Heerlijk om alleen te zijn

Goedemorgeeeen!

Wat ik me weleens af vraag of er meer meiden zijn die net als mij het heerlijk vinden om af en toe alleen te zijn.
En dan bedoel ik dat je er soms geen behoefte aan hebt om met vrienden af te spreken. Wat dat heb ik best vaak, ik ben zegmaar iemand die tijd voor derzelf nodig heeft. Om even uit te rusten, het hele schooljaar heb ik dat niet gehad omdat ik ook druk was met een bijbaantje, ik ben gestopt in juni. Dus sinds die tijd had ik al wat meer tijd voor mezelf.
Maar nu in de vakantie merk ik echt dat ik het gewoon heerlijk vind om sommige dagen lekker thuis door te brengen of alleen even naar de stad te gaan.

Maar veel van m’n vrienden en m’n zusje, spreken het liefst elke dag af in de vakantie, terwijl ik het prima vind om 2dagen thuis te zijn.
Dus mijn vraag is, herkent iemand zich in mij en hoe ga je daar mee om?
Want ik heb weleens het gevoel, alsof het heel raar is dat ik soms liever alleen ben dan met m’n vriendinnen wat ga drinken of naar de bios ofzo ga…

Ik heb dat ook, en gelukkig ben ik best vaak alleen.

Het is trouwens niet zo dat ik de hele vakantie m’n vrienden niet heb gezien. Want van zaterdag op zondag ben ik nog naar de gaypride geweest en heb ik bij een vriendin geslapen. Toen heb ik maandag en dinsdag niks afgesproken en vandaag is zusjesdag :p. Maar morgen zie ik m’n vriendinnnen weer… En de rest v/d vakantie vind ik dat ik ze vaak genoeg gezien heb.
Terwijl een paar van m’n ‘groepje’ het liefst elke dag iets gaan doen.

Ik heb dat in de vakantie vrij vaak.
Dan zit ik veel liever thuis een dagje lekker rustig, zonder MSN aan en ga ik gewoon op Girlscene en sporten enzo. (:

Ja, ik ben ook best vaak alleen. Ik verzin soms ook weleens smoesjes, dat ik niet kan, omdat ik dan al een aantal dagen achter elkaar druk ben geweest met afspreken en dan gewoon even een dagje tv kijken of magazines lezen nodig heb.

Fieeuw ben dus niet de enige. :stuck_out_tongue: (had ik ook wel verwacht, maar toch…)

Haha ik heb dat ook hoor, ik heb dan ook echt me rust nodig niet dat ik echte vrienden heb maar goed

Ik zit ook graag alleen thuis, en doe het liefst dingen met familie :slightly_smiling_face: mijn vriendinnen heb ik maar een paar keer gezien deze vakantie, geen probleem.

Hoezo ‘fieeuw’? Je bent heus niet apart of een freak als je tijd voor jezelf wilt hebben.
Dat vind ik wel zo’n middeleeuwse opvatting…

oh, naja dan heb je het niet zo moeilijk met nee zeggen iig.
M’n vriendinnen weten trouwens wel dat ik het ook nodig heb om rustdaagjes te hebben en een vriendje heb ik niet, dus die hoef ik ook niet te ‘onderhouden’.

Zo bedoelde ik het ook niet… Maar ik vroeg me gewoon af of er veel meisjes net zo zijn omdat ik in m’n omgeving alleen maar vrienden heb die elke dag willen afspreken. Tenminste wel een paar die dat niet elke dag doen, maar over het algemeen zijn de meeste weinig thuis… En ik had ook wel verwacht, dat meer meisjes het fijn vinden om lekker thuis te zitten.

Dat heb ik ook! Even naar de ikea of mee boodschappen doen, vind ik hartstikke gezellig. :stuck_out_tongue:

Yep. Ik ben heeeel vaak alleen, vind het prima. Ik vind het hartstikke leuk om dingen te doen met vrienden, maar doe echt niet elke dag m’n best om iets gepland te hebben.

Mijn vriend heeft dat niet, die moet élke dag iets te doen hebben met mensen. Hij is altijd weg en bezig. Dat ik denk; zit stil, lees een boek, drink wat thee. Hops, ga je niet dood van.

Oh zo kwam het op mij over.
Ik moet zo nu en dan wel even alleen zijn, anders ben ik helemaal kapot.
Ik kan wel de hele dag bij mn vriend omhangen, maar naar nieuwe plekken gaan en nieuwe mensen ontmoeten kost mij aardig wat energie.
Verder ga ik alleen maar met mn nicht om, maar die is het tegenovergestelde van mij, dus dat is inderdaad zo’n ‘ik moet elke bij iemand zijn’ type.

Ja ik heb dan weer een vriendje ipv vriendinnen en hopelijk duurt het nog lang want daar kan ik gerust ook heel de dag op bed zitten of als ik me niet goed voel ff op bed ploffen…

Ik zou graag wat meer alleen zijn. Ik denk gewoon dat het me goed zou doen. Nu zit ik thuis, de hele vakantie, en als ik “alleen” ben, dan betekent dat “alleen op mijn kamer”.

Mijn ouders zijn altijd in de buurt, en televisie kijken doen we met het hele gezin.
Terwijl ik toch heeeeeeeel vaak zin heb om met een grote pot ijs alleen tv te kijken!

Maar ik geloof dat té vaak alleen zitten ook niet leuk is.

In het begin dat ik en mijn vriend samen waren, heb ik dat gemerkt. Bij hem is het juist het omgekeerde. Zijn ouders zijn niet vaak thuis. Toen hij bij mij kwam, keken we vaak gewoon tv met het gezin. Eén van die avonden was hij wat afwezig, ik vroeg hem wat er was, maar pas op het einde kon hij het vertellen, en hij barste in tranen uit (ik huilde mee natuurlijk, ik ben hyperemotioneel) en vertelde dat hij dit wat wij meemaakten iets is waar hij altijd van droomde: samen tafelen, samen tv kijken,…
(hij had het ook moeilijk in die periode, dus dat speelde ook mee, maar nu geeft hij soms nog zo’n opmerking… Dus ik weet dat het diep zit…)

oef, even een lange tekst.

ik vind het ook heel fijn om alleen te zijn, al snappen mijn collega’s daar echt de ballen niet van. dan vragen ze; ‘wat heb je dit weekend gedaan?’ ‘niet zoveel’ ‘omg zit je dan de hele dag binnen?’ ‘euh ja meestal wel’ ‘heb je geen vrienden ofzo?’ ik heb wél vrienden, maar ik heb niet de behoefte om elke dag samen met ze te zijn, en ik heb het ontzettend druk. en blijkbaar is het ook raar als je graag dingen doet met je moeder. achja, mij maakt het niet zo heel veel uit, dit is wat ík graag doe, maar ik vind het toch best rot dat het dan lijkt alsof ik vriendloos ben ofzo. want dat ben ik niet. :’).

Haha jaa hè, dat wat jij met je vriend hebt, heb ik met m’n zusje, ze gaat maar door. En als m’n moeder dan zegt dat ze thuis moet blijven, dan is het gelijk maar ik mag nooit afspreken en het is vakantie hoor! Terwijl ze 2dagen terug 3x achter elkaar heeft gelogeerd en et echt doodmoe uitziet, en dan wil ze nog door gaan… Begrijp daar echt niks van, haha

Ik heb dat ook hoor. Ik heb een hele lieve vriend en zie hem ook aardig vaak, maar soms zeg ik ook van ‘’ nu is het genoeg, nu wil ik even een dagje alleen zijn (: ‘’. Gelukkig begrijpt hij dat, alleen heeft hij daar nooit last van haha. Ik vind het heerlijk om soms even alleen mijn eigen ding te doen.

Oh zo kwam het op mij over. Ik moet zo nu en dan wel even alleen zijn, anders ben ik helemaal kapot. Ik kan wel de hele dag bij mn vriend omhangen, maar naar nieuwe plekken gaan en nieuwe mensen ontmoeten kost mij aardig wat energie. Verder ga ik alleen maar met mn nicht om, maar die is het tegenovergestelde van mij, dus dat is inderdaad zo'n 'ik moet elke bij iemand zijn' type.

Oh, haha geeft niks, ik weet dat ik soms wat langer moet nadenken voordat ik iets zeg, want dat gaat niet altijd helemaal goed. Je zegt het precies goed, dat het je energie kost, dan moet je gewoon weer even bijtanken.