heftige gebeurtenis

Hee,

Ik wilde hier eventjes mijn verhaal kwijt.
Vanochtend ging ik met de bus naar school, wat zo’n 3 kwartier duurt.
Na een half uur stopte we bij een halte waar een politie auto stond, een vrouw rende naar onze bus en stapte in. Ik zag al meteen dat ze niet helemaal spoorde, ze deed al raar tegen de chauffeur en brabbelde wat, maar we reden wel gewoon door. Ze zei ook dat ze niet hoefde in te checken enzo, en de chauffeur zei er niks van.
Ze ging voorin de bus zitten, maar kwam al amper op haar stoel en liet daarna weer iets vallen. Je zag al heel snel dat ze waarschijnlijk heel erg veel gedronken had en ook van alles had gebruikt. Ze zag er ook heel onverzorgd uit en vooral gewoon als een of andere junk met rode ogen.
Ze was van alles aan het schreeuwen, dingen zoals ‘kankerpolitie, kankerpooiers’ etc.
Daarna deed ze haar jas uit en ze had alleen maar een hempje aan, en haar rechterbovenarm zat ook in het verband. Ook had ze een plastic tas bij waar een theedoek uitviel (?).

Na een paar minuten rende ze naar achteren in de bus en ging daar voor 2 meisjes zitten die ik kende. Volgensmij probeerde ze toen zelfs 1 meisje te slaan of zoiets, want dat meisje begon heel hard te schreeuwen dat ze van haar af moest blijven. De vrouw zelf was ook van alles nog steeds aan het schreeuwen. We mochten ook niet onze telefoons pakken/vasthouden, want ze dacht dat we de politie zouden bellen, en als ze onze telefoons zou zien, zou ze die afpakken, want dan had ze ook weer beltegoed.
Een meisje had haar telefoon in haar hand, en die begon ze helemaal uit te schelden dat ze 'm meteen weg moest doen, en dat soort dingen.

Ze wilde haar verband van haar arm halen en de snee die een man bij haar had gemaakt (?) laten zien aan die meisjes. Gelukkig zeiden ze dat het niet zo verstandig was om het eraf te halen.
Ze zei dat ze naar die man toe ging, want ze had ook zijn huissleutel en ze zou hetzelfde bij hem gaan doen, en hij moest ook een nieuwe broek en schoenen voor haar betalen.
Ze bleef de hele tijd maar doorschreeuwen, dreigen met dat ze ons wat zou doen als we onze telefoon zouden pakken, dat we dan achter het raam zouden zitten (?) en allemaal hele rare dingen.

Daarna begon ze te schreeuwen en schelden dat ze al voorbij haar halte was, want haar fiets lag daar ergens maar ze dacht dat die toch wel gestolen was. En ze bleef maar roepen hoe slecht de politie wel niet was, om het nog maar even netjes te zeggen.

Ik was echt zó ontzettend bang in de bus, en wist ook gewoon écht niet wat ik moest doen. Ik trilde helemaal, en ze zat ook niet ver van me vandaan. Na een tijdje stapte het meisje langs mij ook uit, dus zat ik alleen. Het was ook niet druk in de bus, en de chauffeur deed niks.
Uiteindelijk ben ik bij de een na laatste halte uitgestapt samen met nog meerdere mensen die er daar uit moesten. Ik was zo blij dat ik uit de bus was, want ik was zo bang dat ze ons iets aan zou doen.
Daarna moest ik nog een andere bus, en daar zaten vriendinnen en andere mensen van school die ik kende in. Meteen toen ik ze zag begon ik te huilen, want ik was zo geschrokken en bang. Ik trilde ook zo erg dat ik amper nog iets vast kon houden.
Op school ben ik naar de teamleider met 2 vriendinnen geweest, en heb daar alles uitgelegd. Hij zei dat hij dacht dat ik geen aangifte hoefde te doen, omdat de politie waarschijnlijk dus al van deze vrouw weet, omdat er van tevoren al politie bij was. Maar hij maakte zich wel zorgen om mij, omdat ik ook helemaal wit zag. Heb toen nog een half uurtje met hem gepraat en moest m’n moeder opbellen en vertellen wat er was gebeurd.

