Heimwee..

Haaj allemaal :grinning:

Wij gaan aanstaande dinsdag op brugklaskamp…
Maar ik heb last van heimwee. Ook als er langzame muziek is moet ik er sneller aan denken :frowning_face: Hebben jullie misschien tips waardoor ik mider aan mijn ouders enzo moet denken? Wij hebben ook erg kinderachtige jongens in de klas die ook niet erg aardig zijn…

xx-Mariska
Heel erg bedankt!

vroeger als ik op kamp ging had ik dat ook soms, het was altijd op van die rustige, saaie momenten (vooral s’nachts in bed!). dus ik zou zeggen doe zo veel mogelijk dingen, met vriendinnen of jongens die wel aardig zijn! zo denk je helemaal niet aan thuis. je moet ook denk: ik ben niet de enige! want dat ben je echt niet, ik wed dat de helft van je klas het heeft! praat er anders ook over met je beste vriendinnen, dat helpt ook!

vergeet 1 dingen niet: heb veel plezier en lol! dat is het belangrijkste en dan denk je niet aan Heimwee…

Dankje :slightly_smiling_face:

Zijn er nog meer die me kunnen helpen…? :frowning_face:

ik ben het met fashiobabe eens…
ik had vroeger ook altijd heimwee maar nu niet meer (zit in de 3e).
je kunt het er best met wat vriendinnen over hebben, dan zul je zien dat je niet de enige bent en dat ze je heel goed begrijpen. probeer positief te denken, verban de gedachte over je ouders en denk aan het kamp en hoe leuk het is / wordt.

Bedankt :slightly_smiling_face:

Gelukkig is heimwee iets waar je overheen groeit! Ik had het zelf ook best wel, maar nu helemaal niet meer! Ik zit nu in de 4de.
Maar sorry, ik heb niet echt tips.

Toch Bedankt! :relieved:

Up!

just have fun
en zet door als je het moeilijk hebt
dan ben je later supertrots op jezelf

:slightly_smiling_face:

Denk gewoon zo:
Oh yes nu ben ik eindelijk van dat gezeur van m’n ouders af! :grinning:

Heb je een goede vriendin in de klas met wie je het er over kunt hebben? Toen ik op kamp ging in de 1e klas, had een meisje (die tegenwoordig mijn beste vriendin is), ook last van heimwee. Probeer beetje afleiding te zoeken samen, praat erover, en schaam je er niet voor: het is namelijk heel normaal. En mensen die er lullig over gaan doen zijn zelf niet erg volwassen. Heb plezier, en beeld je in hoe trots je op jezelf zal zijn als jij je tegen je heimwee verzet en een geweldige paar dagen hebt!

Ik heb gelukkig wel een beste vriendin :slightly_smiling_face: Zelf heeft ze ook last van heimwee. Maar ik volgens mij wel iets sneller dan haar…

Ik probeer er idd maar wat leuks van te maken. Ik groep 6 en 7 bedacht ik altijd smoesjes als ik moest huilen bijvoorbeeld dat ik buikpijn had. Meestal was het ook wel zo alleen dat kwam dan ook doordat ik heimwee had. Omdat ik dus ook niet echt aardige jongens in de klas heb krijg ik ook sneller heimwee omdat ik me dan niet op me gemak voel. Maar ik probeer gewoon zo veel mogelijk met mijn beste vriendinnen om te gaan :grinning:

Ik wou iedereen die nu heeft gereageerd even bedanken voor de tips!
Als iemand anders nog meer tips heeft hoor ik het graag. Want dan voel ik me ook wat zekerder door die tips. Dan kan ik op kamp daaraan denken :slightly_smiling_face:

xx.

Up!

Zijn er nog meer tips??.. :frowning_face:

…

Op dit moment zit ik er heel erg tegenop :expressionless: :frowning_face:

he als je eraan denkt
zeg dan gewoon in jezelf dit moment komt nooit meer
laat ik ervan genieten

toevallig, ik ben ook op brugklaskamp geweest. Met vreselijke heimwee. Zag er heel erg tegenop en kwam de avonden ervoor niet in slaap. Gelukkig had ik een hele aardige mentrix. We hadden een afspraak dat als ik heimwee op voelde komen naar haar toe kwam. Dat is een keer gebeurd. Ze had toen gepraat en toen kon ik er weer tegenaan. Achteraf ben ik nu heel erg trots op mezelf omdat ik heb doorgezet en het heb overleefd. Dus ga ervoor en zorg anders dat iemand je helpt;
Vriendin, mentor etc.
suc6
X