Heel erg moe

Na de afgelopen kerstvakantie was ik helemaal overtuigd om beter mijn best te gaan doen met school (wat prima lukte), om elke dag thuis te stretchen om leniger te worden en 3 uur in de week te gaan dansen (eerst 2 uur in de week). Verder moest ik wat stages lopen en was ik heeel erg zwaar ongesteld. Ik was toen een paar dagen echt heeeel erg moe, ik kon geen minuutje staan en zat in de les heel de tijd eerst het ene oog dicht te doen, dan de andere. Na even rust genomen te hebben ging het na een weekje wel weer prima.

Nu merk ik dat ik vandaag weer heeel erg die moeheid heb, en dat ik toevallig weer wat meer gedaan heb dan normaal. Alleen ben ik nu niet heel zwaar ongesteld. Ik heb zelf wel het gevoel dat er wat stress is enzo, maar het is allemaal niet zo extreem. Wel heb ik weer wat langer aan school gewerkt deze week, en weer komt die extreme moeheid.

Elke keer als ik me voorneem om wat meer aan mijn huiswerk te gaan doen, lukt dat dus wel, maar word ik extreem moe, heb ik geen eetlust meer en heb ik het heel de tijd koud. Maar anders begin ik meestal pas 's avonds rond half 10 aan mijn huiswerk, en ik krijg het nooit af en dat zorgt voor heel veel stress. Hoe kan ik het wat beter plannen om niet half oververmoeid te raken, maar om wel iets meer te doen?

Tja kan van alles zijn. Slaap je wel genoeg? Eet je genoeg? Zoja, dan zou je ook eens al je vitamines kunnen laten prikken.

Idk hoe vroeg je op moet en alles, maar het lijkt me beter als je gewoon een paar dagen echt op tijd naar bed gaat. En dan niet half 11 ipv half 12, maar echt een keer om 10 uur / half 10.

Scheelt bij mij altijd HEEL erg veel.

Probeer toch een vaste planning aan te houden wat betreft tijden. Ga elke avond om dezelfde tijd naar bed en maak op gezette tijden je huiswerk tot zover mogelijk. Probeer dus een vast ritme aan te houden. Je ouders kunnen je daar vast ook wel bij helpen!

Vast slaapritme creëren en als je op lange termijn nog steeds vaak té moe bent even bloed prikken voor de zekerheid.

Dit inderdaad. En wat tegen mij altijd gezegd wordt is om goed op je voeding te letten. Of je niet slechte suikers eet, en wel genoeg binnenkrijgt.

Ontspan je wel genoeg? Neem ook eens tijd voor jezelf! ga dan niet shoppen of iets anders wat veel energie kost maar slaap eens uit, neem een lui dagje zoals de hele dag tv kijken, boek lezen, dingen die je leuk vind om te doen maar niet teveel energie kosten :slightly_smiling_face: Lekker lang douchen ^^

Natuurlijk wat iedereen zegt, gezond eten, vast slaap ritme etc is zeer belangrijk! :upside_down_face:

Maar neem ook eens minimaal 1 keer per week een dagje voor jezelf, en sowieso per dag een uurtje voor jezelf :slightly_smiling_face:

Ik hoor je alleen maar druk bezig zijn en dat vraagt best veel cortisol (anti-stress hormoon wat er ook voor zorgt dat je 110% kan werken)

Dus kortom meer ontspannen! :sob::muscle: