Heeft hij een vriendin?

Ik had hier waarschijnlijk al veel eerder een topic over moeten openen, had ik nu dit probleem niet gehad.

Er is dus een jongen (hij zit in de 5de ik in de 3de) die ik nu al redelijk lang leuk vind. hij zit bij mij op school, en nadat ik hem bij de ortho tegenkwam in december (onze beugels gingen er tegelijkertijd uit ;p) hebben we elkaar iedere keer gedag gezegd, op het kerstgala vroeg hij hoe ik heette en heb ik even met hem gedanst, maar hij had een date. Zijn toenmalige vriendin.
De tijd daarna bleven we gewoon lief naar elkaar lachen als we elkaar tegenkwamen enzo. En later in februari zorgde hij dat ik bij een grote conferentie op mijn school mocht helpen, zodat ik bij hem in de buurt kon zijn.
Dat was erg gezellig, alleen ik dacht dat hij toen nog een vriendin had, het bleek allang uit te zijn.
Ik sprak hem afgelopen maandag nadat hij mn msn had gevraagd en hij vertelde dus dat het al bijna 2 maanden uit was met die vriendin.
was een heel gezellig en leuk gesprek, ik hoopte dus dat ik nu een kans zou maken. Maar op school loopt hij nogal vaak met zijn arm om een ander meisje heen, alsof ze wat hebben. Ik vind het heel erg, omdat ik eindelijk hoop had dat ik een kans heb… Hoe kom ik erachter of hij nu verkering heeft? Het lijkt me nogal raar omdat zomaar ineens in een msn gesprek te vragen?

Sorry voor lange post!

Misschien moet je er op een andere manier over beginnen? Als in: “He wie is dat meisje eigenlijk? Volgens mij ken ik haar ergens van” of wat dan ook. Dus niet zo direct vragen: Heb je een relatie met haar.

Facebook?

@saltwaterroom
zoiets heb ik maandag ook geprobeerd, we hadden het erover met wie we op school omgingen/wie onze vrienden waren.
Maar toen ik zei van: je gaat toch ook veel om met dat meisje dat zo goed viool speelt? (daar staat ze bij ons op school bekend om) En toen ging hij er niet op in.

@Jitt_me
hij is niet zo’n jongen die zn relatie status op fb veranderd, zwaar irritant voor mij. Daardoor wist ik ook niet zeker of hij wat met die exvriendin had, en wist ik ook niet dat het uit was gegaan.

Oh wat lastig. Maar als jullie een gewoon gesprek hebben, kun je best vragen of hij single is. Gewoon subtiel. Dan weet je het zeker.

hmmm. misschien gewoon zo’n gesprek aankaarten, doe ik ook vaak. niet eens specifiek bij jongens die ik leuk vind, maar gewoon omdat ik nieuwsgierig ben naar dat soort dingen en meestal vinden ze dat helemaal niet raar. op msn weer een keer met 'm gaan praten en als je na een tijdje een leuk gesprek heb gewoon vragen ‘heb jij eigenlijk een vriendin?’ dat hoeft niet eens raar over te komen, dat vind ik een hele normale vraag eigenlijk. hehe :slightly_smiling_face:

Okee bedankt allebei!
Ik maakte me een beetje zorgen of dat niet raar zou zijn.
Het zou me namelijk niet verbazen als hij het door heeft dat ik hem leuk vind, of het zich iig afvraagt. aangezien ik al meerdere keren contact met hem heb gezocht door gesprekken op fb te beginnen, en ik neem aan dat niet alle meisjes uit de 3de die hij ergens tegenkomt hem vanaf dat moment gedag zeggen, en lief naar hem lachen als hij langsloopt…
Maarjaa ik zal het vragen! ik hoop dat hij zegt dat dat meisje gewoon een hele goede vriendin is…

hmm ik vind hem eigenlijk best een leuke jongen zoals ik lees:’) en ik vind dat als jullie naar elkaar lachen en met elkaar praten enzo, dat hij wel de “goede signalen” afgeeft. Je kan anders ook vragen hoe het met zijn liefdesleven of iets dergerlijks is. Ja, ok, liefdesleven klinkt wel heel fout:p maar iets in die richting. Ik zou het zelf niet zo BAM durven vragen, maar dan heb je wel meteen zekerheid.

Wat dacht je van face-to-face vragen? Serieuze dingen zijn niet om via msn o.i.d. te bespreken. Het is misschien de engste manier, maar ook de meest effectieve.

Vraag gewoon aan hem hoe het in de liefde gaat momenteel? ;p Heb ik ook gedaan, en toen was het wel gelijk duidelijk.

Dit idd.

@briesbeest het is ook een heeeeeele leuke jongen :wink:

Maar ik ben bang dat als ik het face-to-face vraag, het heel erg serieus overkomt.
Want als ik hem gewoon op school in de gang tegenkom begin ik nooit echt een gesprek, gewoon omdat we dan alletwee bij onze vaste vriendengroep staan enzo. En de momenten dat ik wel op school met hem praat (als ik hem op de fiets tegenkom naar school, of als we alletwee laat uit zijn ofzo) dan zijn het altijd hele luchtige onderwerpen zegmaar :’)
Ik ben dus bang dat hij in mij helemaal niets ziet als meer dan een gewone vriendin, en dat als ik dat vraag hij het meteen raar vind omdat ik daar overna denk zegmaar

Praat op msn met hem, vraag niet of hij nog single is maar vraag of hij zin heeft om eens wat te gaan doen na school bijvoorbeeld.
Zat jongens lopen met hun arm om iemand anders heen ookal hebben ze niks, dat deden ook jongens bij mij zonder dat ik wat met hun had.

ik ben bang dat ik al te laat ben…
op fb wordt er nu ineens heel veel gereageert en geliked op een foto van hun (dat meisje van school&hij) samen, dingen: als Awhhh, kijk nou wat lief enzo…

Ik voel me nu zo stom dat ik op zijn minst nog hoop had dat het wat zou kunnen worden. :frowning_face:

Dat hoeft echt niks te betekenen, ik heb ook een lieve foto op mn fb samen met een goede vriend, staan ook allemaal zulke reacties op, maar die vriend van mij heeft gewoon een vriendin dus dat hoeft echt niet! Je moet het gewoon op msn ofzo vragen, is echt niet raar!

vandaag stonden ze te zoenen. dus tjaa, het antwoord was duidelijk ja geweest…
Bedankt voor alle adviezen/tips!
nogal heartbroken nu… :frowning_face:

Balen! Maar er zijn meer jongens, die leuk zijn en vrijgezel.

Ah jammer, nou ja heeft hij even pech dat hij jou niet heeft! Je moet maar zo denken: hij weet niet wat die mist!