Heel groot verlangen naar volwassen zijn.. ?

Hallo meiden.
Ik heb sinds een poosje een heel groot verlangen naar volwassen zijn, het klinkt echt heel gek als je het zo leest maar het is vrij moeilijk uit te leggen.
Soms merk ik ook echt dat ik soms veel verder ben met dingen dan mijn vriendinnen enzo. Maar het gaat meer om het feesten, uitgaan, werken, je eigen dingen zelf regelen.

Het is echt heel raar volgens mij als je het zo leest… Maar wat ik me afvraag of iemand dit ook heeft…

X thanks!

Vast wel, is de puberteit…

Als je het eenmaal bent wil je weer kind zijn.

Pff je mag het allemaal voor mij doen hoor, behalve het feesten dan. :'3

Serieus, geniet ervan nu het nog kan! Want ouder worden brengt veel gezeik en stress met zich mee.

Geniet ervan. Je bent 13 en hebt later nog alle tijd om volwassen te zijn.

Hier, jij snapt me xD

Ik wil best met je ruilen, ik wou dat ik 13 was dan had ik alles overnieuw kunnen doen en er nog van kunnen genieten (:
Geniet van je jeugd.

Ik heb ook wel eens zoiets van, wat lijkt het me heerlijk een baan te hebben die ik leuk vind, klaar zijn met school, autorijden, eigen huisje hebben en alles. Maar dan bedenk ik me dat ik eigenlijk een heerlijke jeugd heb, ik party elk weekend, heb veel vrienden enzo dusja. Kan je niet echt helpen dan.

Oke… Nou bedankt allemaal! (:

Mensen hebben de neiging om zich een bepaalde tijdslijn voor te stellen en altijd maar te zeggen: dan ga ik gelukkig zijn.
Eenmaal dat ze daar dan zijn, is het weer: binnen een paar jaartjes ben ik wel gelukkig etc.

Wees gewoon blij met wie je bent en je leeftijd (: Er zijn positieve en negatieve kanten aan elke periode in je leven.

Ik heb het ook wel maar dan in de zin dat ik naar het huisje-boompje-beestje verlang. Leuke man, kinderen, mooi huis, gelukkig zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens! (:

brr…
Ik zou me echt zo opgesloten voelen als dat mijn leven zou zijn later.

nouuu, van mij gaat t snel genoeg.

Ik heb dat ook hoor. Dat ik klaar wil zijn met m’n havo en dingen kan gaan doen, en gaan reizen enzo. Maar dat is best normaal vind ik hoor!

Nouja ik vind feesten en uitgaan juist niet bepaald onder de categorie volwassen vallen, eerder categorie 16+. Oke volwassen mensen hebben natuurlijk ook weleens een feestje, maar je snapt me.

En dat je volwassen wilt zijn is juist typisch puberaal, omdat je dan in de fase tussen jong kind en volwassene in zit. Je zult dus vast niet de enige zijn en het is dus ook helemaal niet raar (maar ga please niet uit, dan verziek je de avond van sommige mensen die wél oud genoeg zijn om uit te gaan)

ja, precies dat heb ik ook!
edit: hoewel ik ook blij ben dat ik nog zo jong ben en van alles kan gaan doen, dus ja…

ja ik snap wat je bedoelt, en zelf alles uitmaken, een eigen appartementje hebben en inrichten en zelf weten waar je je geld aan uitgeeft enz.
maar de laatste tijd dacht ik, ach joh ben nu 14 en daar geniet ik nu nog van, maar blijf wel een beetje dromen

Ik heb het ook wel, maar ik denk ook van als je dan volwassen bent, dan wil je eigenlijk weer terug naar deze tijd. Dat heb ik nu ook met kleine kinderen, ik wil nu ook echt weer een klein kind zijn, geen zorgen en gewoon lekker vies worden enzo. Dus ik geniet gewoon van mijn ‘jongere’ tijd!

Ik zeg weleens tegen mijn moeder dat ik er ontzettend naar uit kijk om op kamers te gaan en alles lekker zelf te bepalen. Dan antwoordt ze steevast: “Joh, als je daar eenmaal zit wil je niets liever dan terug naar huis.” En het is natuurlijk wel leuk om alles zelf te regelen, maar rondkomen van een schraal loontje, zelf je hele woning schoonmaken en alles zelf doen terwijl je ook nog veel moet leren, vind ik nou niet bepaald een geweldig vooruitzicht.