Ik heb dit topic aan gemaakt omdat ik even m’n verhaal kwijt wilde, omdat ik er heel erg van geschrokken ben. En ik vind het ook heel erg raar dat de politie haar niet achterna kwam toen ze wegrende en de bus in stapte. Want misschien zou ze iemand wel echt iets aan doen. Ook vond ik het raar dat de chauffeur niks deed.
Ik heb wel gehoord dat iedere chauffeur alarm kan slaan zonder dat iemand het merkt, maar ik weet dus niet wat er op het station met de vrouw is gebeurd, omdat ik er toen al uit was.

Sorry dat het verhaal zo lang is geworden!

Jeetje wat een rare situatie. Snap het niet van die buschauffeur, ik had die vrouw er allang uit gegooid. Kan me voorstellen dat je hier overstuur van bent geraakt.

Ja ik vond het ook echt heel vreemd! Vooral omdat je ook niet weet waar zo’n mensen tot in staat zijn…
En dat van die buschauffeur snapte ik ook niet… Had hem heel toevallig op de terugweg ook weer! Was toen ook weer bang dat ze de bus in wilde en de chauffeur haar er gewoon weer in zou laten. Maar heb d’r gelukkig niet meer gezien.

Jeetje wat eng, zelf zou ik de bus zsm uitstappen en een andere nemen. Heb liever het zekere voor het onzekere.

Bij alle andere haltes stapte niemand uit en daar was het ook niet zo druk. Dus ik was bang dat ze anders ook uit zou stappen en ik daar alleen met haar zou staan…

Wat had je dan verwacht van de buschauffeur? Ik snap wel dat je geschrokken bent. Maar de buschauffeur kan hier ook niks aan doen. Hij mag mensen niet zomaar uit de bus gooien, omdat hierbij meestal toch wel geweld nodig is. Daar zijn ze niet voor opgeleid.

Maar ze had niet eens betaald…

Waarschijnlijk had haar gedrag er ook al mee te maken. Ik heb een keer gehad dat een jongen niet wilde betalen, ontstond toen een vechtpartij tussen hem en de chauffeur. Had dat dan moeten gebeuren? Want dan zit je er ook niet prettig bij hoor.

Ze probeerde toch ook een meisje te slaan? En dreigen, overmatig drank- en drugsgebruik is ook niet in het openbaar toegestaan. En ze was blijkbaar al betrokken bij de politie…

Maar wat had de buschauffeur moeten doen? Echt vertel het mij. Hij mag namelijk geen geweld gebruiken tegenover passagiers. Hij had haar niet kunnen oppakken en uit de bus kunnen gooien want dat mag hij niet. Hij mag iemand wel de toegang weigeren, maar zonder geweld.
En niet elke chauffeur heeft zo’n paniekknop.
En misschien was de chauffeur al van te voren ingeseind? Of misschien is die vrouw al ‘berucht’ en zijn er afspraken gemaakt dat ze niks mogen doen en haar wel moeten vervoeren.

Dat laatste zou misschien kunnen, maar hij heeft haar ook niet vriendelijk verzocht om uit de bus te gaan. Dat had hij toch wel kunnen proberen? Stel dat ons iets zou gebeuren, hij is toch degene die op dat moment verantwoordelijk is?

Wow, ik zou ook zsm uitgestapt zijn. Ik denk ook meteen aan het ergste als ik zo’n gek in mijn buurt zie…Ik had het ook eens met een gigantisch nerveuze man die ijsbeerde in het metrostation en in zichzelf praatte, inclusief verdacht koffertje. Nou, het was een heel sjiek koffertje en hij droeg oude kleding…Dus ik ben niet opgestapt.

EIgenlijk hebben ze wel een ‘paniek knop’ ze hebben een knop om de centrale op te roepen die dan meteen de politie kan inschakelen. Meestal is er binnen een paar minuten al politie.
Verder ben ik het helemaal met je eens.

