heel veel striae ineens..?

Hallo allemaal!

Ik heb sinds ong een half jaar ineens suuperveel striae (huidstriemen) op m’n kont…
Ik ben haast niet aangekomen sinds toen, misschien 2 kilo, in ieder geval niet veel.
Overal op m’n kont heb ik allemaal kleine donkerrode streepjes, sommige zijn heel lang.
Ik heb ze aan de zijkant van m’n billen en in het midden en ik vind het gewoon zo vaag…
Zou ik later in de puberteit zijn ofzo? ik was wel al ongesteld op m’n 12e, ik ben nu 17.
En werken cremes en olies echt om het tegen te gaan?

Groetjes Daisy

Ik kreeg het ook toen mijn puberteit begon. Je gaat dan meer ‘vormen’ ontwikkelen natuurlijk. Toen ik heupen kreeg, kreeg ik ook ineens striae. Wel apart dat je het pas op je 17e hebt, maar ieder lichaam ontwikkelt anders. Ik zou me geen zorgen erom maken. :wink:

Je hoeft niet perse striae te krijgen door aankomen ingewicht, ook als je groter word, kan dit zich ook gaan ontwikkelen.

Misschien merk je het nu pas op? :’) Had ik ook haha

Om de een of andere reden moest ik aan dit topic denken.

Hee, ik heb precies hetzelfde, alleen dan op mn bovenbenen. En ik ben ook 17, is deze zomer gekomen ineens…
Ik ben ook hoogstens een centimeter gegroeid dit jaar.

Ben je onlangs aan de pil gegaan of van pil veranderd? Daar kan het ook door komen.

Haha foto’s van je kont?:stuck_out_tongue:

bio oil kan trouwens helpen, maar moet je wel goed blijven smeren

Ik heb het ook nu ineens en ik ben bijna 22! Snap er ook niks vsn, zoveel ben ik niet gegroeid!

Uhm, op mn veertiende pas geloof ik.

Ik heb ook precies hetzelfde, alleen zijn de mijne wel gegroeid D: en na een tijdje wit geworden. Ik denk niet dat er iets aan te doen valt, misschein Bio Oil?

Je heupen zijn vast breder geworden waardoor je kont etc en zo ook mee gaat groeien en dus de huid oprekt. Het is niet raars en ja het kan op latere leeftijd nog steeds voorkomen en nee als je stopt met de pil gaat het niet weg.

En nu ik dat vorige topic van je heb gelezen en in dit topic sommige antwoorden van jou heb ik nogal een verkracht beeld van een 17jarige :’’)

deze zin is anders ook behoorlijk verkracht haha

Dat je aan bent gekomen doordat je bent gewisseld van pil. Ik ben zelfs een keer 20 kilo aangekomen. Hello striae!

Nou, eigenlijk niet veel maar sommige antwoorden vond ik wat apart :’) maar dat doet er niet toe.

Ik denk echt dat je heupen gewoon zijn gegroeid in de breedte (niet door de extra kilo’s ofzo).

Ik ben 14 en heb hetzelfde probleem, maar ik ben gewoon heel erg slank, maar mijn vriendinnen hebben het ook en sommige zijn nog slanker dan ik dus het ligt gewoon aan de groei. Het komt wel goed!

Ik heb sinds mijn 14e/15e striae bij de binnenkant van mijn benen.
Op mijn 18e viel mij op ineens op dat ik het ook op mijn billen heb.
Heb ook echt geen idee hoe het daar ineens komt…

Ik gebruik er zelf bio oil voor of cellulitis creme van de action.