Heel erg pijn aan vagina help!

nou ze hoeven niet echt naar binnen te kijken haha.
Ik had een schimmel infectie door antibiotica na mijn operatie. Ik kon niet opstaan door mijn operatie dus ik heb gewoon mijn huis arts gebeld en vertelde dat het echt kei erg jeukte en rood was en ik er niet van af kon blijven.
Ik wilde ook niks ‘inbrengen’ omdat ik dat niet echt een fijn idee vind. Ze gaf me een zalf dat ik ‘eromheen’ moest smeren en thank GOD omg het was binnen een dagje weg.

Als je liever niet hebt dat ze naar binnen gaat kan je dat aangeven.

Bij mij keken ze wel naar binnen. En ik kreeg van die eitjes mee. Was bij mij niet binnen een dag weg, dus is per persoon verschillend. :wink:

Dankje !! Ik snap wel dat het hun werk is en dat ze er al zoveel hebben gezien.
Maar alsnog vindt ik het geen fijn idee mijn eigenhuisarts is een ouwe man en heb dan liever een vrouw en als ze iets in moeten brengen ben ik al helemaal in paniek…
Dus ik ga inderdaad zeggen dat ik het liever niet wil en aan mijn stiefmoeder vragen of ze kan vragen om een vrouwlijke arts :flushed:

Hoe lang heeft het bij jouw geduurd ? Hoop dat het snel weg is want anders zit ik met jeuk op vakantie :frowning_face:

Klinkt inderdaad als een schimmelinfectie, die krijgt bijna iedere vrouw wel eens in haar leven. Erg vervelend natuurlijk. In principe gaan ze vaak vanzelf over als je lichaam de balans in je vagina herstelt. Dat dat kan even duren omdat je lichaam zelf de balans moet herstellen. Maar omdat je ook last hebt van een blaasje, en je er volgens mij erg veel last van hebt, kan je beter naar de dokter gaan. Vaak helpt een zalfje of zo’n pil erg goed om de pijn en de jeuk te verlichten en om de bacterie balans in je vagina te herstellen. Die mensen hebben alles al gezien en als je écht absoluut niet wilt dat er naar gekeken wordt dan zullen ze je echt niet dwingen.

Ze brengen niets bij jou in hoor. En je kan toch aangeven dat je een vrouw wil?

Mmm…ik denk dat het ligt aan de ernst van de schimmel. Ik had toen die eitjes, dus na 3 dagen was de jeuk wel weg. Maar ik had ook nog zalf, en die heb ik 2 a 3 weken nog gesmeerd. Hoefde maar 2 weken, maar ik was een bange schijterd dat het terug kwam. :flushed:

Vaginale schimmelinfectie waarschijnlijk, even naar de dokter gaan en zij schrijft je dan creme voor. Of je kunt bij kruidvat de zelfzorg creme EN tablet halen.

Ga toch echt even naar je huisarts. Zeker niet mee door blijven lopen want dan wordt het alleen maar erger. En nee, leeftijd maakt niet uit. Je bent 13 en misschien ook al aan het menstrueren dus sowieso dat je afscheiding aanmaakt enzo. Dan kan dat gebeuren, krijgt bijna iedere vrouw wel in haar leven.

Voor nu goed schoonhouden ja, enkel met water.

Pff lucht wel op ik kan waarschijnlijk niet bij een vrouw terecht :frowning_face:
maar dat komt wel goed als ik maar van die jeuk af ben…
En ik hoop als ik het duidelijk vertel dat hij dan ook niet hoeft te kijken.
xx

Heb je het je stiefmoeder al verteld? Volgens mij verkochten ze die capsules en/of tabletjes ook bij de kruidvat voor iets van 15 euro, zag ze laatst een moeder vragen voor haar dochter.

Hooi anna ik heb het al verteld maa rik ga het niet zomaar kopen want als het dan toch wat anders is heb ik iets verkeerds geslikt x

Het is niet slikken…maar vaginaal inbrengen.

En inderdaad ga je beter naar de huisarts. Als je je symptomen goed beschrijft, hoeft hij misschien niet eens van binnen te kijken.

Je kunt dit ook via de telefoon bespreken bij de huisarts. Een vriendin van mij heeft telefonisch een recept gekregen voor een middeltje tegen schimmelinfectie, dus die hoefde niet haar broek uit te trekken of zo. :slightly_smiling_face: Misschien is dat een geruststelling?

.

Woow!! dat zou super zijn!!
Ik zou eigenlijk morgen de huisarts bellen, maar ik denk dat ik een dagje wacht want ik heb vandaag haast geen last gehad! Dus morgen rustig aan en wordt het erger dan ga ik mijn stiefmoeder vragen of ze het idd telefonisch kan doen…x

Ga ik naar bed en ging het toch maar jeuken en branden tegelijk …
Dan denk ik toch maar huisarts bellen :frowning_face:

Ik heb het pas 2 maanden achter elkaar na mn ongesteldheid gehad. (snap je het?)

Ik ging naar de dokter, symptomen uitgelegd, Rood jeuk en wat meer afscheiding.
dit is wat hij zei (zonder te kijken) ’ Oh ja, dan heb je last van een schimmelinfectie daar hoef je nog niet eens voor met je billen bloot. hier heb je recept voor een pilletje. komt bij veel vrouwen voor, en kan zelfs iedere maand na je ongesteldheid terug komen. ’

Dus pilletje geslikt en jeuk was binnen 1,5 dag al veel minder en ik denk na 3 dagen was alles weer zoals het hoorde te zijn. dus wees niet bang…
Wel kan je het beste via de dokter doen, je pilletje of middel ervoor wordt dan vergoed door de verzekering, als je zelf naar de drogist gaat ben je al gauw zon 15 euro kwijt… aan 1pilletje/zalfje.

En ook dit verschilt, ik moest 1 pilletje SLIKKEN. en niks smeren of vaginaal inbrengen.

Nou mijn stiefmoeder heb gebeld de vrouw van de receptie ging overleggen en de dokter zei: ‘‘Ja schimmelinfectie schrijf maar een receptje.’’ Dus ik kan morgen medicijnen ophalen bij de apotheek :cold_sweat:

Ik weet niet hoelang TS er al last van heeft? Ik had drie dagen last en kreeg meteen eitjes. Kreeg ook extra mee, voor als het terug kwam. Dan hoefde ik niet nog eens te bellen enzo.

Ik wil je niet bang maken…maar die eitjes zijn echt een hel…