aha, dat gevoel heb ik ook gehad. vooral dat minderwaardigheidsgevoel. ik ben een jaartje ouder dan jij, en geloof me, in 1 jaar tijd heb ik me van superlelijk naar mooi gevoeld. ik zit nu veel lekkerder in me vel dan vorig jaar!
wat bij mij helpt voor uiterlijk is: jezelf verzorgen (zorg voor een schone huid, dat is het belangrijkste! en zachte lippen, zacht haar, verzorgde nagels, etc) en kijken wat jouw style is. Je hoeft niet in 1 keer een style te hebben waar je je aan houd, maar experimenteer gewoon. Dan ben je de beste jij. Je kunt beter gewoon de beste versie van jou zijn dan dat je naar iets onmogelijks streeft zoals de ‘schoonheid’ van die andere meisjes op je school.
voor m’n innerlijk helpt dit heeeel erg:
- doe work-outs (zoek Bogilates op op youtube, geloof me, zij is zoooo leuk!!)
- schrijf je gedachten en gevoelens op in een leuk boekje
- omdat je je lelijk VOELT moet je jezelf troosten net zoals je bij een vriendin zou doen, dus zorg dat je je beter VOELT (het gaat allemaal om gevoel, als jij je lelijk voelt zal je over het algemeen dat ook uitstralen, als je je beter voel [je hoeft je niet in 1 keer mooi te voelen, das miss lastig] dan zal je dit ook serieus uitstralen want jij geeft dan zegmaar aan dat je een leuk persoon bent omdat jij jezelf accepteert) Hoe je voor jezelf kan zorgen is bijvoorbeeld: trek een lekker-zittende pyjama aan, neem een voetenbadje, doe kaarsjes aan en luister muziek, etc =)
- kijk youtube-flimpjes!!! dit helpt ook zoo erg bij mij, vooral: BubzBeauty. Ze is een leuk positief persoon die ook dingen verteld over gelukkig zijn enzo. Oh en bekijk dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=YeBZlTBw9iA
Als laatste wil ik dat je dit beseft:
als je te erg bezig bent met hoe je overkomt, of dat je lelijk bent geniet je niet van het leven toch? dwing jezelf om positief te denken. serieus, dwing jezelf. ookal kijk je in de spiegel en zeg je (onder)bewuste stemmetje in je hoofd dat je lelijk bent, blijf dan volhouden dat je mooi bent. je kan namelijk je hersenen ‘bedriegen’. Als zij namelijk elke keer horen dat je mooi bent, gaan ze dit geloven. Onzekerheid zit gewoon in je hoofd. Zoek daar maar informatie over op! Het is echt zo dat je brein bepaald of je gelukkig, ongelukkig, verdrietig, onzeker etc bent.
Ik hoop echt dat je er wat aan hebt. Het zal misschien een hele jungle worden voor je, zoals bij mij, maar het is het echt uiteindelijk waard. Ga vooral om met positieve mensen en als die er niet zijn, kijk dan op youtube filmpjes met positieve mensen!! =)
Zorg goed voor jezelf, want jij bent het belangrijkste in jouw leven. Jij bent de hoofdpersoon in je leven, en je zal met jezelf moeten leven tot je doodgaat. Maak er dus het beste van. Kijk trouwens op www.weheartit.com naar leuke plaatjes en quotes! Quotes helpen mij enorm als ik in een dipje zit. Ze halen me echt naar boven.
Laat me weten of je er wat aan hebt, en hoe het verder met je gaat enzo =) xxx