Hekel aan gym op school?

Heyy,

Ik heb echt een hekel aan gym. Vooral teamsporten. De ‘teamgenoten’ kijken me altijd geïrriteerd aan. Wanneer ik mee doe maak ik fouten. En als ik niet goed meedoe, is het ook niet goed.
En dingen als een tipsalto… tja, ik blokkeer als ik eenmaal op die kast sta
Haha dat moet er best debiel uitzien.

Maar nu de vraag:

Herkennen jullie jezelf hierin?
Hoe gaan jullie er mee om?

-x-

Ik heb gym altijd verschrikkelijk gevonden en ik ben hartstikke sportief aangelegd. Ik vond buiten sporten wel leuk, zoals hockey en softbal, maar de rest… :’) Ik had een hele lieve gymdocent die me gewoon voldoendes gaf, ondanks dat ik niet meedeed uit angst/whatever.

Ik heb echt het zelfde! Vooral ook bij teamsporten zoals, volleybal. Ze worden dan boos enzo. In de eerste had ik er niet zoveel last van want ik had een anderen docent. Dit jaar had ik een nieuwe gekregen en we doen nu alleen maar team sporten. Yeah :frowning_face:. En als je bij ons niet mee doet krijg je een onvoldoende maar als je ziek bent ofzo krijg je allemaal vragen die je moet beantwoorden.

Echt kutzooi, hè

En ik vraag me ook altijd af: heb je er wat aan in de toekomst?

^je hebt er wel degelijk wat aan.

Gym vond ik vroeger ook al niet leuk maar als je zo negatief staat met samenwerken: raad eens! Dan gaan ze hetzelfde attitude hebben bij jou.

Klinkt nogal stom maar het is zo; wees eens positief en doe je best, Bijt van je af als ze zuchten dat je bij hun team zit en laat zien wat je kunt.

Heel herkenbaar, ik heb schoolgym ook altijd verschrikkelijk gevonden en ook met name teamsporten (als ik nu terug denk aan volleybal en softbal krijg ik al rillingen haha). Probeer inderdaad gewoon je best te doen en door te bijten, na de middelbare school ben je er vanaf!

Ik vond schoolgym ook nooit leuk op de middelbare school. En vooral teamsporten vond ik niks. Het kwam bij mij door de irritatie aan mensen die in teamverband egoïstisch deden en dus alleen zelf de bal/beurt wilden hebben. En ik ergerde me heel erg aan het per se moeten winnen, mij gaat het gewoon om de lol en ik hoef echt absoluut niet per se te winnen.

Ja, sommigen doen net alsof het de Olympische spelen zijn

Ik denk dat de meeste wel hun best doen. Maar ik wordt er ook gewoon onzeker van als (bijna) iedereen je zit af te snauwen. Bij teamsporten is het ook handig als je de tacktieken kent van de gene met wie je speelt.

Ja precies dat

& Over die tactieken, daar heb ik niet zo over nagedacht. Dat is een goeie van je