Heel intelligent zijn waardoor je juist dom bent

D

No offence, maar dit is geen blog forum of online dagboek.

Ik snap wat je bedoelt, daardoor zak ik dus voor domme dingen als een scooterexamen, omdat ik te moeilijk denk.
Maar op de gemiddelde school kijken ze alleen naar je cijfers, ik was ook te dom voor Gymnasium, ik moest maar havo gaan doen volgens een lerares omdat er nooit wat van me terecht zou komen, same van mamslief te horen gekregen.
En dan heb ik toch m’n gymnasium diploma, dus ik zou misschien maar een begaafdheidstest doen om meer duidelijkheid voor jezelf te krijgen, en gewoon je best doen op school.
Je hebt de eerste 2 jaar speeltuin al gehad, en nu moet je gewoon je best doen, ik heb zoveel mensen van Gymnasium naar Vmbo zien gaan door dit soort onzin.

Maar als jij veel dingen niet snapt, en laag scoort op een IQ test, hoe kom je dan op het idee dat je hoogbegaafd bent?

Ik vind juist dat je heel onlogisch nadenkt (bedoel ik niet vervelend) en daardoor denkt dat je hoogbegaafd bent. Als ik jouw voorbeelden zo lees moet je je beter concentreren op de vraag en je niet laat afleiden door andere zaken

Dat kan. Dit is de manier waar op ik schrijf / denk / praat en ik probeerde écht om het kort en duidelijk te houden, maar ja, ik kan het gewoon niet. Ik ben een chaoot, ik ben verwarrend. Hier ook weer no offence maar als je het niet wil lezen op zo’n manier doe het dan gewoon niet want ik doe dit niet bewust.

Ik denk door die hoge citoscore.

Oh kut dat moest een wijziging zijn haha maarja.

Ik vind het nogal onlogisch dat je veel niet snapt en een lage IQ score haalt, en toch blijft beweren dat je hoogbegaafd bent. Want je moet een bepaalde score hebben om hoogbegaafd te zijn…

Ik had ook een hele hoge score op de cito-toets, 548-549 volgens mij, maar dat maakt me nog niet hoogbegaafd (:

Mijn opmerking heeft totaal niets te maken met het feit dat het een langere beginpost is of de manier waarom je schrijft. Dit topic heeft totaal geen doelstelling, discussiepunt of een vraag die beantwoord kan worden. Het is gewoon een “goh ik ben hoogbegaaf”. Super. En nu? Dit is geen online dagboek waar je een column achtig iets schrijft. Dit is een forum. Daar waar je discussieert. Maar dit is geen discussie topic.

De Cito is ook niet alles meid, een jongen uit mijn oude groep 8 had 500 (superlaag) en doet nu gewoon havo.

d

Okee…
Wat je je denk ik moet realiseren is dat intelligentie, kennis, logica en inventief nadenken vier compleet andere dingen zijn. (En er zijn er nog veel meer, creativiteit bijvoorbeeld). Mogelijk is dat het ene heel sterk is, terwijl het andere erg zwak is. Dat kan de verschillen verklaren.

Het ligt er dus maar aan wat je hoogbegaafd vind. Ik vind dat pas als je op alle gebieden sterk bent. Niet alleen op kennis. De Citotoets zegt daarom helemaal niets, omdat het gericht is op de leer die je krijgt op school. En helemaal niks over de praktijk.

En hoogbegaafd wil je niet zijn. Ik wordt als nerd bestempeld daardoor

Hehe. Oké, het spijt me. Ik probeerde eigenlijk gewoon een beetje te kijken of andere mensen ook hebben dat ze als “dom” worden bestempeld terwijl ze gewoon enorm intelligent zijn, of dat mensen zich ergens in mijn verhaal herkennen.

Vervelend, maar dat maakt jou nog niet hoogbegaafd. En als ik dit zo allemaal lees, ben jij helemaal niet hoogbegaafd. Maar nogmaals, hier is het Girlscene Forum niet echt voor bedoeld.

Trouwens, ik ben het er mee eens dat een cito-toets niks zegt. Ik vind dat ze die toets ook gewoon moeten afschaffen, hetzelfde geldt voor een aantal IQ-tests.

Dit maakt je nog niet hoogbegaafd en ik denk dat door die IQ test wel is bewezen dat je niet hoogbegaafd bent.

Naja, ik bedoelde er mee dat er ook mensen zijn die dan gewoon VWO of iets dergelijks doen en dat die mensen wel slim zijn maar ook een goede omgeving hebben gehad. Ik heb dat niet gehad.

En, weet je, je mag best vinden dat ik niet hoogbegaafd ben. Ik ga er niet eens meer op in.