Heel erg bang voor luizen

Hoi allemaal!

Er is een probleempje waar ik mee zit. Ik heb nog nooit in mijn leven luizen gehad, maar een paar dagen geleden kreeg ik te horen van een vriendin dat zij luizen heeft. Sindsdien ben ik doodsbang dat ik ook luizen heb. Ik heb via internet een luizenkam besteld die als het goed is maandag binnenkomt, maar ik maak mezelf echt helemaal gek. Wie heeft er wel eens luizen gehad en waar merkte je dat aan? En hoe kwam je er vanaf? Ik hoop dus echt gigantisch dat ik geen luizen heb…

In elk geval, het zou me vreselijk helpen als jullie je ervaring delen, want ik stress echt flink, haha.

Je merkt het aan jeuk en luizen in je haar. en je komt er vanaf met luizenshampoo, alles wassen en een netenkam.

Ja, ik heb wel jeuk aan mijn hoofdhuid, maar dit heb ik al jarenlang (in fases). Ik heb een extreem droge hoofdhuid, waardoor ik ook regelmatig schilfers en zo heb. Dat heb ik nu ook, dus dat maakt me extra onzeker. :hammer:

Je merkt het idd vanzelf, maar als je ze hebt is dat geen ramp :slightly_smiling_face:
Je koopt luizenshampoo, dat moet je volgens mij twee keer gebruiken met een tussenperiode van een paar dagen? Elke dag kammen en dan zijn ze al weg.
Al je kleding wassen is niet eens meer nodig, schijnt.

Je gaat er niet dood aan en erom stressen gaat er niet voor zorgen dat je ze wel of niet krijgt

Laat je kammen door iemand, mijn zusje had laatst luizen. En gewoon shampoo kopen.

Luizen is niet zo erg. Het is niet leuk, oke, en je merkt het gewoon echt aan de jeuk. Je kan van dat spul halen, totaal niet schadelijk of iets, maar dat is gewoon hele vette olie wat de luizen doet stikken ofzo en dan kam je alles eruit, ik zal zeker je bed en je jassen even in de was doen, en dan moet het goed komen.

Iedereen krijgt wel eens luizen, het is niet ernstig je moet er gewoon niet teveel bij nadenken want het is indd een vies idee dat er beestjes op je hoofd lopen.
Laat iemand anders kijken naar je haar en probeer niet dichtbij die vriendin te komen.

Tja, leuk is het niet maar het is ook geen drama. Gewoon spul gebruiken en je bent er zo weer vanaf. Bijna iedereen heeft weleens luizen gehad.

Luizen doen niks hoor, ja jeuk veroorzaken. Ik kwam erachter in groep 8 ooit al eens toe jeukte ik op mijn hoofd en toen zag ik dat er een beestje ding op mn hand zat (een luis dus). Ik ben gewoon naar mn ouders gegaan en die hebben van die shampoo gehaald, en speciale conditioner voor als er wel al van die luizeneitjes in je haar zitten. Later kreeg ik weer luizen maar dat kwam doordat ik mijn jas altijd ophing op school waar iedereen zn jas heeft hangen dus nu doe ik mn jas in mn kluis hahah. Daarna kamde ik nog elke avond met zo’n kam door mn haar. Volgensmij was dat een netenkam die zijn volgensmij beter maar als t maar helpt en misschien valt het wel wat mee dusjaax

Ik heb het een halfjaar geleden ongeveer nog gehad en ik vond het ook echt verschrikkelijk. Eerst dacht mijn moeder dat het vanzelf wel weg zou gaan, mooi niet dus. Later gewoon met luizenshampoo mijn haar gewassen en de eitjes eruit kammen met een ijzeren netenkam, de plastic variant hielp niet bij mij. Het gaat echt wel weg! Niet zo druk om maken.

Geen zorgen maken, koop een Luizenshampoo & een goedkope conditioner

Was je haar met de luizenshampoo volgens de gebruiksaanwijzing, hierna smeer je je haar helemaal in met de conditioner (hierdoor word je haar heel glad en doorkambaar) door de conditioner is het makkelijk om de luizen eruit te kammen. veel succes!

Als je geen luizen hebt zorg er voor dat je je haar goed schoonhoudt, (gewoon wassen, shampoo en conditioner) en een beetje haarspray erin spuiten, daar houden ze niet van. Tips van mijn kapper :slightly_smiling_face:

Er zijn ook preventieve luizenshampoos verkrijgbaar! Heeft dezelfde gebruiksaanwijzing als een normale luizenshampoo alleen zorgt ervoor dat luizen zich niet aangetrokken voelen naar jouw haar.

Er staat hierboven dat je je haar schoon moet houden, maar dit is juist waar luizen op af komen. Haarspray en andere middelen helpen echter wel!

Kam je haar goed, dat is het beste wat helpt tegen luizen.