Heel veel puisten..

Heyy

Ik heb al ongeveer 3 jaar last van best veel puisten. Dan heb ik het niet over een paar pukkels op m’n neus ofzo, maar ook echt gewoon veel op m’n voorhoofd, beide wangen en kin. Ik word er echt gek van want ik word soms ook bekeken/half uitgelachen omdat m’n foundation dan niet helemaal goed zit. Iemand daar tips voor btw? :’) heb echt struggles met foundation en veel pukkels…
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Dan droogt het misschien een klein beetje uit maar verder merk ik niet heel veel verschil. Ik schaam mezelf kapot want het ziet er echt niet uit.
Heeft iemand ervaringen/tips?
Deel ze dan asjeblieft
Want m’n zelfvertrouwen is echt ontzettend laag nu en wil dingen zoals zwemmen nooit meer doen, ik ben er nu echt klaar mee haha

Hopelijk hebben jullie tips

Hoi! We hebben een algemeen puistjes en acne topic, waar heel veel tips e.d. over dit onderwerp staan.

Als je al zo lang last hebt van acne, en ook zelf dingen hebt uitgeprobeerd (qua huidverzorging neem ik aan?) en het allemaal niet werkt, is het tijd om naar de huisarts te gaan. De huisarts zal waarschijnlijk benzylperoxide voor je voorschrijven (een creme die je op je huid smeert). Als dat niet helpt kan je weer terug naar de huisarts en kan je andere dingen proberen als antibiotica in creme vorm, de anticonceptiepil, antibiotica in pil vorm, roaccutane enz. Er zijn dus genoeg mogelijkheden!

Als je foundation gebruikt als je acne hebt is het heel belangrijk dat je die er 's avonds áltijd en heel grondig afhaalt. Je kan op youtube kijken naar tutorials en foundation routines speciaal voor een acne huid, zoals in dit rijtje staan: https://www.youtube.com/results?search_query=foundation+routine+acne+ Wat ik zelf een van de belangrijkste dingen vind, is om een kwast (stippling/buffer) of spons (beautyblender) te gebruiken in plaats van je vingers. Daarmee krijg je de dekking van je foundation veeeel mooier op een huid met acne.

Succes!

Dankjewel! Ik heb een tijdje benzac gebruikt, wat het heel erg uitdroogde darom ben ik er een tijdje mee gestopt maar ik denk dat ik het nu nog maar is probeer en dan zegmaar echt doorzet. Ik haal Savonds altijd m’n foundation er zo goed mogelijk af dus daar kan het niet aan liggen :slightly_smiling_face:

Heey,

Puisten zijn ontzettend vervelend. Bij mij werkt om de week een maskertje best goed. En vooral NIET aanzitten. Je hebt een grote kans dat het er alleen maar meer worden als je eraan zit, bijvoorbeeld door ze open te krabben… :flushed: :flushed:

Succes!

-

ik gebruik zelf benzac van de etos maar als dat niet werkt zal ik naar de huisarts gaan. probeer ook een goede foundation te kopen met zo min mogelijk siliconen

Edit mod: svp ophouden met reclame maken, zie deze link nu al in drie topics.

Ben je al naar de huisarts of dermatoloog gegaan? Make-up is fijn om onzuiverheden te verbergen, maar uiteindelijk gaan ze daar niet door weg. Pak het probleem aan en gebruik verder een goede primer onder je make-up om alles op z’n plek te houden. Succes!

ga naar een huidtherapeut, na 2 behandelingen zag ik al super veel verschil en heb net mijn 3e gehad en heb nu helemaal niets meer.

volgens mij is het het belangrijkste dat je je gezicht regelmatig goed wast en dat je er niet aan moet komen, tenzij je daarna je handen goed wast. Anders komen er nog veel meer.