-
@TS
Ik persoonlijk denk dat de vrouw een bekende is die gewoon mentaal niet in orde is. Ze kan schreeuwen enzv maar niet in staat zijn tot geweld. Meestal pakken die mensen ook om dezelfde tijd de bus en herhalen iedere keer het zelfde patroon.

Wat je kan doen als dit nog eens gebeurt en je die vrouw weer ziet is met de buschauffeur praten. Ën informeren of ze een bekende is en dat je je onveilig voelt.
Denk maar niet dat een chauffeur niks doet als je word aangevallen/de situatie kritiek is. Die hebben een zwarte stempel naast zich en als je daar een klap mee krijgt…

Maar zoals ik al zei. Mensen met mentale stoornissen kan je geen vervoer weigeren omdat ze een handycap hebben.
Net zoals je geen rare mensen mag weigeren die heel hard door de bus gillen/ met 4 volle tassen de bus inkomen en je half omver slaan of stinkende mensen die naast je komen te zitten. /Mijn ergernissen/

Gadver, dan zou ik me ook niet op m’n gemak voelen nee! Op de terugweg en in de stad was ik toch ook wel even panisch, want ik dacht natuurlijk dat ik overal ineens verdachte mensen zag…
Zoals 3 getinte mannen, ook 1 met koffertje die in een andere taal in de bus gingen praten op de terugweg. Was uiteindelijk helemaal niks, maar ik was toch wel even traumatisch.

Wat zou de rede zijn dat de vrouw moest vertrekken?
Dreiging tot diefstal telefoon of aanknoping van gesprek?

Wow, discriminatie much?

Dat zou wel kunnen ja, maar dat wist ik op dat moment ook niet. En ze probeerde wel dus een meisje te slaan en als ze met zo’n dingen allemaal gaat dreigen, raak ik toch wel aardig in paniek. Ook omdat je natuurlijk nooit kan weten wat ze bij heeft. Misschien had ze wel een pistool of mes in d’r tas.
Ik hoop toch niet dat ze iedere dag die bus pakt, want ik heb morgen weer om dezelfde tijd de bus…
Ik reis nu ook al een dik jaar, en sinds dit schooljaar op donderrdag & vrijdag met die bus, en ben d’r nog nooit tegen gekomen.
Ik ben bang dat als ik tegen de chauffeur ga praten, ze me misschien hoort… Ik durfde me sowieso al geen milimeter te bewegen. Ik had ook de hele tijd van tevoren m’n telefoon in m’n hand, en die heb ik ook zo onopvallend mogelijk terug in mijn broekzak gestopt.

Over dat ze helemaal bezopen in de bus stond en van alles had gebruikt? En ze probeerde/sloeg een meisje, dat lijkt me nou ook niet echt normaal.
En dat met die getinte mannen, ik bedoelde eigenlijk een beetje arabisch, dus dat je er ook echt niks van verstond wat ze zeiden.

Nou dan moet je nooit met de tram gaan reizen die ik elke dag heb. Bomvol mensen die geen Nederlands praten, en hij rijdt langs parnassia en er zitten dus veel patiënten in :stuck_out_tongue:

http://www.motifake.com/image/demotivational-poster/small/1106/anxious-much-paranoid-fear-anxious-demotivational-posters-1307994103.jpg

Poging tot slaan is geen rede tot arrestatie en zeker niet als die vrouw mentaal niet in orde was. ik krijg zo vaak een arm half in mijn gezicht als ik door de stad loop.
Verder omdat ze niet hoefde te betalen kan je bedenken dat het een bekende van de chauffeur was en dat deze ook wel kan inschatten of de vrouw een wapen bij zich kon hebben.
Mischien denk die vrouw ook 'Ik hoop niet dat die kinderen met die mobiele telefoons weer in de bus zitten want die bellen de politie"
Ik denk niet dat je voor zo een mensen bang moet zijn. Ik ben laatst op een gesloten afdeling geweest met een andere student. Ik was heel casual tegen die mensen en die andere was angstig en gedroeg zich ook zo. Zei kreeg bijna een klap van een vent en ik niet.

Gedraag je normaal en ze laat je met rust. Is meestal zo met die mensen. Vraagt ze iets geef kort andwoord.