Heel vaak ziek, lage weerstand?

Hallo dames,

Ik heb een vraag. De laatste tijd ben ik best wel vaak ziek (denk aan ernstige verkoudheid, griep, koorts, etc.) Het is heel vervelend omdat ik dan echt een paar dagen niks kan. Nu heb ik een hele lage darm weerstand, omdat ik herstellende ben van coeliakie. Zou het hier door kunnen komen? Ik vraag me af hoe ik het kan voorkomen, omdat ik vaak echt wel een keer per maand goed ziek ben met griep, veel hoesten. Ik kleed me altijd warm aan en ik drink niet zomaar uit iemand zijn glas. Hoe komt het dat ik dan toch zo vaak ziek ben? En hoe kan ik het voorkomen?

Dan heb je denk gewoon een hele lage weerstand…
ikzelf heb een hele hoge weerstand want ik ben (bijna) nooit ziek!

maar er is niks aan te doen denk

Hoi! Ik heb dit ook, maar bij komt het doordat ik een chronische tonsilitis heb, wat betekent dat je keelamandelen constant ontstoken zijn, wat weer héél vaak griep veroorzaakt. Bij jou is het dat dus niet, ik denk inderdaad dat het wel een gevolg zal zijn van het herstellen van coeliakie. Maar ik ben natuurlijk geen dokter, dus als je echt goed advies wil, moet je naar de huisarts!

Ik zou veel vitamine proberen binnen te krijgen, ondanks de kou toch elke dag even minstens een half uur buiten zijn (zon?), fruit eten, niet met je handen aan je neus/mond zitten, veel vruchtendrank drinken, verder heb ik geen tips.
Ik weet ook niet zo goed wat je ermee kunt doen, sorry!

Kun je je amandelen niet laten verwijderen?

gewoon goed vitamines eten en als je naar buiten gaat je goed inpakken en proberen je handen zo vaak mogelijk te wassen of anibacteriële handcreme gebruiken
als je het niet helemaal vertrouwt even naar de dokter gaan (:

Nee. Ik heb dit ook en de dokters raden mij aan om mijn amandelen te laten zitten, omdat dit snot en bacteriën tegenhoudt. Deze blijven als het ware aan mijn amandelen plakken waardoor ze niet in mijn maag terechtkomen. En een keelontsteking is makkelijker te genezen als een maagontsteking, daarmee.

Ik heb ook een enorm lage weerstand en heb nochtans geen vitaminen of mineralen tekort.

Vitaminesupplementen nemen? (Helpt bij mij wel altijd)