Heel graag een vriend willen.

Hallo, ik lees al een poosje mee op girlscene en ik vind het een heel leuk forum dus ik heb een account aangemaakt. Ik had direct al een soort van vraag omdat ik hier best wel mee zit (dit is ook een reden waarom ik een account aan maakte).
Ik hoop wel dat jullie mij serieus nemen want ik bedoel dit niet als grapje.
Ik voel me sinds een paar weken heel erg eenzaam en alleen, en ik heb bij alle lastige keuzes die ik moet maken het idee dat ik overal alleen voor sta. Ik voel me eenzaam en verdrietig en ik heb het idee dat ik gewoon heel graag een vriend wil, dat ik daar een soort van “behoefte” aan heb. Ik weet ook niet wat het is en waarschijnlijk klinkt dit heel dom in de oren, maar het zijn gewoon mijn gevoelens. Ik vroeg me af, is dit gewoon de puberteit en zijn er meerdere meiden die dit gevoel hebben?
Groetjes.

Puberteit.

Ik denk beiden wel, hoe oud ben je?

Veel vriendinnen van mij hebben dit gevoel ook. Het is echter een vervelend gevoel om aan toe te moeten geven, want dat maakt je heel erg afhankelijk van andere mensen. Bovendien stoot je jongens af, omdat je “uitstraalt” als het ware dat je behoefte hebt aan een vriend. Laat het los en probeer te genieten van je tijd alleen, want dat is ook heel belangrijk. Waarschijnlijk komt de liefde dan vanzelf.

er kunnen best meer meiden dit gevoel hebben,
praat erover met een vriendin, en kijk of het beter wordt

Ik heb dat ook. Maar dat zegt niet zoveel, want ik denk dat de gemiddelde girlscener in de puberteit zit. Maar volgens mij kom je ook alleen maar echt iemand tegen op het moment dat je er niet meer echt naar op zoek bent. Dus laat het gaan zou ik zeggen. Probeer het in ieder geval.

[i]Ik ben trouwens 15 jaar.

Het is gewoon een vervelend gevoel omdat ik het zelf ook heel moeilijk vind om contact te maken met jongens, niet dat het niet lukt, maar ik vind het wel spannend en lastig, en mijn vriendinnen doen dat veel gemakkelijker.
Ik voel me gewoon heel eenzaam omdat ik niet het gevoel heb dat ik een persoon in mijn leven heb die er echt voor me is en van me houd. (Het gaat namelijk ook niet zo goed met mij en mijn ouders)[/i]

Ik denk dat het moeilijk contact maken met jongens ook te maken heeft met het feit dat je je zo focust op het vinden van die ene persoon die jou steunt en gelukkig kan maken.

Even de harde feiten: niemand kan je gelukkig maken behalve jijzelf. Nogmaals; zet het van je af en probeer jongens te zien als vrienden. Als zij niet het gevoel hebben dat jij allerlei dingen van hen verwacht zullen ze veel makkelijker te benaderen zijn.

Ok, dan ga ik het proberen los te laten. Bedankt meiden. :slightly_smiling_face:

Je moet juist (proberen te) genieten van de tijd dat je single bent! Vriendjes kunnen nog altijd. Dat komt vanzelf wel.

Een vriend is ook niet alles, een relatie kost ook heel veel energie.
Misschien moet je eerst jezelf op de rit krijgen, dan pas ben je er klaar voor ook de gevoelens van een ander op je te kunnen nemen.
Als je eenmaal weer lekker in je vel zit, komt het vanzelf op je pad. Als je het het minst verwacht.

Ik heb dit gevoel soms zelf ook, maar je moet je er niet heel de tijd druk om maken, dan word je zelf nog ongelukkiger. En het komt vanzelf wel goed!

Ik denk dat dit wel vrij normaal is en bij de puberteit hoort. Of niet bij de puberteit, maar ieder mens heeft liefde nodig en uiteindelijk willen we allemaal een relatie. In topics over vriendjes lees je heel vaak “aaaah ik wil ook een vriend” e.d.
Dus ja, ik denk dat het normaal is, ik heb het zelf ook wel hoor. Maar je moet proberen je er niet op te focussen want zoals anderen al zeiden daar krijg je geen goede uitstraling van… Uiteindelijk krijg jij ook een vriend :’)

Kan zowel puberteit zijn als eenzaamheid.
Want ik kan je vertellen, ook al heb je een vriendje, keuzes moet je altijd zelf maken, die kan hij niet voor je doen.

Heb je geen goede vriend of vriendin waar je dingen mee kan delen?
Dat is misschien wel een doel om mee te beginnen.
Nieuwe mensen leren kennen en daaruit rolt misschien wel een leuk vriendje.

Thuis eenzaam zitten zijn lost niks op helaas.
En te graag willen werkt averechts. Want als je er niet mee bezig bent komt het prompt op je pad.

Ik mis het ook weleens om een vriend te hebben. Maar hee je hebt je vrienden en je staat er sowieso toch altijd alleen voor, wen er maar aan! :slightly_smiling_face:

Dat is 'n gevoel dat opkomt tijdens je puberteit, ja.
Dit is gewoon de behoefte aan affectie en zekerheid.
Je kan misschien wat meer jongens proberen te ontmoeten en daten. Maar, eerlijk : 15 jaar is nog erg jong en 'n vaste vriend hebben op die leeftijd is ook 'n hele verplichting. Ik zou nog even van m’n vrijheid genieten als ik jou was :wink:

Ik heb echt precies hetzelfde gevoel, al iets meer dan een jaar denk ik. Maar ik heb inderdaad ook gemerkt dat het juist averechts werkt, en dat de jongens komen op het moment dat je het het minste verwacht. Maar ach, heb nog steeds geen vriend en ben nog steeds niet van het gevoel af dus ik snap je heel goed.

^ koetjerepen zijn keilekker! :’)

Ot: Ik denk dat je gewoon te graag wil, ~
+ wat ze hierboven zeggen.

ik heb precies hetzelfde als jou! Naja ze komen wel op me af stappen hoop ik …