Heel lang verkouden

Sinds ik van vakantie weer thuis ben, ben ik al een soort ‘‘verkouden’’ het lijkt eerder alsof ik ergens allergisch voor ben. Het is nu al ongeveer 3 weken hetzelfde, soms erger en soms valt het wel mee. Ik ben steeds heel erg benauwd, non stop niesen, loopneus en ik heb steeds jeuk aan me gehemelte. Ook heb ik al zolang last van me oog, het lijkt een beetje alsof die ontstoken is, hij jeukt de hele tijd heel erg en als ik dan ga wrijven komt er vocht uit. Oke dit klinkt allemaal een beetje vies maar ik hoopte dat iemand mij hier mee kon helpen, ik vind het namelijk nog een beetje overdreven om hiermee naar de dokter te gaan, het zijn namelijk gewoon verkoudheid klachten.

Dus heeft iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?

Naar de dokter toe gaan? Als verkoudheidsklachten zo lang aanblijven, en vooral ook met benauwdheid zou ik toch echt naar de dokter gaan. Van hetzelfde heb je iets aan je luchtwegen opgelopen. Waarschijnlijk dat één of ander antibiotica kuurtje je er zo vanaf helpt.

^
Hmm ik hoopte al dat ik niet aan de antibiotica hoefde haha…

Ik ben zelfs een jaar lang verkouden geweest. Ik ben toen naar de dokter geweest en ik kwam een tekort aan vitamine. Als ik jou was zou ik even langs de dokter gaan

Oh nja bedankt! Dan moet het toch maar haha, ik ben gewoon bang dat me dokter alleen maar zal zeggen: nou dan moet je het nog even aanzien! Dokters zijn meestal zulke kwakzalvers tegenwoordig, ik hoor zoveel verhalen dat ze niks serieus nemen.

3 weken verkouden met zulke klachten als benauwdheid zullen ze niet zomaar weer laten lopen. En anders is het een hele slechte dokter. Dan gewoon ff op je strepen staan en eisen dat je iets meekrijgt.

Verkoudenheid is een ding, maar als jij het ook echt regelmatig benauwd hebt, is dat geen goed teken.

Heb je al eens een allergietest laten doen?

Nee, dat is inderdaad een idee omdat eens te doen. Maar ik kan gewoon niks verzinnen waar ik dan die reactie op moet hebben, me moeder heeft nog expres het hele schoon gemaakt en gestofzuigd en ik had er nog steeds last van…

Als je alleen verkouden zou zijn zou ik zeggen dat je heet water met vers geperst citroensap zou kunnen nemen. Maar met die benauwdheid zet ik daar toch mijn vraagtekens bij of dat wel gaat werken. Misschien een allergietest zoals hier boven als is genoemd. Dat lijkt mij het beste.

Het klinkt een beetje hooikoorts-achtig, maar dan dat je er flink last van hebt. Zou dat kunnen?

ik was ook 2 maand verkouden en op het laatst hoeste ik zelfs veel bloed op, ben toen naar de dokter geweest en had 1 of andere zeldzame bacterie opgelopen. Ik moest bloed laten trekken en toen keken ze naar allerlei allergieën of bacteriën en zo hadden ze het ontdekt. Ik zou wel gaan, want het klinkt stom om voor een verkoudheid naar de dokter te gaan, maar het kan een ernstige allergie zijn of zoiets.

De resultaten zouden je nog kunnen verbazen hoor. Ik heb net een allergietest laten doen en bleek allergisch te zijn voor onder andere katten, terwijl ik al jaren katten als huisdieren heb.

Gewoon naar de dokter inderdaad, het voelt misschien stom om heen te gaan voor iets zoals een verkoudheid, maar als jij aangeeft dat je het al zoveel weken hebt en het niet minder wordt dan zullen ze er heus wat mee doen. Gewoon duidelijk aangeven hoeveel last je ervan hebt en niet “kijk het nog maar een weekje aan” als antwoord accepteren.

Wauw dus het zou ook gewoon kunnen dat ik allergisch ben voor mijn hond?

Ik weet het niet, misschien… Kan dat zomaar op spelen?

Ik denk dat hooikoorts niet de meest logische uitkomst zou zijn. Maar alles is mogelijk natuurlijk. Maar het hooikoortsseizoen is zo goed als voorbij nu.

Oh haha leuk dat dit nog weer even geupt word ineens, heb er al veel minder last van hoor :slightly_smiling_face:

Over je oog,
gebruik je misschien een potlood op je waterlijn? Of sinds die drie weken een nieuw oogpotlood?
Ik heb een keer een essence potlood geprobeerd en ik dacht dat die wel goed werkte, alleen na een week had ik non stop tranende geirriteerde ogen. :cold_sweat:

stomen!