heel erg bleek gezicht! wat er tegen doen??

Hallo,
Ik heb echt een super bleek gezicht en ik vind het echt niet mooi…
en alle foundations staan me ook niet door mijn bleke gezicht en het bleke onder en rondom mijn ogen.
Bestaan er ook bruiningscreme voor je gezicht?
Zoja helpt dat ook en vlekt het niet etc en welke is dan aante raden?

En nog een vraagje wat is goed om door het water wat je in je gezichtsauna doet te doen?
Helpt dat ook voor je gezicht om olie of weetikveel wat er doorheen te doen?

Liefss Elizeee!

Uhmm onder de zonnebank? :stuck_out_tongue:

dat ga ik wel af en toe maar dat helpt niet en ik mag ook niet vaak omdat ik nog jong ben

Ja collistar heeft een mooie, en sisley. Ze zijn wel wat prijzig, maar ik weet uit ervaring dat die van garnier enz. Veel sneller vlekken. En je kan tea-trea oil in je water doen, dit werkt goed tegen onzuiverheden :slightly_smiling_face:

Ik zal voor Alcina gaan ! En anders moet je even bij de Sephora/Douglas persoonlijk vragen voor een goede zelfbruiner voor je gezicht.

Bronzer (niet over heel je gezicht, maar aan de zijkanten zeg maar) en blush.

Zonnebank is inderdaad een idee.

Of doe een zak over je hoofd totdat het zomer wordt.

Blush.

Ga naar het zuidelijk halfrond waar het zomer is en ga daar lekker zonnen totdat je bruin bent? :’)

Bronzer helpt inderdaad! Ik heb ook een lichte huid en vind dat er vaak te bleek uitzien. Je hebt dan gewoon wat kleur nodig; dus neem wat bronzer en breng dat geleidelijk aan op je gezicht. Kwak er meteen niet alles op, want dan loop je met een oranje hoofd rond. Breng het aan op je wangen en zijkanten van je voorhoofd en gebruik ook wat blush. Dit geeft je gezicht veel meer kleur en laat je er minder lijkbleek uitzien.

Hoop dat het helpt!

Contouren met een bronzer die niet te oranje is.
Filmpjes om te contouren staan op youtube

Misschien een hele domme vraag maar als je bronzer gebruikt dan zie je toch heel erg kleurverschil met je nek? Aangezien het je minder bleek wilt laten lijken?

Ligt eraan welke bronzer en de manier waarop je het aanbrengt (en de hoeveelheid). Ik gebruik een hele fijne bronzing powder van de Etos:

Zoals je ziet is het niet één donkere kleur, maar verschillende, mooie tinten. Als je dit gewoon een beetje aanbrengt op bepaalde plekken in je gezicht, geeft het je gezicht gewoon veel meer kleur zonder het er onnatuurlijk uit te laten zien.

Accepteer het en probeer het in je voordeel te zetten =)
Beetje bronzer en blush is genoeg. Let ook een beetje op je kleding. Lichte kleding werkt beter dan donkere. Hetzelfde verhaal met je haar. Ik lijk soms een beetje getint omdat ik witblond haar heb, in vergelijking met vorig jaar toen ik bruin was, vroeg iedereen of ik ziek was.

Een bleek gezicht vind ik erg mooi!
Mijn tip is om niet allerlei zooi te gebruiken, want ben je nou echt van plan je hele leven zelfbruiner te gebruiken bijv. Verder krijg je dat bijv nooit goed egaal enz.

Mijn andere tip is om niet te veel oog make-up te gebruiken. Dus niet teveel mascara en eyeliner/oogpotlood. Want ik zie wel eens meiden die een lichte huid hebben en hun ogen helemaal opgemaakt. Dat contrast van zwarte mascara en oogpotlood is te groot. Dus probeer het subtiel te houden

In tegendeel tot je lippen! Ik zou juist meer de aandacht focussen op je lippen en ervoor zorgen dat ze een mooie (subtiele) tint krijgen.

Bleke gezichtjes zijn mooi (:

Maargoed, misschien kun je lichtere kleuren make-up proberen (bruine mascara ipv zwart etc)? En zoals eerder al gezegd is bronzer voor een subtiel kleurtje

bedankt iedereen.
ik maak me ogen altijd best erg op…
ik doe nu alleen de bovenkant van mn wimpers de onderste wimpers niet meer…
ik doe nog wel eyeliner oogpotlood en mascara meer niet…
en kwa foundation doe ik nu bb cream van action met poeder erover heen…
ik weet ook niet goed welke foundation bij mij past…
maar bij mijn bleke huid is gewoon een nadeel dat je alle onzuiverheden ziet alle plekjes enzo… en rondom mijn ogen lijkt vooral zo bleek en soms zelfs paarsig aan de onderkant dat vind ik zo onprettig om te zien…

Gezichtsauna? Dat klinkt als iets waarmee je iemand zou kunnen vermoorden :stuck_out_tongue:
Maar goed. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou geen bruiningscrème op je gezicht gaan smeren, en ook geen donkere foundation oid, dan word je al snel een beetje ohohcherso. Het zal heus allemaal wel meevallen met dat witte.
Ik heb ook een vrij lichte huid, wat ik doe: beetje poeder op je neus en vlekjes camoufleren, en dan met blush een klein beetje gezonde kleur aan je wangen geven, en een niet te donkere lippenstift op je lippen, dat je het net een beetje ziet.