Heimwee

Lieve dames,

Al mijn hele leven heb ik last van heimwee. Vroeger ging ik nooit naar slaapfeestjes, bij logeerpartijtjes ben ik verschillende keren als diezelfde avond nog opgehaald en schoolkampen waren een drama. Er is mij altijd verteld dat de heimwee met je jaren wel over zou gaan, maar helaas is dat bij mij niet het geval. Het liefst ben ik altijd thuis en ga ik niet op vakantie. Blijven slapen bij vriendinnen doe ik niet, en soms zie ik zelfs op tegen een avondje weg van huis zijn… Het voelt voor mij echt als een belemmering.
Het vertrek voor een vakantie is altijd een drama. Enkele weken voor vertrek heb ik al last van huilbuien en zie ik als een berg op tegen het vertrek.
Wanneer het zover is dat ik moet gaan, moet ik erg huilen. Tegenwoordig is het vertrek het ergst, als ik eenmaal weg ben gaat het wel…

Wie herkent dit bij zichzelf? Hoe gaan jullie ermee om? Let me know!

Liefs, haasisdenaam

Up!

Ik heb ook wel regelmatig last van heimwee, maar niet als we op vakantie gaan of als ik bij vriendinnen logeer. We ben ik een jaar met school 5 dagen weggeweest en dat was echt drama. Ik heb het ook al vanaf dat ik een kindje was en ik ben ondertussen 19. Ik zou je graag tips willen geven, maar ik weet het zelf ook niet. Ik neem altijd wel mijn eigen kussen mee, dat scheelt iets. Ik heb laatst 8 weken bij mijn vriend gelogeerd voor stage en dat ging heel goed! Enkel de eerste dag was drama, maar ja dan had ik mijn vriend nog. Nu moet ik over 5 weken bij een andere vriendin gaan slapen voor stage, 3 weken, en dat word denk ik wel echt drama!

Thanks voor jullie reacties :slightly_smiling_face: sowieso fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Het scheelt inderdaad als jeje eigen kussen meeneemt én je het naar je zin hebt!
Toch blijft het wel lastig om ermee om te gaan. Ook tegenover mensen die ik niet goed ken en dan vragen wat er met me aan de hand is.

Ik heb er niet zoveel last van, wel een korte periode gehad. Dan moest mijn moeder vaak 3 avonden in de week weg naar van alles, en daar had ik het heel moeilijk mee op een of andere manier. Bij logeren heb ik het ook wel eens gehad. Wat bij mij geholpen heeft, is niet gaan smsen met je ouders, en zorgen dat je 's avonds niet als enige nog wakker bent, want dan heb je niks te doen en verveel je je en ga je dus aan huis denken. En als je weer een heimwee “aanval” hebt, zeg dat dan gewoon tegen degene bij wie je bent, en ga iets leuks en afleidends doen!

ik heb alleen heimwee als ik het niks aan vind,anders kom ik wel door heen als wel gezellig en leuk is.

Volgende week zaterdag ga ik met mijn vriend en zijn familie een week op vakantie naar Frankrijk. Ik zie best wel op tegen het weggaan van mijn ouders, zeker omdat zij zelf óók die week op vakantie gaan.
Het scheelt heel veel dat mijn vriend en zijn ouders weten dat ik heimwee heb, maar ik zie er wel een beetje tegenop. Ik weet wel dat ik het met hen op vakantie ook super leuk zal hebben, en het is wel fijn om te weten dat ze het niet erg vinden dat ik heimwee heb :slightly_smiling_face:
@xSenna04 het is inderaad het fijnst al je niet al enige nog wakker bent, dan ga je nadenken enzo. Ik ga komende vakantie maar veel mountainbiken, dat word ik vanzelf heel moe en val in slaap, haha

Up!

Dit.

thanks voor jullie reacties :slightly_smiling_face: zijn er nog meer meiden hier die dit herkennen?

up :slightly_smiling_face:

omhooog

ik heb het een keer gehad toen ik 4 nachten bij mijn vriendin moest slapen. Ja moest, want mijn ouders gingen ergens heen dus moest ik naar iemand. Ik hield het niet meer, elke avond huilde ik. Kinderachtig maar het was ook stom bij haar. Ik weet niet hoe ik het uigehouden heb maar toen mijn ouders mij kwamen ophalen was ik zo verschrikkelijk blij!

Herkenbaar! Ik heb al zolang ik me kan herinneren heimwee, en dan vooral naar mijn eigen bed en mijn kat (ja echt)

Ik had vroeger soms last van heimwee als ik bij iemand ga slapen maar ik ben er gelukkig overheen gegroeid.
Iemand die ik ken neemt altijd een flesje van Bachdruppels mee en volgens haar helpt dit heel erg goed, ze wordt er rustiger en optimistischer van en het heimwee gevoel gaat (tijdelijk) weg.
Het enige nadeel is dat het redelijk duur is, maar je doet er wel weer eventjes mee. :slightly_smiling_face: