heimwee

ik heb heel erg last van heimwee als ik bij mijn oma slaap aan de anderen kant van mijn dorp moet ik al huilen als mijn mama of papa beld
ik wil ook wel graag logeren maar…
en ik moet volgend jaar ook op kamp!!!

Misschien als je een fashionable pyjama aandoet, het helpt. Want ik snap niet in welk verband je anders wilt leggen met het onderwerp ‘fashion’.

Damn, je bent 11 :expressionless:
Ze zouden echt een minimum leeftijd moeten doen hier op girlscene, no offence.

Ga gewoon niet, als je het zo erg vind. Of neem je moeder mee.

Als zij toch hulp nodig heeft? Wat maakt haar leeftijd dan uit.

OT: heimwee kan heel vervelend zijn ja… je gaat daar wel overheen groeien, maar juist daarom moet je ‘enge’ dingen niet uit de weg gaan! dus sowieso mee op kamp gaan, en dat is pas volgend jaar dus je hebt nog genoeg tijd om te wennen aan het niet thuis slapen (: ga wat vaker bij vriendinnen of bij familie logeren, zodat je het kunt oefenen om weg van huis te zijn.

Daar had ik ook heel erg last van toen ik 11 was, Ik wou echt niet bij mijn opa en oma slapen en ik moest ook heel erg huilen, maar het gekke bij mij was dat het alleen bij mijn opa en oma was en verder kon ik overal gewoon slapen, dus ik weet niet of je het bij anderen ook hebt? anders moet je misschien wat vaker bij iemand logeren? dat het went? of anders afwchten, ik ben er ook overheen gegroeit.
veel succes :couplekiss_man_woman:

:grinning_face_with_smiling_eyes:

ik heb ook heimwee nogsteeds:S en ben bijna achttien, maar ik ga wel gewoon logeren bij mensen. Dan laat ik het gewoon niet merken… heel irritant probleem:(

hahahahaa :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik had er vroeger ook last van, maar je groeit er vanzelf overheen. En als je op kamp gaat ofzo heb je het zo druk met leuke dingen dat je er niet eens aan denkt. En gewoon uitgeput bent en meteen in slaap valt.

Ik heb er ook veel last van. Wij gaan dit jaar op kamp naar het buitenland (denk aan barcelona oid). Ik ‘durf’ nu eindelijk te logeren bij vriendinnen, maar zo ver weg gaat me toch echt te ver. En al helemaal omdat het niet voor 1 nachtje is, maar langer.

Er stond in de brief dat alleen uitzonderingen niet mee hoeven, maar ik ben bang dat ze dit geen goed excuus vinden? Heeft iemand tips voor me? Want ik wil dus écht niet zo ver weg en helemaal niet voor zo lang.

@ topicstartster: hoop dat je het niet erg vind dat ik dit hier post, maar ik vond het een beetje onzinnig om hier weer een heel nieuw topic over te maken.

Ik ging dit keer ook op buitenlandse reis en had vroeger ook altijd heimwee. Ik wilde gewoon mee, omdat ik geen spijt wil krijgen later, of anders spijt van iets wat ik wel gedaan heb.
Maar ik heb daar helemaal geen heimwee gehad! We hadden het zo druk dat daar geen tijd voor was, haha.

Ja nouja, bij mij is het ook dat ik het niet wil/durf. Ik heb best wel wat dingen meegemaakt en 's avonds ga ik altijd zoveel liggen nadenken enzo. En daarbij gaan mijn vriendinnen naar Elba, waarvoor je 21 uur moet rijden. Ik zie dat écht niet zitten (niet het feit dat het zo lang rijden is, maar dat het zo ver weg is). Het liefst ga ik niet, maar ik ben bang dat de school dat niet accepteert.
Het is niet zo dat ik er makkelijk over doe, want ik zou het aan de ene kant heel graag willen, maar ik ga dat gewoon niet redden.
Ik houd het net aan 1 dagje vol een paar straten verderop bij een vriendin…

Maar denk echt dat de school vind dat je dan 1 of andere aansteller bent en er gewoon niets aan doet.

• dubbel