Hallo lieve Girlscen’ers!
Ik heb een probleem waar ik eigenlijk al mijn hele leven mee zit: ik huil enorm snel. Op de één of andere manier eindigen al mijn emoties (woede, angst) in huilen. Ik ben ook meestal degene van mijn vriendenclubje die gelijk in huilen uitbarst bij het einde van een mooie film. Ik heb ook echt nooit een woedeaanval, ik ben eigenlijk nooit boos, maar meestal verdrierig. En als ik echt boos ben begin ik te huilen. Als ik eenmaal begonnen ben met huilen lukt het me meestal wel om me een beetje te beheersen, maar als ik wil kan ik gewoon uren achter elkaar doorhuilen om (eigenlijk) niets.
Nu heb ik dit nog niet echt laten zien bij mijn klas, maar mijn moeder vindt het altijd heel erg vervelend als ik begin te huilen terwijl ze (boos) tegen me praat. En als ze zegt dat ik moet stoppen met huilen begin ik meestal nog harder te huilen.
Mijn vraag is dus: Hebben meer mensen hier last van? / Hebben jullie tips voor me?
Het is trouwens niet dat ik geen zelfvertrouwen heb of zoiets, ik ben niet brutaal maar ook niet verlegen.