al eens lastig worden gevallen door 2 oudere mannen wat ik dus echt eng vond. Ik ben toen ergens anders gaan zitten maar ze moesten helaas op hetzelfde station uitstappen als ik.
Toen ben ik maar heel erg snel gaan lopen en heb zowat de halve weg naar huis gerent.
Ik ben er nog steeds heel erg bang voor daarom ga ik nu meestal altijd zitten waar meer mensen zitten dan me af te zonderen.