Heeft iemand tips om snel te slapen?

Iemand plz.?

Je ogen dicht doen.

neej ik heb daar ook moeite mee, wat wel soms werkt is, dat je je zelf moet beloven om 10 minuten helemaal stil te liggen, en proberen aan iets te denken waar je rustig van word(bv.je vriendje, of een zwarte muur(dus eigenlijk aan niets) :stuck_out_tongue:) dan val je onbewust in slaap xD
lukt wel :stuck_out_tongue:

voor je gaat slapen tien minuten met je voeten in warm badje zitten…ik doe het ook met chinese kruiden erin…en het helpt goed/…
je kan ook melatonine kopen…natuurlijk product…

Bedankt Ik zal het probere:lips:

Koop een blinddoek.

Serieus hoor!
Dan heb je geen behoefte om je ogen open te doen en als je dat doet blijft het donker.

Slaapthee drinken :'D

ik doe altijd een verhaal bedenken
dus dan ga ik helemaal dat doen in mijn hoofd xD
zeg maar XD
en dan val ik in slaap gewoon ongemerkt
en de volgende dag ga ik verder met het verhaal waar ik me kan herinneren dat het eindigde de vorige nacht

hahahahahaha :woman_student:

Geen tv kijken of computeren vlak voordat je gaat slapen, als je piekert alles opschrijven, lezen?

• Warme melk drinken voordat je naar bed gaat
  • Koude douche nemen voordat je naar bed gaat
    Bij mij werkt muziek luisteren ook, maar das niet zo bij iedereen ;p

Een koude douche?
Dan ben ik meteen weer wakker :'3

Op je ademhaling letten.
Diep inademen door je neus via je buik, en dan weer uitademen door je mond.
Dat helpt echt! En dan moet je ook alleen aan je ademhaling denken dus je moet je erop concentreren.
Het is wel moeilijk, maar het werkt.

Bij mij werkt muziek luisteren goed.

Ja, vond ik op internet ;p

Een koude douche of wisseldouche. Koud, maar niet ijskoud water stimuleert de bloedsomloop, verbetert je weerstand en helpt tegen slapeloosheid.

zorgen dat je wat gedaan hebt die dag, of een boek lezen daar worden je ogen moe van.

je kan een paaroefeningen doen, situps enzo, dat is goed voor je figuur en word je lichaam moe van, dan lig je echt super relaxed in bed:P

ik ga vaak tellen dat helpt ook wel, of je alleen maar op je ademhaling concentreren

als je niet zoveel hebt om aan te denken of gewoon aan iets fijns denkt zoals allemaal chocolade repen en cakejesmet allemaal smaken dan droom je vanzelf wel weg

Helemaal nergends aan denken

zien dat je een tijdje voor je gaat slapen niet geprikkeld word (door bv tv of de computer) wat dit zorgt ervoor dat je trager moe word,

LOL ik ook.

Ik heb een poos geleden heel veel slaapproblemen gehad, ik heb toen van bional nachtrust extra met melatonine gekocht, en dat hielp heel goed! Ik heb het 1 week gebruikt, en daarna kon ik ook zonder goed slapen.