HEELLPPPDroge gezicht/schilfers

Hoii, ik heb heel veel last van schilfers op mn gezicht. T ziet r niet uit man.,Maar ik heb ook veel puisten. Momenteel genruik ik een creme van l’oreal voor een gemengde huid, maar als ik het op heb, zie je de scjilfers minder maar na een uur ofso zit ik weer helemaal vol met schilfers. Ik gerbruik wel make up, en bb creme en dat veregerd de schilfers maar anders zie je mn onzuiverheden en roodheden, help meee. Alvast bedanktxx

Heb je misschien eczeem?

Ik zou sowieso eigenlijk gewoon naar de dokter gaan

Dankje voor t advies maar ik denk geen exeem. De ene dag heb ik niks, de andere dag n beetje, dan zit k vol met schilfers

Ik heb langs mijn voorhoofd sinds een paar dagen ook wat schilfers maar dit komt door het koude weer. Ik heb sinds het koude weer ook rode plekjes op mijn wangen, heel vervelend. Bij mij werkt het om de plekken van de schilfertjes in te smeren met Sudocrem (https://sudocrem.com/nl/sudocrem/).

Nivea helpt bij mij heel goed, ik heb het ook

Je gezicht reinigen met water helpt al heel wat

Ik heb zelf ook een heel droog gezicht, vooral in de winter en krijg dan overal barstjes en schilvers omdat het zo droog is. Ik heb honderden cremes geprobeerd maar heb nu een van rituals (24uur creme) en die helpt echt ontzettend, nu hij op is gebruik ik af en toe intensive care creme van vaseline, die helpt ook wel een beetje.

Misschien helpt cetomacrogolcrème. Je kunt dat kopen bij de apotheek. Ik zou ook eventjes geen make-up meer dragen want volgens mij wordt je huid er alleen maar droger van.

Ik heb dag en nachtcreme van nivea. Van die tubetjes kosten 7 euro ps.
Is voor rode plekjes droogheid en trekkerigheid sinds ik dat gebruik heb ik ook geen last meer van schilfers ed.

https://www.bol.com/nl/p/nivea-sensitive-50-ml-dagcreme/9200000024667956/?Referrer=ADVNLGOO002050-G-36396976545-S-270263073549-9200000024667956

https://www.bol.com/nl/p/nivea-sensitive-50-ml-nachtcreme/9200000024667962/?bltg=itm_event=click&mmt_id=d1630f140ff6fe61&pg_nm=pdp&slt_id=prd_reco&slt_nm=product_recommendations&slt_pos=C1&slt_owner=ccs&itm_type=product&itm_lp=0&itm_id=9200000024667962&itm_role=in

Ik vind hem echt heel fijn. Ik koop ze altijd in de actie als het 1+1 gratis is. ooit heb ik die gratis gekregen en het was me toch fijn spul!
Misschien kan je dat eens proberen.

Ik gebruik hem voor mijn make-up, laat hem goed intrekken dan gebruik ik een primer van ps pro, de zwarte tubes. En daarna mijn foundation.

Ik heb dat ook maar ik heb wel eczeem. Ik zit nu ook vooral met het probleem van veel puisten en een extreem droge huid. Wat ik zou aanraden is GEEN producten uit de supermarkt te kopen maar eerder voor de duurdere merken als Louis Widmer of La roche possay gaan. Deze zijn speciaal daarvoor ontwikkeld. Als ik frequent smeer worden de puisten zo goed als minder. De droogheid en schilfers nemen af maar helaas heb ik het soms in ergere mate (echt eczeem) waardoor dit niet genoeg is en ik producten van de dokter moet gebruiken (

Dus ik zou eerst een je adviseren in de apotheek, en anders eens naar de dokter als het echt niet weg gaat

De producten van Vichy Normaderm zijn hier zeer goed voor! Ze zijn speciaal bedoeld voor puistjes en onzuiverheden maar tegelijkertijd ook voor een droge/gevoelige huid. Vooral de reinigingsgel werkt goed!

Ik gebruik de Barrier Repair van Dermalogica. Het is hydraterend en je huid ziet er gladder uit. Voor mij heeft het erg geholpen. De crème is alleen wel een beetje prijzig:
https://www.biovea.net/nl_nl/mobile/product_detail.aspx?PID=7599&TI=GGLNLNL&C=N&gclid=CPaF34PXztECFUVmGwodtq0JGg

Ik gebruik kokosolie en dat werkt heel goed.

Ik had (en heb ) hier echt zoveel last van, en mijn huid was dan ook helemaal rood. Ik gebruik nu garnier micelair water om voor dat ik ga douchen mijn huid schoon te maken( ook als ik geen makeup opheb) en dan gebruik ik om de dag de garnier skin naturals pure diepe reinigingsgel. Echt pure liefde voor dat spul. En voor het slapen gaan gebruik ik een laag vitamine E/C dagcreme van de kruitvat naturals lijn en als mijn gezicht op sommige dagen echt superdroog is doe ik er een laag vitamine E/C dagcreme van de bodyshop onder. Ik gebruik trouwens de dagcremes omdat ik mijn huid niet tegen de dikheid van nachtcremes kan. En dit zijn ook echt de enige 2 cremes die voor mij werken :cold_sweat: :cold_sweat: .[font=Agilita Bold]

Ik heb daar op het ogenblik ook weer veel last van, ik heb sws al een droge huid maar door dit weer wordt het er niet beter van. Maar bij mij helpt geen enkele creme (buiten zeezout creme, maar dat is zoals je zegt ook maar voor 1 tot max 3u en daarna is het weer zichtbaar).

Maar ik heb ook een allergie voor parfum en dat zit in de meeste cremes dus gebruik ik liever niks dan iets, anders vererger ik het.

Ik heb dat ook gehad. Wat bij mij werkte was niveau creme. Ik had de hele dag geen last meer van schilfertjes. Je kunt ook bij de action een soort vaseline halen. Ik weet niet precies hoe het heet maar het heeft een blauwe dekseltje. Er zit heel veel in en het is maar voor 1 euro.
Succes,