Zijn er hier meer mensen met smetvrees? Ik vind het best wel vervelend want ik heb serieus als iemand bijvoorbeeld een boer laat, uit mijn glas/flesje drinkt, iets van mijn eten eet, van mijn vork/lepel/mes eet, eigenlijk met alles dat ik iets al niet meer hoef. Als iemand namelijk een boer boven mijn glas met drinken laat denk ik altijd dat al dat speeksel met die geur zo in mijn glas valt. Heel raar en het is best wel vervelend, hebben meer mensen dit?
boeren zijn echt vies… maar bij mij ligt het altijd aan de mensen, bijvoorbeeld vriendinnen enzo mogen ook gewoon aan mn ijsje likken ofzo, daar zit ik echt niet mee, maar bij sommige vind ik het al irritant (en vies) als ze aan mijn arm zitten… verschild xd Maar je hoeft nergens bang voor te zijn hr
ik heb een lichte voor van smetvrees.
& niet iecereen heeft het, maar je moet wel echt uitkijken want het kan zo erg worden dat je ‘gek’ word.
(ik wil je niet bang maken)
Nou ik wil niet eens uit een glas van mijn ouders/vriendinnen/familieleden drinken, dan krijg ik echt rillingen en dan denk ik alleen maar aan speeksel en bacterieën.
Me 2.
Zo ga ik bijvoorbeeld niet naar openbare toiletten (ook op school alleen als ik héél nodig moet), wacht altijd tot ik weer thuis ben.
Ook hetzelfde, als iemand van mijn eten wilt hoef ik het niet meer.
Ik ga nooit in de zomer met de trein (mensen hun zweet aan die bankjes, is in de winter ook wel een beetje, maar toch anders).
Etc.
Ik drink bij voorkeur ook uit m’n eigen glas hoor, denk dat iedereen dat wel heeft toch?
Ja maar dat je dan echt van die rillingen krijgt en enge gedachtens…
ik vind dat je dit niet ‘heel erge smetvrees’ kunt noemen
je hebt geen zware vorm van smetvrees. dit hebben veel mensen. Wat jij hebt is bijna ‘normaal’
je hebt het erg als je de stoel waar je op wilt gaan zitten schoon moet maken voordat je gaat zitten, als je mensen geen hand durft te geven, als je hem flipt als mensen je aanraken.
Dit is geen erge vorm maar oke.
Naja ik heb geen smetvrees maar gewoon een gek iets.
Ik zal NOOIT een bord gebruiken die iemand anders heeft gebruikt, ookal alleen om brood op/boven te snijden.
Als ik broodkruimels zie word ik gek :'D (denk aan gekke spastische trekjes terwijl ik het weg ‘veeg’)
ALTIJD een nieuw mes/vork ookal is er alleen een droog broodje met niks mee gesneden.
Allemaal datsoort dingen :'D
Inderdaad, het lijkt mij normaal dat je zoiets onhygienisch vind? Van smetvrees kun je niet spreken hoor.
^ja precies
ik heb ook zoiets van: niet aan mijn flesje/glas drinken!! of ergens aan likken of eten wat van mij is xD dan hoef ik het neit meer…
begin nu wel te leren dat waar me vriend aan drink dat ik daar nog wel aan drink… al hebk af en toe nog iets van hmm hmm… zalk het doen XD terwijl we al 2 jaar hebben :’) voel me stom lol
Haha, apart ;p Ik gooi m’n brood of ander eten weg zodra ik zie dat er een haar op zit.
Ik vind dat ook vies hoor, alleen mogen vriendinnen enz. dan wel weer uit mijn flesje drinken bijvoorbeeld.
Maar ik heb zelf wel dat ik de drang heb heel vaak mijn handen te wassen, maarja of dat nou smetvrees is? Misschien een lichte vorm.
nou uit dat allemaal blijkt dat ik amper smetvrees heb ^^^^^^^^^^^
ja dat heb ik ook wel. Ik heb ook liever niet dat vriendinnen uit mijn flesje drinken, maar ik laat ze wel gewoon hoor, alleen drink ik er dan liever niet meer uit :S en ik heb ook altijd zo’n flesje droogzeep bij me, want echt, je wil niet weten waar er mee gegooid wordt in mijn klas (nee ik ben geen 1e klasser en ook geen 2e klasser maar zo gedragen sommigen zich wel)
Ik heb er ook een beetje last van. Niet met een boer x). Wel heb ik de neiging om erg vaak mn handen te wassen, heb ik altijd desinfecterende handgel bij me (gebruik ik altijd voor het eten als ik mn handen niet kan wassen (op straat dus)) en krijg ik al de kriebels als ik biijvoorbeeld aan het stopknopje van de bus denk (Het enige moment wanneer ik blij ben met de winter ivm handschoenen).
Ik probeer er echt op te letten dat het niet uit de hand loopt. Dat gebeurde bijna en je leven wordt dan echt een hel. Vind ik dan…
Nu je het zegt…
Aan de andere kant kun je elkaar ook waarschuwen en tips geven natuurlijk.
ik vind wel dat er hier nogal snel gezegd wordt dat je smetvrees hebt.
Als iemand een boer boven je glas drinken laat, is het ontzettend logisch dat je niet meer hoeft.
En altijd desinfecterende handcreme bij je hebben is gewoon fris (:
Het is juist goed dat je schoon wilt zijn en uitkijkt voor vieze dingen.
Er zijn genoeg mensen die ziek worden door vieze dingen die ze aanraken e.d, en die te weinig handen wassen enzovoort, dus zo lang het niet heel extreem wordt, lijkt me dat er met jullie niet heel veel aan de hand is.