Heel veel vragen over op hakken lopen

hoi,

sorry ik kon geen bestaand topic vinden met al mijn vragen, dus heb even een nieuwe aangemaakt.
Ik ben best wel klein, dus ik wil echt ontzettend graag op hakken lopen, maar het lijkt gewoon niet te lukken.
Zelfs als de hakken maar 4 centimeter zijn, loop ik erop alsof ik blokken beton onder mn voeten heb.
Ik vroeg me dus af, hoe hebben jullie op hakken leren lopen? Hebben jullie misschien andere manieren dan opbouwen,
want dat werkte dus niet echt?
En is het bijvoorbeeld makkelijker om in het begin op sleehakken of op laarzen met hakken de lopen?
En dan heb ik nog een probleem, ik heb namelijk maat 37,5 dus vaak is 38 te groot en 37 net te klein, dan buigt de hak dus niet mee, hebben jullie daar misschien nog tips voor?

xxxx

Uhm misschien kun je eerst thuis oefenen met lopen op hakken en ze aandoen naar verjaardagen enz.
Met die maat van je kun je misschien gewoon 38 pakken en een zooltje erin inleggen?

Draag je dit soort hakken:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:9PAf54Qq96WZmM:http://www.styletoday.nl/wp-content/uploads/2008/07/pump2.jpg&t=1

Of deze, dat je voeten helemaal vastzitten in de schoen zegmaar:
http://www.meerdanschoenen.be/wp-content/uploads/2009/12/BCBG-pump-plateau.jpg

Ik vind zelf die 1e soort echt vreselijk om op te lopen. Die 2e zit gewoon helemaal vast aan je voet en gaat goed mee als je een stap zet zegmaar. Die vind ik veeel fijner, loop zelf ook alleen maar op dat soort modellen.

Laarzen met hak of sleehak zijn opzich allebei wel fijn om mee te beginnen. Bij laarzen zitten ze goed stevig en sleehakken voelen meestal net alsof je op gewone grond loopt vind ik zelf. Tenminste, als ze ook om je voet heen zitten, niet zo als het 1e plaatje dus.

Bij de maat heb ik geen idee wat je moet doen.

Ik ben ook met laarzen met hak begonnen, voor mij heeft dat wel heel erg geholpen :3
En voor de maat, koop idd 38 en leg er dan een zooltje in.
Succes he! :wink:

Je kan idd beter op hakken lopen die “vast zitten” aan je voet, die lopen net iets fijner. En het is gewoon goed zoeken naar schoenen die iets kleiner vallen, zodat je een 38 kan nemen.

ik loop makkelijker op hakken (van die tweede foto) dan op kleinere hakken.
weetniet waarom haha, liever hoge hak dan een kleine hak.

Idd wat er al gezegd is: liever hakken die “vast” zitten aan je voeten. En probeer verschillende soorten hakken uit (gewoon rondje lopen in de winkel) zodat je weet wat jij het fijnste vindt: naaldhak, sleehak, blokhak, hoog/laag etc. Een hak is best wel iets persoonlijks, sommige mensen vinden sleehakken verschrikkelijk lopen terwijl anderen ze juist geweldig vinden :wink:

Ik heb eigenlijk nooit op hakken gelopen. Eerste keer dat ik een paar aantrok rende ik er zo op weg (’:

voor mij was het makkelijker om eerst op skeehakken te lopen, en dan beginnen met kleine stukjes gewoon boodschappen doen enzo en een zooltje erin leggen

Ik leerde het door eerst een heel hoog paar van mijn moeder aan te trekken en vervolgens op mijn lagere hakken te staan. Dan is het ineens zoveel simpeler. Natuurlijk moet je daarnaast wel blijven oefenen.

Sleehakken lopen het makkelijkst. Het is bijna alsof ik gewoon sneakers aan heb. Begin vooral niet met naaldhakken.

Ik heb trouwens ook maat 37,5 en ik koop meestal van peep-toe pumps maat 37 en dichte pumps maat 38, dat loopt vaak goed. Natuurlijk moet je dit voor jezelf uitvinden en gewoon passen. Maar in de winter vallen mijn pumps inderdaad sneller uit, want dan zijn mijn voeten koud en worden ze smal enzo; maar daarvoor heb ik van die stoffen pads om achterin bij mijn hiel te stoppen en dan slipt je voet er niet meer uit.

Plateau hakken lopen veel makkelijker al zou je niet denken. De hak is mss langer, maar omdat er een plateau onder je voet zit is het stiekem voor de loper wat kleiner. Ik vind ze iig super, kan er de hele dag op lopen. Beginnen met sleehakken is overigens ook geen slecht idee of steeds een hogere hak kopen, maar ik heb eig nooit geoefend met hakken. Ik zag er op een dag een mooi paar en die heb ik gewoon gekocht. In het begin droeg ik ze alleen op korte gelegenheden of een kort schooldagje met weinig traplopen, maar tegenwoordig draag ik ze zo nodig elke dag (tenzij ik weet dat we echt superveel gaan lopen, dat is gewoon onlogisch imo).

Hm, het ging eigenlijk vanzelf bij mij. -.-

Ik vind het makkelijker om op hakken van 11 cm te lopen als op hakken van 7 ofzo. Op hele hoge hakken vind ik het makkelijker om rekening te houden met dat je anders moet lopen en kun je beter afrollen enzo. Op lage hakjes loop je gewoon heel snel zo lomp.

ik begon met kleine hakjes onder laarzen, en zo ben ik steeds hoger gegaan.
Je kunt ook oefenen door even thuis op hakken te lopen, dan durf je buiten er miss sneller op te lope?
En over de maat, zoals iedereen al zegt: een zooltje!

Dankje, ullie hebben heel veel nuttige antwoorden gegeven!
Ik denk dat ik maar eens goedkope sleehakken ga kopen, om te oefenen, en als ik er goed op kan lopen koop ik echt mooie schoenen!

xxx

ik heb alleen maar 3 paar laarsjes met hakken,
ik zou beginnen met laarsjes, want dan zit je zegmaar helemaal erin vast, (kan het niet echt goed uitleggen) maar dat loopt echt een stuk makkelijker en dan kan je langzaamaan naar pumps en sleehakken enzo?
hoop dat je er wat aan hebt!

dus eigenlijk moet ik gewoon een laars met een sleehak ^o)

mascha van beautygloss.nl heeft er een keer een filmpje van gemaakt met heel veel tips enz. je kan die kijken

ja je kan bijvoorbeeld enkellaarsjes nemen die helemaal goed aansluiten om je voet, en dan met een sleehak. Die zie je de laatste tijd best veel hoor! Voor de rest zal ik als ik jou was voornamelijk hakken kopen waarvan de schoen helemaal om je voet heenzit/aan je voet vast zit. En het is nu toch slecht weer, en als je er een beetje op kunt lopen, kun je ook gewoon een lange laars met een hak kopen.

Ik zou schoenen met een brede hak of een sleehak nemen, die goed aan je voet zitten, zoals een laars of een pump met bandjes. En er vervolgens iedere dag even op lopen, al doende leert men! Vraag ook aan je vriendinnen of je moeder of je goed op de hakken loopt, die zien je lopen en jij jezelf niet.