Heel erg bang.

Ik heb ongeveer een jaar geleden ontzettende nachtmerries gehad, en nouja, ik maakte mezelf ook bang. Ik zat echt helemaal in paniek met alle lichten aan in bed, de hele nacht lang.

Het is vanzelf weggegaan, maar het is weer terug. Dit keer dankzij dingen in het nieuws enzo. Eerst waren het aliens. Ja, aliens. Ik vind het zelf ook ontzettend dom, maar ik ging erover dromen en toen ging ik het geloven. Nouja, de aliens zijn inmiddels overspoeld door iets ergers, namelijk, de duivel. Er was zo’n duiveluitdrijver op t nieuws. Ik vertelde mn gelovige vriendin dat het onzin was, en zij overtuigde mij ervan dat het echt geen onzin was. 2 dagen later krijgt het zusje van mijn vriend een hyperventilatie aanval en staat het schuim om haar mond en zegt ze constant dat ze vlammen ziet.
Mijn vriend vertelde dit me en merkte dat ik er heel bang van werd en probeerde het goed te praten dat het kwam door een vlammen handdoek en dat alle mensen met hyperventilatie schuim om hun mond hebben…

Nou goed, ik ben op dit moment dus ook heel bang… Vooral eigenlijk omdat ik bang ben dat ik hier weer tot 6 uur 's ochtends doodbang zit…

Ik heb van die rustgevende homeopatische druppels genomen. Ik hoop dat ze werken. Geloof het wel een beetje… Heeft iemand een idee om te kunnen slapen vannacht?

Hm, vreemd.
Jezelf afleiden lijkt me het beste. Kijk leuke films, luister rustige muziek, lees een mooi boek… (voor dat je gaat slapen)
En bedenk dat je niks kan overkomen (: er zijn al zo veel nachten geweest waarin je niks overkwam, dus waarom zou er nu wel ineens iets gebeuren? Komt allemaal goed joh, je hoeft niet bang te zijn.

Het lijkt me echt heel vervelend, sterkte dus!

Ik zou gewoon een gezellige film gaan kijken en proberen te slapen.

pff jeej, nee eigelijk niet.

slaappillen misschien nog? een kop lekkere warme chocolademelk. je bed lekker opmaken. warme kleding aan. je vriend vragen of die bij je komt slapen? een nachtlampje misschien?

Ik heb ook vaak slaapproblemen en het is moeilijk om er op de avond zelf wat aan te doen, want vaak komt het door stress en in jouw geval door die angst…
Die homeopathische dingetjes zullen vast wel íets helpen, maar probeer aan neutrale dingen te denken en nuchter te blijven. Want als je zoiets meemaakt ga je opeens overal zulke dingen in zien, terwijl dat normaal nooit zo zou zijn. Of ga eerst gewoon een stukje lezen in een (niet eng) boek, of probeer met je mp3 in slaap te vallen.
En idd, lampje aanhouden kan ook heel veel schelen :slightly_smiling_face:

Heujjj buurmanvogel :grin: ook nog wakker 8D
-sorry, moest even-

logeren? :slightly_smiling_face:

Ik weet hoe je je voelt!
Ik ben ook telkens super bang!
Sinds ik in een nieuw huis woon, alleen met mijn moeder, ben ik alleen maar banger geworden.
Ik ben eigenlijk bang voor alles!
Bijvoorbeeld:
Ik ben bang voor een deur; omdat ik denk dat hij tot leven komt en me wurgt.
Ik ben bang voor het raampje in mijn deur; omdat ik bang ben dat er een inbreker voor het raampje staat.
Het klinkt misschien allenmaal heeeeeel dom, maar toch ben ik hartstikke bang!

Sterkte! X

weet je wat lucide dromen zijn?
dat zijn dromen waarin je weet dat je droomt en het dus ook kan veranderen wat je droomt.

je kan je hier in trainen , en als je een nachtmerrie begint te krijgen ga je gewoon over wat anders dromen. geen nachtmerrie’s meer dus.

voor meer info:
http://www.ld4all.com/nl/guide.html#frames(content=ld4all_welcome.shtml)

hahaha jaaaa…
niemand wou vandaag met mij opstap :’(

denk aan leuke dingen!
aan dingen die je later wil gaan doen
of wat je graag hebben wilt…

of bel een vriendin op? ;o

Ja ik wordt er ook echt gestoord van, ik heb hetzelfde als jij.
Het zeggen: er gebeurt me niks, helpt ook totaaal niet bij mij.
Ik ben bang dat ik ergens van schrik, of dat er geesten in mijn kamer zijn.
En ik geloof ook in geesten haha, dus dat werkt lekker mee… not. :’)

Ik heb dit ook al heel erg lang, en ik heb ook nachten dat ik niet slaap…

Ik zet me altijd over me angst heen, hoe moeilijk het soms ook is, en hoe lang het soms ook duurt, maar bij mij helpt dat het beste. :slightly_smiling_face:

Trouwens, logeren helpt bij mij wel.
Met mijn vriend heb ik het nooit (:

Dit klinkt heel raar misschien, ik weet niet waar je woont, maar je kunt dit ook aan je ouders/broer/zus vertellen en met hun op een kamer of in 1 bed slapen. Als je het uitlegt zullen ze je vast begrijpen

dat ziet er echt interessant uit, doe jij daaraan?

hmm ik heb het ook maar niet zo erg als jij.

ik heb het meer als ik alleen thuis ben en dan in het donker naar beneden moet ben ik bang voor inbrekers die me daqn vermoorden of als ik in bed lig en ik hoor wat denk ik ook altijd enge dingen dat maakt me wel heel bang en ik ben ook benieuwd hoe het in me eige huisje word als me vriend 's nachts werkt.
geen idee hoe ik daaraan kom maar me hart gaat dan echt te keer ik kan het niet uitleggen maar dan ben ik zo bang terwijl der niemand is!

Ik ben ook snel bang, maar dan ga ik Disney liedjes luisteren en dan valt het mee.
Maar dingen zoals het einde enzo vind ik heel eng. Je reageert wel heel heftig, het lijkt wel of je angst aanvallen hebt? Daarvoor zou je naar een dokter kunnen gaan. Zoek afleiding en bedenk dat je wel zorgen maken over dingen, als het moet gebeuren gebeurt het toch, daar kan je niets aan doen, dus geniet.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=LemonJenny link=topic=179024.msg6993875#msg6993875 date=1295131321]
Ik heb ook vaak slaapproblemen en het is moeilijk om er op de avond zelf wat aan te doen, want vaak komt het door stress en in jouw geval door die angst…
Die homeopathische dingetjes zullen vast wel íets helpen, maar probeer aan neutrale dingen te denken en nuchter te blijven. Want als je zoiets meemaakt ga je opeens overal zulke dingen in zien, terwijl dat normaal nooit zo zou zijn. Of ga eerst gewoon een stukje lezen in een (niet eng) boek, of probeer met je mp3 in slaap te vallen.
En idd, lampje aanhouden kan ook heel veel schelen :slightly_smiling_face:[/quote]

Ik maak me dan druk over de kosten en verspilling XD

Ik kijk altijd Disney films als ik ergens bang voor ben, klinkt heel dom maarrr… Het is bewezen dat wanneer je iets doet waar een jeugd sentiment in zit vlak voor dat je gaat slapen dat je kinderlijkere dromen krijgt. (Oftewel; minder eng, meestal juist leuk). Dus ja, daarom doe ik dat en bij mij helpt het altijd!