heeft hij het gewoon druk of zit het niet goed?

Hey,

Mijn vriend en ik wonen nu bijna anderhalf jaar samen. We hadden daarvoor nog maar een halfjaar een relatie dus we zijn redelijk snel gaan samenwonen, maar het ging al vanaf het begin super tussen ons. alleen de laatste paar maanden is de sfeer heel anders tussen ons en ik weet niet of het door de omstandigheden komt of dat er meer aan de hand is. De afgelopen tijd moet hij veel minuren inhalen op het werk dus is hij veel aan het werk (en zijn vrije dagen zijn meestal doordeweeks wanneer ik college heb) en ik ben al klaar met mijn thesis en heb nog maar een paar vakken om te halen de rest van het jaar dus heb veel zin om leuke dingen te doen. dat brengt natuurlijk af en toe wat spanning met zich mee. Ik doe ook veel leuke dingen met vriendinnen en hij doet zijn best om tijd te maken om leuke dingen te doen (al heeft hij vaak niet veel energie voor iets anders dan bankhangen). Maar soms heb ik zo’n gevoel dat er meer mis is tussen ons. Er hangt zo’n rare sfeer af en toe, hij doet iets afstandelijker tegen me en die connectie die we hadden voel ik steeds minder vaak. We hebben wel wat serieuze gesprekken gehad de afgelopen tijd maar de afgelopen weken gaat het weer beter en hij zegt dat er niks aan de hand is. maar zo voelt het voor mij niet.
Ik weet dat jullie natuurlijk de situatie ook niet kunnen beoordelen, maar heeft iemand ooit in een vergelijkbare situatie gezeten, of wat advies?

Blijven praten. Vertel hem wat je ons net vertelde, dat is de enige manier hoe je er achter komt wat er speelt.

Inderdaad blijven praten! Communicatie is het belangrijkste in een relatie, mits je 't goed aanpakt. Verder moet je je ook beseffen dat iedere relatie zijn leuke en minder leuke momenten heeft, maar dat betekent niet dat je meteen de handdoek in de ring moet gooien. Nu is het even wat minder, gun hem de tijd en de rust die hij nodig heeft en dan komt het vast wel weer goed. :slightly_smiling_face:

Praat er met hem over, alleen dan kom je er achter hoe het precies zit!

Ik ken je probleem een beetje. Ik woon ook samen en helaas was ik het eerste half jaar nu 7 dagen per week aan het werk of aan school dus ik had eigenlijk geen tijd voor hem. Ik denk zelf dat daar het probleem zit. Jullie hebben allebei een druk schema en als jullie vrij zijn dan is de ander dat niet dus dan heb je nog niks. Ik denk dat jullie sowieso een goed gesprek moeten aangaan, kunnen jullie niet voor elkaar krijgen dus jullie standaard minimaal een dag per weeks samen vrij zijn? Of eventueel om de week? Want meer quality time doet je relatie echt goed. Als dit echt niet kan moeten jullie samen misschien kijken hoe jullie anders die quality time kunnen besteden. Besluit bijv dat vrijdagavond jullie vaste koppelavond is waar jullie samen iets gaan doen, bijv naar de film of juist thuis iets leuks doen.

Pak dit wel aan, want het ergste wat kan gebeuren is dat jullie door te weinig tijd samen uit elkaar gaan groeien.