Hee,
Ik wilde hier eventjes mijn verhaal kwijt.
Vanochtend ging ik met de bus naar school, wat zo’n 3 kwartier duurt.
Na een half uur stopte we bij een halte waar een politie auto stond, een vrouw rende naar onze bus en stapte in. Ik zag al meteen dat ze niet helemaal spoorde, ze deed al raar tegen de chauffeur en brabbelde wat, maar we reden wel gewoon door. Ze zei ook dat ze niet hoefde in te checken enzo, en de chauffeur zei er niks van.
Ze ging voorin de bus zitten, maar kwam al amper op haar stoel en liet daarna weer iets vallen. Je zag al heel snel dat ze waarschijnlijk heel erg veel gedronken had en ook van alles had gebruikt. Ze zag er ook heel onverzorgd uit en vooral gewoon als een of andere junk met rode ogen.
Ze was van alles aan het schreeuwen, dingen zoals ‘kankerpolitie, kankerpooiers’ etc.
Daarna deed ze haar jas uit en ze had alleen maar een hempje aan, en haar rechterbovenarm zat ook in het verband. Ook had ze een plastic tas bij waar een theedoek uitviel (?).
Na een paar minuten rende ze naar achteren in de bus en ging daar voor 2 meisjes zitten die ik kende. Volgensmij probeerde ze toen zelfs 1 meisje te slaan of zoiets, want dat meisje begon heel hard te schreeuwen dat ze van haar af moest blijven. De vrouw zelf was ook van alles nog steeds aan het schreeuwen. We mochten ook niet onze telefoons pakken/vasthouden, want ze dacht dat we de politie zouden bellen, en als ze onze telefoons zou zien, zou ze die afpakken, want dan had ze ook weer beltegoed.
Een meisje had haar telefoon in haar hand, en die begon ze helemaal uit te schelden dat ze 'm meteen weg moest doen, en dat soort dingen.
Ze wilde haar verband van haar arm halen en de snee die een man bij haar had gemaakt (?) laten zien aan die meisjes. Gelukkig zeiden ze dat het niet zo verstandig was om het eraf te halen.
Ze zei dat ze naar die man toe ging, want ze had ook zijn huissleutel en ze zou hetzelfde bij hem gaan doen, en hij moest ook een nieuwe broek en schoenen voor haar betalen.
Ze bleef de hele tijd maar doorschreeuwen, dreigen met dat ze ons wat zou doen als we onze telefoon zouden pakken, dat we dan achter het raam zouden zitten (?) en allemaal hele rare dingen.
Daarna begon ze te schreeuwen en schelden dat ze al voorbij haar halte was, want haar fiets lag daar ergens maar ze dacht dat die toch wel gestolen was. En ze bleef maar roepen hoe slecht de politie wel niet was, om het nog maar even netjes te zeggen.
Ik was echt zó ontzettend bang in de bus, en wist ook gewoon écht niet wat ik moest doen. Ik trilde helemaal, en ze zat ook niet ver van me vandaan. Na een tijdje stapte het meisje langs mij ook uit, dus zat ik alleen. Het was ook niet druk in de bus, en de chauffeur deed niks.
Uiteindelijk ben ik bij de een na laatste halte uitgestapt samen met nog meerdere mensen die er daar uit moesten. Ik was zo blij dat ik uit de bus was, want ik was zo bang dat ze ons iets aan zou doen.
Daarna moest ik nog een andere bus, en daar zaten vriendinnen en andere mensen van school die ik kende in. Meteen toen ik ze zag begon ik te huilen, want ik was zo geschrokken en bang. Ik trilde ook zo erg dat ik amper nog iets vast kon houden.
Op school ben ik naar de teamleider met 2 vriendinnen geweest, en heb daar alles uitgelegd. Hij zei dat hij dacht dat ik geen aangifte hoefde te doen, omdat de politie waarschijnlijk dus al van deze vrouw weet, omdat er van tevoren al politie bij was. Maar hij maakte zich wel zorgen om mij, omdat ik ook helemaal wit zag. Heb toen nog een half uurtje met hem gepraat en moest m’n moeder opbellen en vertellen wat er was gebeurd.
Ik heb dit topic aan gemaakt omdat ik even m’n verhaal kwijt wilde, omdat ik er heel erg van geschrokken ben. En ik vind het ook heel erg raar dat de politie haar niet achterna kwam toen ze wegrende en de bus in stapte. Want misschien zou ze iemand wel echt iets aan doen. Ook vond ik het raar dat de chauffeur niks deed.
Ik heb wel gehoord dat iedere chauffeur alarm kan slaan zonder dat iemand het merkt, maar ik weet dus niet wat er op het station met de vrouw is gebeurd, omdat ik er toen al uit was.
Sorry dat het verhaal zo lang is geworden!