heel veel ruzie

Hoi allemaal, normaal post ik niet zoveel, maar nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen
Ik woon samen met mijn vriend, maar we hebben de laatste tijd echt heel veel ruzie, en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Ik heb borderline, en heel veel stemmingswisselingen, en hij kan er niet zo goed tegen dat alles zoveel wisselt bij mij. Als ik boos ben schreeuw ik steeds dingen zoals het is over, en ik haat je. en dan iets later dan heb ik vet veel spijt en zo. Alleen ik wil geen ruzie meer, ik kan er echt niet meer tegen. hebben jullie misschien tips??

Hoe oud ben je? En hoe lang wonen jullie al samen?
Ik snap dat het heel erg lastig is om samen te wonen als één van de twee borderline heeft. Probeer hem goed duidelijk te maken dat jouw heftige reacties hierdoor komen en biedt zeker je excuses aan naderhand…
Verder heb ik niet echt veel tips, ik weet dat borderline supervervelend is. En jezelf proberen te inhouden zal ook niet echt werken. Misschien is er een andere manier om je agressie te uiten, dus niet op hem? Succes in ieder geval!

ik ben 17 en we wonen samen sinds november.
Het is niet echt agressie, maar ik wordt gewoon heel snel boos, vandaag ben ik ook boos geworden, maar nu weet ik niet eens meer waarom…

Praat gewoon eens goed met hem hierover en dat je er gewoon echt niks aan kan doen aan je stemwisselingen.

Ben je in therapie of heb je medicijnen? Zo niet dan is het misschien een goed idee. Het zou zonde zijn als je relatie stukloopt door de borderline.

ik krijg wel hulp, alleen het werkt niet, het is een groepstherapie, maar niemand daar heeft hetzelfde als ik.

Als het niet werkt,kun je dan niet beter ander hulp zoeken?

Ja, misschien moet je even doorzoeken. Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je via Google wel iemand vinden die je kan helpen. Het schiet natuurlijk niet op als het niet voor jou werkt.

Ik denk dat professionele hulp zoeken wel verstandig is. En niet alleen voor jou, maar ook voor je vriend! Jullie moeten allebei leren hoe je met die stoornis kan omgaan in de mate van het mogelijke.