Heel erg zweten

Hayy, ik ben een meisje van 14 jaar en ik ben heel onzeker doordat ik constant zweet. Je ruikt het niet maar ik kan geen gekleurde shirtjes aan en draag eigenlijk alleen maar zwart. Ik ga na elk lesuur naar de wc om mijn oksels droog te deppen maar dat helpt eigenlijk ook niet. Ik heb ook heftige acne op mijn rug en daarvoor slik ik nu de pil maar dat helpt ook niet en ik denk dat dat komt doordat ik ook zo erg zweet op mijn rug. De dokter zei dat hij er niks aan kan doen en dat is echt balen. Hebben jullie nog tips? Anti-transparant etc helpt ook niet ik heb echt al van alles geprobeerd.

Minder kleren aandoen, dan heb je het ook minder warm en zweer je minder

Ik heb het nooit warm op school, eerder koud. En ik draag altijd een shirtje met een vest, dus daar ligt het niet aan.

dan doe je papier op je oksels of maandverdband?

^

Ok nu ben ik het beu, kan je aub ophouden met je nutteloze reacties als je geen advies kan geven?
Ze heeft een serieuze vraag.

TS, mijn zus gebruikte vroeger Odorex (soort olie die je op je lijf, bv voeten of oksels kon doen), dat droogde wat uit zodat je minder zweette.
Misschien kan je ook kijken waarvan je shirts gemaakt zijn, bij 100% katoen zweet ik minder. :flushed:

Succes!

lol dat was toch advies

‘lol’ dat was geen advies.

Zou jij met maandverband onder je oksels gaan lopen?

Wat een achterlijk advies inderdaad zeg!
Ik zweet zelf ook erg snel helaas. Probeer zoveel mogelijk katoen te dragen en deo zonder alcohol. Verder kun je er weinig tegen doen. Er zijn wel meer kleuren dan zwart hoor wat je kunt dragen. Je kunt eronder altijd een shirtje extra dragen, dat doe ik ook weleens.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga morgen meteen even naar de stad voor wat nieuwe shirtjes en odorex…

Is het vooral onder je oksels?
Want dan kan Syneo5 ook helpen!
Dat spray je voor het slapen gaan onder je oksels en dan zweet je een paar dagen minder tot niet. Is wel vrij prijzig, maar het helpt wel echt!

Ik zweette me ook helemaal dood toen ik net zo oud als jou was. Maar gelukkig is het nu ik wat ouder ben veel minder geworden. Dus misschien een troost dat het na de puberteit minder kan worden.

Ik zie hier dat sommige meiden odorex aanraden. Dat heb ik ook gebruikt. Maar er zitten wel een paar nadelen aan:

• je gaat op andere plekken zweten. Dus ik deed het bijvoorbeeld bij mijn oksels op en vervolgens was ik bij mijn oksels droog, maar zweette ik heel erg bij mijn rug.
  • Odorex werkt niet als je het lang gebruikt. Als ik me goed kan herinneren, stopte het effect na ongv. 3 weken
  • Odorex kan heel erg jeuken.

Dus ik zou odorex alleen aanraden voor (speciale) gelegenheden waarbij je niet wil zweten. Een feestje of een belangrijke dag ofzo. Want dan is het wel heel handig!

En verder zou ik goed opletten welke stofjes je draagt, met sommige stoffen zweet je meer dan andere.

Ik zweet zelf ook best wel erg onder m’n oksels en draag ook echt nooit grijze shirtjes etc. Toen ging ik odorex gebruiken, maar daar kreeg ik pukkels van, terwijl ik echt nooit pukkels heb. Nu gebruik ik het alleen als ik uitga of een ander feestje heb.

Bij mij hielp zon odorex depper, die je dan snachts niet inwerken en sochtends eraf waste goed. Qua deo kan ik je deoleen aanraden, prijzig maar bijna altijd te krijgen met korting. Trouwens er bestaan echt soort maandverbandachtige pads die je in shirtjes kan plakken, maar hier heb ik geen ervaring mee. Hopelijk wordt het gauw beter!

Ik zou toch even teruggaan naar je huisarts. Ik weet nu sinds een paar maanden dat ik een aandoening heb waarbij m’n huid (gelukkig alleen op m’n handen) reageert op water. Hierdoor heb ik steeds zweethandjes. Maar ik ben doorverwezen naar de dermatoloog en die heeft me een middeltje gegeven dat het overmatig zweten tegengaat. Misschien dat dat iets is voor jou? Het klinkt echt alsof het je belemmert in je dagelijkse dingen.

En inderdaad kijken naar de stof van je kleding. Dus zo veel mogelijk katoen en zo min mogelijk synthetisch. Hopelijk heb je hier iets aan!

Ik heb altijd als ik sport dat ik op een of andere manier bij mn borsten heel erg zweet ofzo. Ik draag dan altijd een hemd onder mn sportshirt en dan zie je het niet. Misschien kan je er een extra shirt onder dragen?

Heb je al eens okselpads geprobeerd?
Een deodorant in poedervorm of een combinatie van verschillende soorten deodorant kan ook goed werken.

Ik gebruik 's ochtends een deodorantroller van het merk Sanex. Dat helpt bij mij heel erg!

Ik lees nu die tip van de maandverband en iedereen vind hem nutteloos maar het is best handig, ik doe altijd inleg kruisjes in mijn shirt zo dat het niet door lekt en het werkt heel goed.
(niet gemeen bedoeld het werkt echt!)

Wat Voldemort zegt, Syneo5! Is inderdaad wel even een investering, maar dat heeft bij mij ook enorm geholpen een paar jaar geleden. Gewoon opdoen voor het slapen gaan en daarna had ik enkele dagen geen last meer van veel zweten.

Syneo5 is echt gewoon het beste, het is even prijzig maar je doet er ook lang mee. Als je echt zo erg zweet dan is dit het beste.