Heeft hij een vriendin?

Heey, ik heb een crush op een jongen. We praten op school en sport enzo en we appen ook. Hij heeft een keer gezegd dat we een keer samen iets moet gaan doen. Maar ik zag op facebook in zijn status dat hij een relatie heeft. Dit is twee jaar geleden en ik heb hem nog nooit samen gezien met een meisje. Ook heb ik hem er niks over horen zeggen. Ik kon ook niemand vinden op facebook en insta met wie hij misschien een relatie zou hebben. (I know ik lijk op een stalker)
Maar ik weet nu dus niet of hij een vriendin heeft of niet. Ik ben bevriend met een vriend hem en wil het eigenlijk vragen maar ik denk dat dat raar is. En dan heeft die vriend ook meteen door dat ik hem leuk vind.
Wat moet ik nu doen om erachter te komen zonder dat het opvalt?

X Rosa

Waarom vraag je het niet rechtstreeks?

Je kunt toch ook gewoon uit interesse vragen of hij een vriendin heeft? Iets van, ‘Goh, heb je eigenlijk een vriendin?’

Precies wat ze hierboven zeggen, gewoon aan hem vragen daar is toch niks mis mee?

Op fb klopt vaak niets (ook leeftijd enzo) dus gwn vragen!

Dat het op Facebook staat hoeft niet meteen persé te betekenen dat hij ook echt een relatie heeft.

Ik zelf herinner me nog dat ik vroeger altijd maar wat ging bedenken bij m’n bio zodat het leek alsof ik een leuk leven had haha :’)