Heimwee

Hoi allemaal,

Ik ben sinds mijn (net) 19e op kamers gaan wonen in een stad 1,5 uur van mijn ouders vandaan. Dit is tot mijn 22e helemaal goed gegaan. Had het naar mijn zin, vermaakte me prima maar ging nog wel elk weekend naar huis. Ik ben nu dus 22 jaar en sinds een aantal maanden heb ik opeens ontzettend heimwee gekregen. Mijn vrienden hier zijn ook allemaal wat meer bezig met hun eigen ding (stage, werken etc.) en ik heb veel vrij (deeltijd studie). Ik voel me overdag vaak alleen en ga vaak naar mijn ouders (waar ook nog vrienden van mij wonen). Daar voel ik me dan weer helemaal goed en heb ik altijd iemand om me heen. Ik denk er nu zelfs over om weer bij mijn ouders te gaan wonen. Iemand tips om dit vervelende heimwee gevoel een beetje minder te maken? Of is het niet gek om weer terug bij mij ouders te willen wonen en zal ik dat dan ook gewoon gaan doen?

Liefs

Ik zou niet gelijk bij jouw ouders terugtrekken. Het is toch een soort van vrijheid die je opgeeft. Is het anders niet een idee om iets dichterbij te gaan wonen? Dan is reizen een minder groot probleem.

Verder tegen jouw heimwee gevoel helpt denk ik het beste jezelf afleiden. Probeer een nieuwe hobby of leer nieuwe mensen kennen? Of probeer meer te skypen met mensen. Dan voel jij je minder alleen. Voor mezelf hielp het hebben van een huisdier heel erg.

Ja, ik denk ook inderdaad dat ik maar wat dichterbij ga wonen zodat ik gewoon met de fiets heen en weer kan. En ik hou niet zo van dieren dus een huisdier gaat niet lukken hihi. Maar bedankt voor de tips, altijd fijn om even wat hulp te krijgen