Heel vaak koude voeten

sorry als het in het verkeerde topic staat

De laatste tijd heb ik heel vaak koude voeten.
s’ochtends als ik uit bed kom dan heb ik warme voeten, maar een uurtje later dan zijn ze al weer meteen koud, daarom doe ik meteen warme sokken aan als ik uit bed kom.
s’avonds na het douchen zijn ze weer warm, maar het zelfde gezeur als s’ochtends, na een uur, of soms zelfs minder, zijn ze al weer koud.
Echt heel vervelend is het.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Sokken aandoen?

sokken en sloffen aandoen of je hebt te strakke sokken die je aders afknijpen.
ik doe ook heel snel sloffen of schoenen aan anders krijg ik ook koude voeten.

Ik heb dat ook. Maar mijn voeten zijn dus nooit warm. En mijn handen ook niet, altijd ijskoud. Dit komt omdat ik geen goede doorbloeding heb, weet niet of dat bij jou ook zo is.

Ik zag laatst dat ze bij de Etos ‘Warme voeten crème’ verkopen, volgens mij van het merk Scholl maar het kan ook best van iets anders zijn. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar je zou het eens kunnen proberen!

Hebben ze geen speciale crèmes die de doorbloeding beter maken ofzo?
Ik heb verder geen idee, vraag het eens bij de apotheker of Kruidvat ofzo, daar hebben ze vast wel een middeltje die je koude voeten verminderd! :slightly_smiling_face:
Up

@perry, zoals ik al had gemeld doe ik al sokken aan.

@eruthis, sokken had ik al aan, en bij sloffen zweet het zo snel bij mij, oke klinkt best vatzig haha. Te strak zijn mijn sokken niet, want ik doe van die gebreide sokken en die zitten heel losjes.

&typfoudt, ik weet wat je doormaakt, mijn handen zijn ook snel koud, maar verder niet heel vaak.
Nog nooit gehoord van een ‘warme voeten crème’! ik ga is kijken op de site van de etos, en kijken.

@ deboorah, bedankt! :grinning:

Ik heb dat ook, ik heb ook het fenomeen van Raynaud.
Dan worden je voeten en handen wit als het ook maar een paar graden kouder word… Ik doe dan heel vaak (oke klinkt misschien overdreven) 3 paar sokken aan.
laag 1 = thermosokken
laag 2 = sokken
laag 3 = skiesokken <–alleen thuis, want die passen ook niet in je normale schoenen.

Doe het niet altijd allemaal aan. Maar in de winter wel :grinning:
haha. Ik zweet er niet in, dat doe ik wel in sloffen.
Dus misschien kan je ook thermosokken kopen!?
Of anders skiesokken. Of alle2 (:
succes!

@ lovesome, bedankt voor je reactie, thermosokken zijn wel lekker warm ja! Alleen dat had ik ookal geprobeert, het werkt wel, maar na een tijdje zijn ze weer koud, bij mijn paardrijsokken precies het zelfde, die zijn ook heel dik en verlengt de warmte ook wel is, dus eigenlijk sokken helpt niet echt.

wisseldouches van warm-koud-warm-koud werkt wel redelijk, maar na een tijdje ook niet meer, dusja,

ik wil de goude tip haha!

zelfde verhaal hier, alleen heb ik meer last van mn handen dan van mn voeten.

dr valt niet veel tegen te doen denk ik behalve sokken aandoen inderdaad

Ik had gehoord als je rookt dat je daar meest last van had ofzo ? xD

Ik weet niet of je rookt en anders ,sokke :grin:

Ik heb ook alllllltijd koude voeten,handen, en koude neus.
Gewoon een warme kruik op je voeten!

ik heb ook altijd koude voeten, dat is erg irritant!
daarom heb ik een voorraad sloffen in mijn kast liggen. :'D

Ik ben áltijd ijskoud. Mijn handen en voeten, zelfs in de zomer zijn m’n handen en voeten nog koud. Geen idee hoe het komt, maar sokken helpen niet x). Dus geen idee!

iris jij hebt koude/natte voeten omdat jij in het water stond te springen met zoe :’]

Ik heb dat ook! verselijk is dat mijn voeten zijn dan helemaal wit en geen gevoel meer in en met lopen doet het zeer en gaat het heel erg prikkelen.
Ik heb van alles geprobeerd maar niks helpt. Het enige wat helpt is onder hete douche, voeten bij de kachel, maar sloffen werken bij mij meestal ook niet. Ik heb dus maar fake uggs gekocht en die gebruik ik als sloffen en dat werkt vaak wel dus misschien heb je daar wat aan =)? En als je uggs mooi vind kun je ze ook buiten dragen.

het kan idd de bloedcirculatie zijn, meer beweging schijnt ook te helpen.

Had er zelf ook altijd last van (echt jaren) en opeens was het over, maar kan je eerlijk gezegd de reden niet vertellen. Maar schijnt dat bloedarmoede ook reden kan zijn, denk dat dit de reden bij mij was. Even je oogleden checken om te zien of je wel genoeg staal in je lichaam hebt?

ik heb ook altijd koude handen en voeten!
geen idee wat er tegen helpt, ik heb gewoon altijd m’n sloffen aan.

Heb ook altijd koude voeten . Komt omdat ik nauwe aders heb ofzo in mijn benen en voeten xD Van me vader gekregen -.-’ Komt trouwens ook omdat ik niet veel beweeg.

mijn voeten zijn altijd gloeiend warm! Da’s pas vervelend. En als ik ze steek in een voetbadje met koud water, is dat water in no time terug warm geworden

Ha, heb ik ook! Ik heb ook altijd koude voeten en handen. Komt door slechte bloedcirculatie.
Naja in de zomer heb ik er geen last van, nu ook niet, maar zodra het buiten onder de 10 graden komt zijn mijn voeten&handen ijskoud.
Voeten krijg je wel warm door dikke pantoffels aan te doen.