Heeft iemand tips tegen vet haar?

Probleem waar ik wekelijks tegenaan loop, wat moet ik doen om het te voorkomen?

Ik heb ook snel vet haar, ik was het nu meestal om de dag. Het schijnt dat, hoe minder je het uiteindelijk wast, hoe minder snel het vet wordt, maar dat je daar dus wel even doorheen moet. Ik heb ook een pony en die wordt nog sneller vet omdat die natuurlijk tegen mijn voorhoofd hangt.
Als ik opsta en mijn haar is al wat vetter dan doe ik het nog een dagje met droogshampoo en dan het einde van die dag of de begin van de volgende dag was ik het.

Ook zo min mogelijk stylingproducten gebruiken, zo min mogelijk met je handen door je haar, zo min mogelijk borstelen. Styling producten zijn vaak wat olie achtig en maakt dus vet (en als je het gebruikt alleen op de lengtes) en je handen zijn vaak ook vet. Veel borstelen verspreidt de olie van je hoofdhuid sneller door heel je haar.

Droogshampoo van van batiste is een aanrader!

Ik heb die van de kruidvat, maar de geur is ontzettend sterk, na gebruik is het alsof ik net een bus deodorant in het huis geleegd heb. Is de geur van die van Batiste wat milder?

Ik was mijn haar al een jaar niet meer met shampoo. Ik was het alleen nog maar met water. Dit heeft bij mij heel erg geholpen!

Minder vaak wassen inderdaad. Het is wel even doorzetten en misschien fijner om in de vakantie mee te beginnen. Ik was het 2 keer per week maar zou het op zich wel langer kunnen uitstellen. Maar omdat ik veel sport vind ik het toch wel lekker om het 2x per week te wassen.

Ik was mijn haar nu 2x in de week en ik merk dat het nu gewoon veeeel langer mooi blijft zelfs op de dag dat ik het was is het nog niet vettig. Ook wat heel belangrijk is als jij conditioner of andere producten(behalve shampoo) in je haar doet moet je dat alleen aan de onderkant van je haar doen nooit bovenop want dan wordt het juist vettig.

Minder vaak wassen inderdaad.