Hallo allemaal,
ik zit nu pas een week op kamers en ik begin nu al heimwee te krijgen. ofja, krijgen ik heb heimwee.
ik kom zelf uit een gezin van 6 personen en er was thuis dus altijd wel wat te doen. Thuis vond ik het juist fijn om vaak alleen thuis te zijn. Nu ik op kamers zit heb ik dat juist totaal niet. op het moment dat ik m’n kamer binnen kom is het gewoon stil. Ik woon niet in een studentenhuis maar heb een eigen keuken en badkamertje. Ik ken maar 1 ander iemand in de stad waar ik studeer en daar heb ik gisteren wel al mee afgesproken maar toen ik thuis kwam was 't toch weer zo alleen en stil in m’n kamer. Ook op school merk ik dat ik nog niet helemaal mezelf ben. Ik heb wel een groep waar ik bij zit en zij zijn ook wel aardig maar na school is het weer ieder voor zich. nou ben ik helaas niet zo iemand die meteen iedereen opzoekt dus dat maakt 't ook wel lastig. Ik zit nu al 2 dagen huilend op m’n kamer omdat ik me gewoon echt alleen voel en zo ver van al mijn vriendinnen en familie af. Als mijn moeder belt om te vragen hoe ik gaat durf ik hier niets van te zeggen omdat mijn ouders zo veelt tijd en geld in mijn kamer hebben gestoken. Verder probeer ik wel via school aan dingen deel te nemen maar toch is het als ik weer op mn kamer ben meteen weer het alleen zijn. er is niemand waar je iets tegen kunt zeggen, niemand die er gewoon is. Ik hou heel erg van zelfstandigheid en mijn eigen ruimte zeg maar. vandaar dat ik ook niet in een studentenhuis zit. maar ik had niet gedacht dat ik het zo moeilijk zou hebben. Zodra ik op mn kamer zit heb ik ook meteen nergens meer zin in waardoor ik niets aan mijn studie gedaan krijg. Hebben meerdere mensen hier last van? het is voor mij 2,5 uur reizen naar mijn woonplaats dus het is bijna niet te doen om iedere dag op en neer te gaan. Ik hoop dat dit gewoon een periode is waar ik doorheen moet want ik ben zo bang dat ik mijn studie niet ga halen omdat ik me dus niet kan focussen op het schoolwerk doordat ik me zo alleen voel. Weet iemand hoe ik hiermee om moet gaan want ik zie het allemaal niet meer zitten…