Heeft hij gelijk of..

Ik ben een meisje van 19 die best vaak ruzie thuis heeft. Mijn vader heeft mij, vooral vroeger, heel vaak geslagen. En niet één tik, maar hij sloeg me soms wel 10 keer met de vuist achter elkaar waar ik zeker blauwe plekken aan over heb gehouden. Nou is dat iets wat verder niemand weet. Alleen mijn vriend weet dat ik veel problemen heb thuis. Ik had vlak voor het eten ruzie, en ik moest naar boven en kreeg geen eten. Ik appte mijn vriend omdat hij mij altijd steunt enz bij hem kan ik alles kwijt en dat lucht mij op.
Hij reageerde met ´Lol. Geen eten? Dan pak je toch gewoon brood’
Dus ik zei dat ik niet beneden kan komen want dan word ik geslagen. Hij zei, ‘Ja gewoon een tik bedoel je. Echt in elkaar geslagen worden dan ben je helemaal bebloed enzo. Dus ik vind dat je overdrijft’

Ik heb nu niet het gevoel dat hij mij steunt. Juist degene die mij altijd steunt vind dat ik overdrijf. Ik weet nu niet echt of ik boos op hem moet zijn of hem gelijk moet geven. Maar aan de andere kant, ik heb hem nooit verteld hoe ik geslagen ben en hij kan dat dus ook niet weten.

Als je het hem nooit verteld hebt hoe je geslagen bent, hoe moet hij het dan weten dat je niet overdrijft? Sorry, maar dan moet je dat tegen hem zeggen en zo niet vind ik niet dat je mag vinden dat hij je niet steunt, want hij heeft nou eenmaal geen idee.

En alsjeblieft geef het ergens aan, het is helemaal niet goed dat je vader je zo slaat!

Oke, bedankt voor de tip. Ik ga nu met mijn vriend over praten. En wat mijn vader betreft, hij vind gewoon dat het mijn eigen schuld is.

Succes, laat je weten wat je vriend zei?

Doe ik! :slightly_smiling_face: ^

^ Als hij nog reageert. Hij negeert me nu namelijk…

Okay. Geen reactie dus.

Hoeft niet te betekenen dat hij je negeert. Misschien kijkt hij nu gewoon even niet op zijn telefoon. Daarnaast is het verstandiger om het daar over te hebben in het echt en niet via de telefoon.

Hij is wel net nog online geweest op app…

Laat het tot hem bezinken, waarschijnlijk is het sowieso niet verstanding om zoiets serieus via de app te sturen. Hij is waarschijnlijk erg in de war en misschien gelooft hij het ook niet. Betekent niet dat hij niet om je geeft. Praat er echt eens een keer met hem hierover als jullie elkaar zien.

Overigens: ga hulp zoeken. Vaak is er op school iemand waarmee je contact kan opnemen met dit soort problemen. Het is NIET normaal en het is NIET je eigen schuld dat je word geslagen!

Even update:
Mijn vriend zei dat ik gewoon naar beneden moest gaan en eten pakken. Hij zei dat ik mij niet als een klein kind hoef te laten behandelen. Ik zei dus dat dat moeilijk gaat enzo en hij zei toen: Dan verhonger je maar. Ik hoef toch geen vriendin die zich zo laat behandelen.

Okay, conclusie ik moet misschien toch maar het ‘gevecht’ aangaan en naar beneden gaan.

Wat een vriend is dat dan? Ik zou serieus met hem gaan praten, face to face. Voordat dat allemaal zo ver is zou ik ergens anders tijdelijk wonen/logeren. Dit is gewoon mishandeling.