Heeft iemand hier ook last van zomaar blauwe plekken?

Ja, ik krijg opeens zomaar blauwe plekken. En er is nu eentje op mijn bovenbeen helemaal boven en hij is echt groot en doet pijn als ik er zegmaar op druk, wat eigenlijk wel logisch is, lol. Maar goed, ik heb me nergens tegen gestoten of zo.

Misschien is het slim om toch even naar de dokter te gaan. Ik heb ook last van dat ik heel snel blauwe plekken krijg. Hiervoor ben ik vroeger wel eens onderzocht in het ziekenhuis. Maar daar kwam niks boeiends uit.
Met het zou kunnen dat het dus wel een duidelijke medische oorzaak heeft.

Naja, ik bedoel van, als ik me echt vaak stootte en etc, zou ik het begrijpen. maar ik stoot me bijna nooit, en zelfs als ik dat deed, kreeg ik nooit blauwe plekken, en nu opeens wel terwijl ik me niet stoot…

Ja dat heb ik ook heel vaak op mijn benen, nergens anders eigenlijk. Bij mij zijn het vaak vrijwel kleine blauwe plekjes ( 2cm) en ik vraag me elke keer weer af hoe ik er in godsnaam aan kom haha!

Ik had een maandje of zo geleden had ik er allemaal op mijn armen, maar die waren gewoon normaal, maar deze is echt groot of zo.

Misschien heb je je gestoten in je slaap? (:

Ik slaap altijd heel rustig, krijg ik ook altijd van mensen te horen als ik naast ze slaap of wat dan ook.

Soms. En dan idd ook op mijn benen.

ja daar dacht ik ook al aan,

Heb ik ook gehad, het kan zijn dat je je onbewust gewoon gestoten hebt, maar een stollingsafwijking of te korten spieren/pezen etc zou ook de oorzaak kunnen zijn (denk aan een elastiekje wat je te ver uitrekt)

Ik zou als het aan blijft houden even langs de dokter gaan en het laten onderzoeken, al is het maar om het uit te sluiten

Ik zou het even aankijken, en als het lang aanhoudt even naar de dokter gaan :slightly_smiling_face:

Een vriendin van mij heeft het wel vaak. Zomaar ineens bam een grote blauwe plek op haar benen vooral. Heel apart.

Ik zou het even nakijken, zoals CHERRYBLOSSOMS zegt, het kan ook leukemie zijn (heeeele kleine kans). Gewoon even na laten kijken :slightly_smiling_face:

Waarschijnlijk heb je gewoon een dunne huid… En ben je daar door extra gevoelig.

Ik zit ook altijd helemaal onder terwijl ik geen idee heb hoe ik er aan kom. Maar ik heb dus een dunne huid

misschien heb je itp, had ik ook vroeger… moet je in het ziekenhuis laten testen op bloedplaatjes. als je meer wilt weten, note maar! (: haha!

Ik meld me ook :’)
Heb me nooit daarvoor laten onderzoeken eigenlijk.

Ik heb het ook vaak. Maar dat komt meer omdat ik zo gezegd nogal lomp ben en overal onbewust tegen aan loop en stoot ;$

Oh dat heeft m’n moeder ook :’)
Als ze alleen al zacht tegen bijv. een tak van een plant aanloopt krijgt ze al een blauwe plek haha.

Ik heb dat de laatste tijd ook. Vroeger had ik nooit blauwe plekken, en nu echt rondje kleintjes soms. En laatst stootte ik mijn knie dik blauwe plek! Trouwens soms heb ik ook ineens overal rode vlekken :’)

Had een jongen in mijn klas ook, bleek dus dat hij leukemie had. Maar t komt wel weer goed met m :slightly_smiling_face:
Maar tis wel een kleine kans dat je leukemie hebt.