Heel veel eten en afvallen

hee!
ik heb deze week aardig veel gegeten, meer dan normaal.
en ik keek vanochtend op de weegschaal en ik ben 3 kilo afgevallen, ik heb dus geen idee hoe dit komt.
zou ik naar de dokter gaan of nog even aanzien?

vet weegt minder dan spieren, duss misschien is dat de reden, maar ik vind het toch ook maar raar…
misschien denk je dat je veel hebt gegeten, maar is dat niet zo,
of misschien is je weegschaal kapot :stuck_out_tongue:

ooh, kan wel kloppen want normaal ga ik altijd 2 x in de week na fitness
en deze week dus helemaal niet, en was heel lui en ziek.
en me weegschaal is niet kapot, want ik weeg op een andere weegschaal het zelfde.

dus als je normaal spieren traint enzo, en je doet een week helemaal niks val je dan af?
of begrijp ik het verkeerd xD

ik heb zoiets ook hoor ik eet wel wat meer dan andere vooral tussendoortjes :stuck_out_tongue:
maar zelf sport ik ook erg intensief 3x in de week en ik kom ook nooit aan XD

raar…

was je int begin v/d week ongesteld?
dan houd je lichaam namelijk soms meer vochtvast;)

Dat kan wel ja, maar 3 kilo in een week is daarvoor wel erg extreem. Maar hoe nauwkeurig is je weegschaal? Bij mij kan het nog wel eens verschillen, vaak als ik de weegschaal een stukje verschuif ben ik ineens een kilo lichter of zwaarder. Of als ik 's ochtends weeg en daarna 's middags nog een keer kan er ook ineens verschil in zitten :S

Ik zou nog een weekje afwachten, en als je zoveel blijft afvallen zou ik toch even langs de huisarts gaan.

Dat komt doordat je daartussen gegeten hebt ;’)

Ja maar ik eet niet voor een kilo aan voedsel bij het ontbijt :wink:

Je zegt dat je ziek bent geweest… dat is een goede reden om 3 kilo te zijn afgevallen :wink:

Als je volgende week weer 3 kilo afvalt zou ik me zorgen gaan maken. Maar als je gewoon ziek bent geweest zal dat de reden zijn.

ik ben 10 kilo afgevallen, terwijl ik heel veel eet.
don’t ask me how.
ik sport trouwens wel op hoog niveau dus misschien heeft dat ermeet em aken.

Als je elke week zoveel afvalt terwijl je mega veel afvalt zou ik me pas zorgen gaan maken. Nu kan het vocht zijn of je hebt veel uitgescheten XD

En @Carolinee11 Dat niet nee, maar weeg jezelf maar eens na een ontbijt. Soms zit er wel 2 kilo aan :wink: Dit is niet perse dat je voedsel 1 kilo weegt -duh, want na het avondeten kan je ook veel meer wegen- maar is gewoon zo :stuck_out_tongue:

Gewoon nog even een tijdje afwachten. Als het zo blijft doorgaan kun je altijd nog naar de dokter.

Als je opeens veel eet een weekje, kan je lichaam opeens alles heel hard gaan verbranden. Misschien is dat het. Ik weet ook niet of je veel gezonde dingen at, misschien ligt het daar aan.

dat had ik ook he!
maar ik had het echt over de hele vakantie. ik hadvet veel chocoladeijs-coupes, chips, veel drank en alles, en ik durfde eigenlijk niet op de weegschaal te staan toen ik terug was, toch gedaan; was ik 2,5 kg lichter ! :expressionless:

lucky you. =D

Als je ziek bent, ben je ook niet gezond?