Heimwee op vakantie met ouders

18 augustus ga ik 10 dagen naar Albanië met mijn gezin. Nou heb ik ontzettend veel heimwee. Mijn ouders willen heel graag dat ik meega, dus heb ik me toch weer laten ompraten. De vorige vakantie besloot ik een dag van tevoren niet mee te gaan. Dit kan ik niet weer maken. Maar ik zie er zo tegenop. Ik slaap er nu al slecht door. Ik weet dat het maar kort lijkt, maar mijn heimwee is verschrikkelijk. Hebben jullie nog tips?

Iets meenemen van thuis dat je een fijn gevoel geeft. En: ‘Heimwee bij volwassenen is zeker geen aanstellerij’ - Gids in Gezondheid

Ik had in de puberteit altijd enorm veel heimwee en het werd vaak wel beter na paar dagen vakantie, maar nooit helemaal.
Pas toen ik ouder werd begon ik vakanties echt leuk te vinden en zag ik vooral de mooie kant, maar dat heeft echt wel even geduurd eigenlijk.

Heimwee is wel iets om serieus te nemen. Is de laatste tijd ook meer aandacht voor, praat er anders toch over met je ouders!

Hoi! Ik heb met ze gepraat. Of tenminste geprobeerd… maar ze willen er geen woord over horen omdat alles al geboekt is.

Vervelend. Laat je de volgende keer maar niet ompraten. Mijn ervaring is dat het wel komt met tijd, vakantie leuker gaan vinden. Ik kon op mijn zestiende echt hele vakanties huilen en nu was ik vorige week weg met mijn vriend (Frankrijk) en merkte niks (nu 22). En zo niet: is dat ook prima. Niet iedereen vindt op vakantie gaan even leuk.

Heb je enig idee waar je heimwee vandaan komt?