Heeft iemand dit ook gehad?

[i]Hey allemaal!

Misschien is dit een beetje een rare vraag, maar ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om ff de rest te lezen :slightly_smiling_face: En echt sorry voor het warrige verhaal alvast! Ik hoop wel echt dat iemand kan helpen…[/i]

Ik had vorig jaar een paar vriendinnen in de klas, maar zij gingen niet mee (in dezelfde klas) naar de volgende klas. Ik vond dat echt heel erg jammer, maar ik wou er toch gewoon het beste van maken en proberen wat nieuwe vriendinnen te maken.
Dit met niet echt veel succes… Ik heb wel wat vriendinnen gemaakt, maar onze band wordt maar niet echt beter, en zo gauw ze weer oude vriendinnen zien zijn ze meestal al weg naar hen voordat ik het door heb.
Ik kwam nog wel bij wat oude klasgenoten in de klas, en ik sloot eigenlijk een beetje bij hen aan. Ik sprak later ook met ze af, en ik zat vaak bij ze tijdens de lessen die we samen hadden. (het waren trouwens ook jongens)
Eigenlijk ging alles wel goed, en ik zat ook bij mijn oude vriendinnen in de pauze omdat ik ze anders nooit meer zag. (we hadden geen lessen meer samen…)

Op een gegeven moment veranderde alles een beetje… Eerst begon 1 van de jongens uit mijn nieuwe klas mij leuk te vinden (dus uit het groepje waar ik ook mee afsprak), en het was vanuit mijn kant helaas niet wederzijds. Ik vond het mega lullig om te zeggen, omdat ik wist dat hij het ook lastig vond allemaal, maar ik hoopte gewoon vrienden te kunnen blijven omdat hij voor mij echt voelde als een hele goede vriend. Ik kon het natuurlijk begrijpen dat hij dit niet helemaal meer zag zitten, omdat het wel lastig is. Uiteindelijk ging alles toch weer beter nadat hij een nieuwe vriendin kreeg.

Eigenlijk ging alles daarna wel goed, en ik had nog leuk contact met de rest uit het groepje.Op een gegeven moment veranderde alles een beetje. De jongen die mij leuk vond begon echt anders tegen me te doen. Ik had niks gedaan dus ik begreep er niks van. Hij negeerde me vooral en ik voelde gewoon dat er iets was… Terwijl ik niks anders deed! Het begon eigenlijk sinds hij weer een andere vriendin had. (Ja, weer een andere dan die hiervoor)
Zijn vriend, en overigens iemand uit het groepje, deed al helemaal raar! Hij begon me belachelijk te maken om mijn uiterlijk, ontvolgde mij op Instagram, enz…
Ik vond dit zooo raar! Ik heb echt nooit iets raars gezegd, gemeen gedaan enz! Ik was hier wel echt even kapot van…

Aan hen had ik dus blijkbaar niks, maar ik heb ook niet het gevoel dat mijn andere klasgenoten mij echt accepteren… Nu ben ik ook niet echt een ster in het maken van nieuwe vrienden (geen goede), dus als iemand misschien ook nog tips hiervoor heeft hoor ik het graag :slightly_smiling_face:)

Mijn andere vriendinnen (die ik dus zie in de pauze), doen ook al raar. Ze pakken zo mijn telefoon af, en gaan op mijn accounts van apps, en zeggen dat mijn kleren niet leuk zijn enzo. Ik vind dit echt totaal niet leuk, en hoe vaak ik het ook zeg, het maakt niet uit.
Natuurlijk kan ik gewoon bij hun weggaan, maar dan heb ik echt niemand meer.

Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt? Het rare is dus dat ik echt nooit gemeen ben geweest, juist niet… Ik heb juist altijd mijn best gedaan om de vriendschappen te behouden, maar het werkt blijkbaar niet en het wordt ook niet echt gewaardeerd.

Alvast bedankt als iemand dit verhaal heeft kunnen begrijpen en heeft gelezen :slightly_smiling_face: Sorry hoor, voor mijn warrige verhaal… XD

XX mij

Ahh wat rot voor je! Ik heb een paar tips, hoop dat je er wat mee kan maar sommige klinken een beetje cliché :flushed:

