Heel erg onscherp!

Hallo,
ik wil graag wat oorbellen en kleine dingen op de foto zetten. Maar met een mobiele telefoon met 2 MegaPixel en de fotocamera van mijn ouders met 5 MegaPixel kom ik echt nergens…
Het is mega-wazig en onscherp en ik kan geen normale foto’s maken van mijn oorbellen!
Ik heb al zitten zoeken bij het menu van de fotocamera om het beeld zuiverder en scherper te maken maar het lukt niet…
Weet iemand een goede tip om oorbellen goed op de foto te krijgen met een camera met 5 mp of mobiel met 2 mp?

PS: Ik heb ook een cam op me laptop maar die is 1.3 Mpixel dus dat zal wel helemaal niks worden…

Leen een camera van je vriendin of van familie lid ofzo;) en zet dan alles op de foto. een gsm of een camera zelf van 2 megapixel fzoiets:P kan je nooit helderder krijgen als dat die is :wink: gwn andere camera kope of zoeken

Niet van dichtbij maken, goed daglicht etc.
Want het is logisch dat je met zoveel mp. nergens komt.

Zet hem op macro stand. Dat is dat bloemetje op compact camera’s. Niet te dichtbij gaan staan je kunt hem altijd nog bijsnijden met photoshop of piant ofzo.

De scherpte van een foto heeft niets te maken met het aantal megapixels
het aantal Megapixels heeft te maken met de formaat van de foto…

Ik zou de oorbellen sowieso in goed licht leggen. Het liefst buiten als de zon schijnt. En dan niet al te dichtbij een foto proberen te maken, tenzij je een goede macro stand op op de camera hebt. (: