Heeft iemand dit ooit gehad?

Dinsdagavond zat ik op de bank naar de Olympische Spelen te kijken en toen ik naar boven ging had ik ineens een enorme pijnscheut aan de linkerkant van mijn borstkas, die zich uitbreidde naar mijn middenrif en schouderblad. Ik voelde pijn die echt niet te beschrijven was en een enorme druk op mijn borst. Dit voelde meteen niet goed, dus ik riep mijn moeder en we zijn samen naar het ziekenhuis gereden. Onderweg kreeg ik zelfs moeite met ademen, het deed heel veel zeer en ik was kortademig. Eenmaal aangekomen bij de EHBO hebben ze een hartfilmpje gemaakt, naar m’n longen en m’n hartslag geluisterd, m’n bloeddruk opgemeten en het zuurstofgehalte in m’n bloed gemeten maar er is niets gevonden. Ik heb er nu al twee dagen last van, pijnstillers helpen niet. Ik merk wel dat het nu iets minder geworden is, maar nog steeds ben ik erg benieuwd wat het geweest zou kunnen zijn. Ik dacht in eerste instantie aan een of andere spier die ik heel zwaar verrekt heb, maar het rare is dat ik absoluut geen rare/onverwachte bewegingen gemaakt heb wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ten tweede vind ik die ademhalingsproblemen erg apart als 't inderdaad een spier zou zijn. Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met de symptomen die ik net genoemd heb?

Btw: op reacties als ‘ga naar een dokter’ zit ik niet te wachten. Ik ben gewoon benieuwd of een van jullie dit ook wel eens gehad heeft. Ik ben van plan om morgen, als het nog niet weg is, naar mijn huisarts te gaan (:

Er ging iets mis, sorry! Ik citeerde perongeluk mezelf ipv wijzigen… :pensive:

Ik heb wel eens iets soortgelijks gehad, maar in mindere mate als hoe jij het beschrijft. Ik moest er ook niet voor naar het ziekenhuis :slightly_smiling_face: Bij mij bleken het later ‘restverschijnselen’ van hyperventilatie te zijn.

Hebben we in het ziekenhuis niets gezegd over wat het zou kunnen zijn?

Wat zeiden ze in het ziekenhuis dan? Ik heb ook wel eens zoiets denk ik gehad.

Ik kan je niet helpen, al wens ik je graag veel beterschap toe! ^^

Ik heb soms last van steken in m’n borstkas maar die gaan altijd vanzelf weg. Soms heb ik er enkele dagen last van, soms maanden aan een stuk niet
Kan gewoon een gekneld spiertje zijn

Nee, niet echt. Ze speculeerden eerst over een longembolie, dus ik schrok me al kapot. Maar later zei ze dat dat niet zou kunnen omdat ze dan geruis zou horen tijdens het luisteren met de stethoscoop etc.

Dankjewel!

Heb dat ook wel eens gehad, ben er ook mee naar het ziekenhuis gegaan en alles was gelukkig goed. Bij mij zeiden ze dat het hyperventilatie was. Beterschap en hopen dat je het niet weer krijgt!

Ik heb nog steeds last van mijn schouder, gelukkig niet meer van mijn ademhaling, maar ik merk wel dat ik aardig snel uitgeput ben. Ik heb een beetje gegoogled naar een mogelijke oorzaak van mijn symptomen en het lijkt een beetje op een scheurtje in de spier bij m’n schouder of in de schouderpees. Ik ga maandag of dinsdag even langs de huisarts, nu maar hopen dat 't toch niet zo is…

Hoop het ook niet voor je! Beterschap!

Ik heb wel iets soortgelijks gehad, maar de pijn breidde zich niet echt uit naar mijn schouderblad… Bij mij was het een lichte ontsteking van het kraakbeen tussen je ribben. Ofzoiets. Ik heb nog steeds wel eens steken, maar niet meer zo erg…
En het klinkt ook wel een beetje als hyperventilatie ja!
Maar sterkte in ieder geval.