• Het is prima om nog even bij die ‘vriendinnen’ te blijven die onaardig doen, maar besef je wel heeeeeel goed dat ze geen echte vriendinnen zijn! Als zij vanuit het niets dat soort dingen doen en niet stoppen als jij daarom vraagt, zijn het GEEN vriendinnen.
  • Ga erover praten. Vertel het aan één van je ouders (heb je misschien al gedaan), broer/zus, vrienden buiten school, tante, oom, maakt niet uit, vertel het iemand. Ook raad ik aan om met je vriendinnen te gaan praten. Ik geloof dat je nooit iets gemeens hebt gedaan, maar er moet toch wel een reden zijn waarom ze dit doen, niks komt zomaar uit het niets. Misschien zijn ze wel gaan meelopen met mensen die jou stom vinden ofzo.
  • Als je nieuwe vrienden wil maken, kijk gewoon eens rond in het klaslokaal. Ga eens naast iemand anders zitten. Misschien zit iemand wel alleen. Begin een gesprek. Ja dit is super super eng, maar uiteindelijk heb je al je vrienden zo gemaakt toch? Het ergste wat er kan gebeuren is dat het niets wordt, dat je ze raar vinden of een gekke opmerking maken. Maar er kan ook iets anders gebeuren. Misschien wil diegene ook wel nieuwe vrienden maken, is iemand wel heel aardig. Het is wel belangrijk dat als je eenmaal wat nieuwe vrienden hebt en je vriendinnen doen (nadat ze met je hebben gepraat) nog steeds zo rot, dat je dan niet meer met hen blijft aanpappen. Dat verdienen ze niet.

Dit was een lang verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan had. Als je nog iets niet snapt of als iets wat ik heb gezegd niet kan, reageer dan maar, dan reageer ik weer terug. Dikke knuffel, dat kan je zo te lezen wel gebruiken :sob::muscle:

Dankje voor je reactie! :slightly_smiling_face:
Ik ga het inderdaad ook maar eens proberen om er toch meer over te praten en toch meer bij anderen te gaan zitten.
Ook moet ik inderdaad goed met mijn vriendinnen gaan praten…

Ik heb zeker wat aan je reactie, en heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen om alles te lezen en zo’n uitgebreide reactie terug te schrijven ! :relieved:

@anoniem

Oh jemig…ik heb iets soortgelijks gehad, dus ik weet hoe je je voelt.
Ik zou die ene jongen die je eerst leuk vond gewoon laten gaan, hij kan makkelijk zat andere meisjes krijgen merk ik vanuit jouw post dus daar moet je niet mee zitten. Hij komt nogal over als een playboy als ik jou er zo over hoor. Laat 'm lekker, want hij is jou en de vriendschap die jullie hadden niet waard. Die andere jongen die nu vervelend doet trouwens ook…

Misschien is met je vriendinnen praten verstandig om te doen idd. Ik heb nu hetzelfde met een goede vriendin van mij, maar met haar valt niet te praten want ze ziet alles als een grote grap. Het is gewoon heel moeilijk om andere mensen te vinden en dat snap ik als de beste, maar ga gewoon eens naast iemand anders zitten. Misschien dat je een heel goed gesprek krijgt en als het klikt spreek eens een keer af, zo bouw je een hele goede vriendschap op, praat lekker over interesses en andere dingen die je leuk vind. Zodra je andere mensen vind, laat je je oude vriendinnen lekker links liggen…ze zijn geen vriendinnen als ze zo rot doen.

Ik zeg altijd maar: ‘Ik wil geen tijd steken in mensen als ze dat ook niet bij mij doen.’ Als ze dat niet doen zijn ze jou moeite en tijd zeker niet waard en zijn het gewoon geen vriendinnen van je…

Ik hoop dat je hier iets mee kunt en heel veel succes, het komt allemaal wel goed!! :wink: :wink: :wink: :wink:

@Park.Jimin.is.bae

Ook alweer zo erg bedankt voor je lieve reactie! Ik heb zulke reacties soms echt even nodig. :slightly_smiling_face:
Ik zal idd die eerste jongen gewoon lekker links laten liggen, en die tweede ook…
Het blijft wel echt raar dat ze zo doen, maar dat is dan maar gewoon hun probleem. :slightly_smiling_face:

Ik ga dus na de vakantie ook eens naast anderen zitten en toch meer contact met de anderen zoeken; wie weet komt er inderdaad wel een goed gesprek uit en kan ik ook eens met anderen af gaan spreken.

En wat je ook schreef: ‘’ ‘Ik wil geen tijd steken in mensen als ze dat ook niet bij mij doen.’ Als ze dat niet doen zijn ze jou moeite en tijd zeker niet waard en zijn het gewoon geen vriendinnen van je… ‘’ Moet ik ook echt gaan onthouden! Ik kan nog veel van je leren :’)

Maar dus heel erg bedankt!