heel veel puistjes, what to do?

halllloo,
ik zit ergens mee, ik heb namelijk puistjes over mijn hele gezicht (vooral mijn T-zone) en op mijn rug. Ik heb al veel middelen geprobeerd om er van af te komen, maar het werkt maar niet.
Ik heb ook het probleem dat ik heel graag snoepjes enzo eet, ik wil wel stoppen, maar het lukt me echt niet!

Hebben jullie astjeblieft tips? I neeed it!

gezicht zoveel mogelijk schoonmaken, 's avonds je make up eraf halen geen chocola etc eten zo weinig mogelijk vet

Ik heb hier ook heel lang last van gehad rond mijn 13/14/15 levensjaren. Op mijn 16e ook nog wel maar al een stuk minder en ben toen ook aan de pil gegaan wat bij mij ook echt heel erg hielp! Misschien dat als je aan de pil gaat ze ook weg gaan?

Ik heb bijna nooit puistjes, maar vroeger wel meer
ik zit er gewoon zo min mogelijk aan
ik was na het douchen en voor het slapen gaan mijn gezicht met heel koud water
ik smeer nivea creme op mijn probleem zones voor het slapengaan
doe ongeveer 1 keer per maand een maskertje
en heb een anti puistjes gezichts creme voor onder de douche die ik elke dag gebruik…

sinds ik dit allemaal doe, heb ik bijna nergens meer last vAN!

Stomen,weinig vet eten,1 maskertje per week,huisarts kan je ook helpen

Onderaan staat je probleem al, snoepjes eten. Dit+puberteit maakt het een stuk erger. Mijn tip: Geen duur spul halen. Eerst zorgen dat je stopt met snoepen en dan kun je nog kijken naar alle gezichtverzorging. :relieved:

oh ik eet ook elke dag chocolade hoor, dus ik geloof niet zo dat je van chocolade puistjes krijgt…

oh ik eet ook elke dag chocolade hoor, dus ik geloof niet zo dat je van chocolade puistjes krijgt…

Ten eerste moet je echt stoppen met heel veel snoepjes eten.
Ten tweede moet je minimaal 1,5 liter vocht p/d binnenkrijgen.
Verder moet je inderdaad je gezicht goed reinigen en verzorgen.

Als dat allemaal niet helpt kan je eventueel ook aan de pil gaan.

O_O, chocolade geeft je superveel puistjes btw.

hebben jullie tips, hoe ik mezelf echt leer geen snoep te eten, want ik wil het wel, maar als ik dan toch een snoepje zie liggen, wil ik het gewoon eten!
En wat voor middelen gebruiken jullie om te reinigen en verzorgen?

Dit is dus een fabel. :l

hahahah, dat is een fabel idd

Minder snoep eten is sowieso gezond, maar snoep maakt je puisten en pukkels absoluut niet erger.
Dit is een Fabel wat mensen bedacht hebben en waar de meeste mensen in trappen.

Ik gebruik Clerasil, dit droogt ze uit en dan verdwijnen ze.
Je moet ook zo min mogelijk aan je gezicht zitten aangezien je handen vies zijn en je dat overbrengt op je gezicht. Als je snel vet haar heb, hou het dan weg bij je gezicht d.m.v. een staart.

Inderdaad, maar ik vraag me toch af wie dat ooit bedacht heeft. Gaan ze ook nog bedenken dat je van spinazie (bijv.) puisten krijgt? (:

Maar er zitten toch wel vetten in, zodat je porien verstopt raken?
Daarom wil ik vanaf nu als ik zin im iets heb gewoon fruit pakken ipv. een koekje of snoepje. En dit is niet alleen voor mijn puistjes (waar ik heel erg mee zit) maar ook voor mijn lichaam. dankje voor de tips!

haha dat zou wat zijn, maar het is wel als je bijvoorbeeld chocola eet, en dan daarna hele tijd met je vingers aan je gezicht gaat zitten. Dan zou je wel puistjes kunnen krijgen

hoezo een fabel miss heb jij er geen last van maar als ik chocola eet krijg ik altijd pukkels

Ik heb een soort van lotion ooit bij de huisarts gekregen en dat spul werkt erg goed! Je huid wordt erdoor gezuiverd, vriendinnen vroegen aan mij wat ik gedaan had omdat ze het ook echt zagen.

De lotion heet: clindamycine lotion. Het wordt voor mee eters en ernstige acne gebruikt. Volgens mij wordt het bij de apotheek wel verkocht. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Biergistpillen :slight_smile: Kan je gewoon kopen bij de etos, DA… whatever. Bij mij hielp het iig echt enorm goed!