Heel erg pijn aan vagina help!

Ik heb sinds eergister dat mijn vagina zo jeukte ik heb het een beetje genegeerd en die dag erna brandde het en deed het pijn als ik ging zitten!!
Nu was het vanmorgen niet zo erg en nu ging ik net douche en spoelde ik het af met koud water en ik wist niet wat ik meemaakte eneens was het super rood en pijnlijk en zelfs mijn binneste lippen opgezwollen…
Ik weet echt niet wat dit is!
Er zut nu ook een bultje naast mijn clitorius lijkt een soord blaar ofzo.
Het kan niks te maken hebben met seks want ik ben nog maagd!
kan iemand mij helpen Please!!

ik denk aan vaginitis, maar ga toch even langs bij de dokter

Oké maar ik bang want ik ben best nog jong en dan al voor zoiets naar de dokter!

een dokter heeft al gekkere dingen gezien, no worries

hoihoi,

je hebt een vaginale schimmelinfectie,

zo min mogelijk aanzitten en gaan wassen met zeep of water. Je moet naar de dokter gaan en dan krijg je een zalf en/of tablet en stop je erin dan krijgt je vagina weer rust want de bacteriën zijn verstoord. En je vagina heeft bacteriën nodig anders krijg je dit. het zijn goede bacteriën.

Je moet een afspraak maken met de dokter anders word de schimmel niet verholpen. Geloof my anders word het alleen maar erger. succes!!

Wassen met zeep is nooit goed, laat staan als je al een infectie hebt.

Lijkt inderdaad op een schimmelinfectie. Bij de drogist zijn ook speciale tabletten/crème te krijgen die je hiervoor kunt gebruiken (Canestyn Gyno oid).

Even een aanmerking op wat hierboven staat: je moet wel opletten wat je precies waarvoor gebruikt, toen een vriendin van mij die Canestyn gebruikte kreeg er juist een ergere reactie op.

Maandag naar de huisarts en die stuurt je waarschijnlijk naar de apotheek voor de Canestyn Gyno!
Succes TS!

Ik denk ook een schimmelinfectie. Nooit daarbeneden met zeep wassen, en ook niet met middeltjes die er speciaal voor bedoeld zijn. Alleen maar wassen met lauw water!

Ga langs je huisarts. Desnoods samen met je moeder, zij heeft zoiets vast ook wel gehad. Je hoeft je echt niet te schamen, heel veel vrouwen krijgen het.

Schimmelinfectie is inderdaad de meest logische verklaring, maar misschien is het ook een blaasje/blaar die wegtrekt! Ik heb het een jaar geleden ook twee keer ofzo gehad, en toen is het na twee weken gewoon weggetrokken…

Maar ik zou voor de zekerheid toch eventjes langs je huisarts gaan ja. Succes!

Dankje meiden echt lief!! maar ik maak mijn eigen zo zorgen! het opgezwollen is nu weg maar nu heb ik witte dingentjes die naar buiten komen en als ik afveeg zijn ze rood!! Ik de dat ik maandag mijn stief moeder naar de huisartsenpost laat bellen…
Maar ik ben pas 13 is dat niet een beetje jong voor zo’n infectie ?

Kan iedereen overkomen ik kreeg een keer een schimmel na het gebruik van antibiotica kuur voor me verkoudheid

Het overkomt iedereen…en zelfs de artsen weten niet precies waardoor. Ja, het gebruik van antibiotica kan een oorzaak zijn, of het gebruik van vaginale douches. Maar het kan ook gebeuren als je een keer ander waspoeder voor je onderbroeken gebruikt. Echt…het kan door alles komen.

Oké maar als je een schimmelinfectie heb hoe komen ze daar dan achter? gaan ze van binnen kijken of niet?

Ja.

@ infinity dankje stelt me wel gerust :bowing_man:

Oke dan weet ik dat! :bored:

^ Zelfs dat doen ze niet altijd. Sommigen artsen vinden het duidelijk genoeg na een aantal duidelijke symptomen, hoewel het beter is als je inderdaad echt gecheckt wordt.

En je bent niet te jong hoor meid, het kan altijd zomaar gebeuren!

Vraag een vrouwelijke arts? :wink:
En onthoudt: Het is hen werk. En ze hebben al zo vaak een vagina gezien.