Heel vet of juist heel droog/pluizerig haar..

Ik heb lang en vrij dik haar en ik moet mijn haar daarom altijd wassen met crème spoeling, als ik dat niet doe en het alleen met shampoo was dan is het 1 grote klitten boel als ik me haar droog maak en wil kammen. Om dat te voorkomen gebruik ik dus crème spoeling, maar op de een of andere manier wordt mijn haar daar heel erg vet van de laatste tijd. Ik heb verschillende soorten crème spoelingen geprobeerd en ook geprobeerd minder in mijn haar te doen, maar dat helpt allemaal niet. De enige oplossing is geen crème spoeling gebruiken en alleen shampoo, maar als ik dat doe krijg ik veel klitten en wordt mijn haar juist heel erg droog en pluizerig. Heeft iemand misschien een tip waarmee ik dit kan oplossen?

Smeer je de cremespoeling in je hele haar? Zo ja, gebruik het dan alleen op je ‘staart’ en niet op je hoofdhuid.

Probeer anders andere producten tegen het pluizen en klitten. Zoals een anti klit spray, goed haarmasker of serums. Is je shampoo wel bedoeld voor droog pluizend haar? Misschien was je het te vaak? Hou je wel goed je puntjes bij? Gespleten haarpunten kunnen ook zorgen voor extreem veel klitten.

ik heb ook heel lang en pluizig haar,maar ik was het eigenlijk alleen gewoon met shampoo omdat ik eigenlijk niet echt weet wat ik er anders mee moet :’)
anyone ?

Crèmespoeling moet je alleen op de lengte en punten doen, nooit bij de hoofdhuid hierdoor word het inderdaad snel vettig.
En probeer het zo min mogelijk tewassen, wil je het vaak wassen dan wel ZONDER shampoo of conditioner. Hierdoor word je haar namelijk ook erg vet!
Ik heb ook pluizend en dik haar, met krullen.
Ik was het gewoon in de ochtend , doe er mousse, olie en haarlak in en dan loop ik 3dagen met die krullen rond. slaap wel met een knot en doe er s’ochtends nog wat olie in, niet teveel want dan word het ook vet.
Weet niet of je krullen hebt zoja, is dit misschien een oplossing?

Je wast je haar met alleen cremespoeling? Dan doe je iets niet goed… je moet het niet met normale cremespoeling wassen.
Er is een methode om je haar alleen met conditioner te wassen, dan moet je conditioner hebben ZONDER ciliconen.

Eerst was je je haar met shampoo, dan smeer je de punten van je haar in met crème-spoeling. Als je haar daar toch vettig van wordt, kan je ipv een conditioner ook een haarmasker gebruiken.

Je kan het idd co-only wassen maar dan moet je opzoek gaan naar een siliconen-vrije conditioner. je moet je haar dan wel vaker wassen en het duurt langer. ik zou als ik jou was alleen in de onderkant van je haar conditioner doen en eerst de rest met een shampoo wassen.

twee jaar geleden had ik hier zelf ook last van, en bij mij ging het vanzelf over. het ligt waarschijnlijk gewoon aan de pubertijd.

+ je hoeft de punten van je haar niet te wassen met shampoo, als je je hoofdhuid en het haar in je nek wast, is dat al goed genoeg. Dat is namelijk het vettigste. Als je het uitspoelt, spoelt het namelijk wel langs je puntjes en worden die ook schoon. (: Zo voorkom je dat je haar bij je puntjes uitdroogt door de shampoo.

om de hoeveel dagen was je het? zelfs dit kan uitmaken. je kan het beste om de dag wassen.