heeft mijn vriendin wel het juiste gedaan?

Mijn vriendin,A is 14 jaar . heeft al een half jaar een vriendje,15jaar.hij is heel erg lief en aardig.een goede jongen denk ik,-hebhemnognooitgezien-
Ze zijn wel allebei al een keertje vreemdgegaan,en dat weten ze van elkaar.
Ze zijn al een tijdje geleden verder gegaan,en vandaag vertelde ze me dus dat ze het gedaan heeft met hem.Ze was niet aan de pil,maar ze hadden wel een condoom om.
mijn andere vriendin S,ook bevriend met A die zegt ookal dat ze het graag wilt doen?
Ik ben nog niet eens verder gegaan dan zoenen.Moet ik tegen mijn vriendin A zeggen dat het gewoon goed is,als zij het fijn vind,of zeggen dat het misschien te vroeg is?

Gewoon zeggen, dat het misschien een beetje vroeg is.
Maar als zij er klaar voor is, wie houdt er tegen?

Gewoon niets zeggen, iedereen is er op zijn eigen tijd aan toe. Dat jij er nog niet aan toe bent, betekend niet dat zij dat ook niet is. Niets is goed of fout, zolang je er zelf maar goed bij voelt en je het veilig doet.

Zeg gewoon dat ze het zelf moet weten.
Ze is oud genoeg om te beslissen over dr eigen lichaam, en meestal weet je zelf het beste wanneer je er klaar voor bent.

Haar probleem toch?
Hoe zij op de situatie kijkt is blijkbaar anders als hoe jij erover denkt, maar dat is echt haar probleem.

dat is niet iets waar jij je mee moet bemoeien.
als ze het uit vrije wil heeft gedaan dan is dat helemaal tussen haar en haar vals zij het eigenlijk niet wou en hij heeft haar overgehaald/gedwongen, dan moet je er wel wat van zeggenriend of ze verder gaan

o, shit dit klingt wel erg bot. sorry, ik bedoel het niet gemeen ofzo, alleen sommige dingen zijn gewoon iets waar vriendinnen beter uit kunnen blijven.

Gewoon lekker bij je eigen mening blijven!
Als je die een beetje subtiel brengt moet dat onder vriendinnen geen probleem zijn toch??