heel erg veel afscheiding =(

hooi,
ik ben nu 2 keer ongesteld geweest daar voor had ik altijd al veel last van afscheiding, na mijn eerste menstruatie leek het veel minder te worden. maar nu na mn 2de menstruatie is het rond de ei sprong heel erg veel geworden daarna weer iets minder en nu ik bijna ongesteld moet worden is het echt ongelofelijk veel, ik gebruik er maand verband voor en het is minstens zoveel als mn menstruatie, die trouwens niet heel zwaar is.
ik word er echt helemaal gek van.
ik had het trouwens woensdag moeten worden maar ben het nog niet.

ik denk dat het geen schimmel is want, de kleur is normaal het ruikt normaal en ik heb geen jeuk.

ik zat misschien te denken dat de pil zou helpen?
wat denken julie??

Dat hoort bij je cyclus, voor zover ik weet. En bij sommige vrouwen is dat wat erger.

Hmm ik heb ook altijd last gehad van iets meer. Daarbij slik ik de pil, waardoor het bij mij niet is afgenomen :slightly_smiling_face:

Was je je daar soms met zeep? Anders zou ik ook niet weten waarom het zoveel is. Bel anders de huisarts even.

@corana

ne alleen met lauw water

Ik had vroeger ook veel, maar niet zo veel. Misschien is huisarts idd een goed idee. Dat je nog niet voor de derde keer ongesteld bent geworden is niet erg, het duurt even (bij mij wel twee jaar) voordat alles regelmatig wordt :wink:

in je lichaam giert het nu van de hormonen. die zetten alles op z’n kop. je menstruatie (in het begin kan het heeel onregelmatig zijn, dan ben je het een maand niet, dan maar 2 dagen ongesteld, en de volgende x opeens super heftig en een week en die x erna is het weer anders, geef het tijd je lichaam moet er aan wennen er komt vanzelf een vast patroon), je humeur, je huid (puistjes, droge huid enz.) maar ook je afscheiding kan anders worden. sommige meisjes hebben tijdens hun puberteit heel veel afscheiding. dit is niet erg en je bent echt niet de enige. een vriendinnetje van mij had het ook heel erg en die gebruikte inlegkruisjes ervoor. zij ging gewoon 2 x per dag of zo haar inlegkruisje vervangen en dan 's avonds voor het slapen gaan deed ze geen inlegkruisje meer in en ging ze zeg maar gewoon met alleen haar onderbroek/string whatever (en haar pyjama) slapen zodat het een beetje kon gaan “luchten” zonder dat je vagina steeds “afgedekt” word door een inlegkruisje.
je kan ermee naar de huisarts gaan maar je kan ook tips opzoeken op google. wanneer je bepaalde producten minder eet, of juist meer, KAN het wat minder worden

Voor en tijdens je eisprong wordt je afscheiding wat vloeibaarder.
Dat is normaal gezien bedoelt om de zaadjes wat beter opweg te helpen.
Daarna wordt je afscheiding weer wat stugger en kan het een beetje cremeachtig zijn.

Dus het is helemaal niet gek als het meer is/lijkt… vloeibaar lijkt alles natuurlijk meer.

Als je de pil slikt krijg je geen eisprong meer en je afscheiding veranderd daardoor ook niet iedere keer in je cyclus… je zou dat dus kunnen proberen.

iemand nog een idee wat kan helpen??

ik denk dat ik er anders miss mee naar de huisarts ga ofzo.

up

Sowieso gewoon normale katoenen onderbroeken dragen :smirk:

Gewoon mee naar de dokter gaan, lijkt mij? Niet omdat het ‘iets’ is, maar omdat die misschien wel een handige oplossing heeft :stuck_out_tongue:

Ik vind het een beetje snel om na 2x ongesteld te zijn geweest (bijna 3 keer) al meteen aan de pil te gaan. Het lijkt net alsof je een excuus zoekt om aan de pil te gaan :stuck_out_tongue:

Ik ben zelf op m’n 11e ongesteld geworden en pas net voor m’n 15e verjaardag aan de pil gegaan. Het heeft eerst tijd nodig om stabiel te worden, je menstruatie (geen 4 jaar hoor :stuck_out_tongue:) maar ik vind dit wel erg snel.

dat is gewoon je eisprong,
je kunt hier bij ook bloed verliezen, hoeft niet.

dat is gewoon je eisprong,
je kunt hier bij ook bloed verliezen, hoeft niet.

Dat is toch normaal? (:
ik denk niet dat je je daarvoor zorgen moet maken (;

Lijkt me wel handig voor als je ouder bent. ^^
Hoef je geen glijmiddel te kopen. :kissing: